نارنجی > خدمات تیم نارنجی > سئو سایت

سئو سایت

سئو چیست؟

سئو وب سایت، پیاده سازی روش هایی هوشمندانه است جهت افزایش رتبه و رنک سایت در نتایج جستجو گوگل است که موجب افزایش بازدید سایت می‌شود. سئو که مخف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو است، روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن وب سایت برای قرارگیری وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک است. موفقیت در سئو نیازمند درک نحوه کار موتورهای جستجو، آنچه افراد جستجو می کنند و اینکه چرا و چگونه افراد جستجو می کنند، است. سایتی در نبرد سئو موفق است که یک وب سایت جذاب برای کاربران و موتورهای جست و جو باشد. اکثر کاربران صفحات مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند و این مسئله اهمیت Seo در سایت را مشخص می کند. زمانی که سایت از لحاظ استانداردهای موتورهای جستجو مناسب باشد بازدید آن به مراتب بیشتر خواهد بود. موتورهای جستجو در واقع هر آنچه که کاربران نیاز دارند در اختیار کاربران می گذارند و در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، کاربران اعتماد بیشتری به سایت خواهد داشت و این مسئله نشان دهنده اهمیت Seo و بهینه سازی سایت است. برای کسب موفقیت در بهینه سازی سایت به سئو تکنیکال ، سئو داخلی و سئو خارجی احتیاج داریم. به طور کلی موارد مهم داخلی سئو وب سایت عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود صفحات، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتوای سایت و البته در نهایت کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای سایت. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) عمل ایجاد، بهینه سازی و مهندسی محتوای سایت است. در فرآیند سئو ما به موتورهای جست و جو کمک میکنیم درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند تا بتوانند منطبق ترین پاسخ را برای جست و جو گران ارائه دهند.


چرا سئو سایت؟

با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو انجام می پذیرد، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که یکی از مهمترین روش های افزایش بازدید سایت ، بهبود سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. این موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم عمده بازدید کنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.
به عبارت دیگر می توانیم امیدوار باشیم بیشتر این بازدید کنندگان قابلیت تبدیل به مشتری واقعی را دارا هستند. با توجه به هزینه کمتر بهبود سئو در مقابل سایر راه های بازاریابی و تبلیغات، و همچنین بازدهی بالای آن و قابلیت سنجش روند و نتایج کار بطور شفاف، می توان اذعان کرد بهترین سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز ، بهره گیری از خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت است. از آنجا که تاخیر در شروع سئوی سایت موجب عقب ماندن از رقبا است.
اما اگر بخواهیم به طور دسته بندی شده به دلایل اهمیت سئو سایت اشاره کنیم می توانیم از دلایل زیر یاد کنیم:
1- افزایش درآمد از طریق SEO
رایج‌ترین انتظاری که ما از سئو و بهینه سازی سایت داریم، افزایش درآمد ما از طریق سایت است که به خوبی از پس انجام این مسئولیت برمی‌آید. به طوریکه درآمد حاصل از سایت شما می‌تواند با بهترین فروشگاه‌های نقاط شهر برابری کند.


2- جذب مشتری برای محصولات و خدمات
یکی دیگر از مزایای سئو وب سایت این است که، ما نه تنها می‌توانیم یک محصول را به فروش بالا برسانیم، بلکه می‌توانیم برای تمامی محصولات و خدمات خودمان، مشتری جذب کنیم و در تمامی عرصه‌های کسب‌وکارمان موفق باشیم.


3- بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری
از تفاوت‌های داشتن SEO با داشتن شبکه‌ اجتماعی، این است که مخاطب آماده سفارش و خرید است! چون مصرف‌کننده یا اصطلاحاً مشتری، زمانی وارد سایت شما می‌شود که احساس نیاز به محصولات یا خدمات شما را داشته باشد و به قصد خرید آن وارد سایت شما می‌شود.


4- برندسازی کسب‌وکار شما
به وسیله دیده شدن مداوم شما در لینک‌های اول گوگل، شما تبدیل به یک کسب‌وکار نام‌آشنا می‌شوید. که کاربران و مخاطبان خیلی راحت‌تر از سایر رقبا به شما اعتماد می‌کنند. در واقع به کمک سئو به یک برند معتبر تبدیل می‌شوید.


5- جلب رضایت مشتری
با SEO کردن سایت خود می‌توانید مشتریان رضایتمندتری را داشته باشید. چون کاربران اینترنتی با امکانات سایت می‌توانند در منزل یا محل کارشان بدون هیچ عجله‌ای، هم درباره محصول یا خدمات موردنیازشان تحقیق کنند و هم با دقت بیشتری انتخاب نمایند.


6- جذب مشتری از طریق مشتری دیگر
وقتی یک کاربر یا یک مشتری از محصولات یا خدمات سایت شما راضی باشد، همان یک نفر تبدیل به بازاریاب ناخودآگاه شما می‌شود. بطوریکه هرجا شخصی به محصول یا خدمتی مشابه به کسب‌وکار شما نیاز داشته باشد، با توجه به رضایت شخصی خود، شما را به دیگران نیز معرفی و تبلیغ می‌کند.

موتور جست و جوی گوگل چگونه کار می کند؟

موتور جست و جوی گوگل با استفاده از خزنده های وب خود، صد ها میلیارد صفحه در وب را خزش می کنند. این خزنده های وب معمولاً به عنوان ربات های گوگل شناخته می شوند. موتور جستجوی گوگل با دانلود صفحات وب و دنبال کردن لینک ها در این صفحات، در وب پیمایش می کند تا صفحات جدیدی را که در دسترس است، کشف کند. کلیه اطلاعات صفحات خزش شده شامل متن، عکس و ... استخراج می شود و این اطلاعات اصطلاحا ایندکس (index) می شوند. در مرحله بعد اطلاعات صفحه با الگوریتم های گوگل انطباق داده می شود تا رتبه بندی صفحه مورد نظر روی کلمه کلیدی مشخص شود.
گوگل به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات مرتبط و با کیفیت بالا در مورد کلمه یا عبارت جست و جو شده باشد. گوگل ارتباط را با خزیدن یا خواندن محتوای وب سایت شما و ارزیابی الگوریتمی تعیین می کنند که آیا این محتوا با آنچه جستجوگر به دنبال آن است مرتبط است یا خیر. همچنین کیفیت را با استفاده از چندین روش تعیین می کند، اما در میان آنها هنوز تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می شود، اهمیت زیادی دارد. به بیان خیلی ساده: اگر تنها سایت هایی که پروفایل بک لینک ضعیفی دارند، به وب سایت شما لینک بدهند، طبیعتا وب سایت شما اعتبار چندانی نخواهد داشت و از منظر گوگل محتوای شما کیفیت لازم را نخواهد داشت. علاوه بر این، فاکتورهای دیگری توسط الگوریتم های گوگل مورد سنجش قرار می گیرند تا تعیین کنند سایت شما در چه رتبه ای قرار می گیرد. این فاکتورها عبارتند از: چگونه افراد با سایت شما ارتباط برقرار می کنند ؟ آیا آنها اطلاعات مورد نیاز را پیدا می کنند و در سایت شما باقی می مانند یا به صفحه جستجو باز می گردند و روی پیوند دیگری کلیک می کنند؟ یا اینکه آنها فقط سایت شما را در نتایج جستجو نادیده می گیرند و هرگز کلیک نمی کنند؟


انواع سئو

سئو وب سایت به روش های گوناگونی دسته بندی می شود. یکی از این روش‌ها به SEO را به ۳ بخش تقسیم می کند تا موتور های جستجو مانند گوگل سایت شما را مورد ارزیابی قرار دهند:
سئو کلاه سفید
این روش از SEO به طور کل به استفاده از روش های اصولی و تکنیک های استاندارد برای افزایش رتبه سایت در نمایش گوگل و سایر موتور های جستجو گفته می شود.

سئو کلاه خاکستری
استفاده از روش ها و متدهای SEO کلاه سفید و کلاه سیاه در کنار هم به گونه ای که گوگل به سایت شما مشکوک نشود. زیرا روش های SEO کلاه خاکستری طبق قوانین و دستورالعمل های استاندارد گوگل نیست و نیازمند احتیاط بسیار زیادی می باشد.

سئو کلاه سیاه
روش کلاه سیاه به معنای بهره گیری از قوانین، الگوریتم ها و استاندارد هایی است که با اصول اساسی SEO کلاه سفید گوگل و سایر موتور های جستجو در تضاد هستند. همچنین از روش های کاملا غیر اصولی بهره می گیرد و در استفاده از آن، ریسک بالایی برای سایت وجود دارد. زیرا ممکن است گوگل سایت شما را پنالتی کرده و به بیان ساده تر مجازات سنگینی را شامل حال سایت شما بکند. در این صورت سایت شما از جستجو های تمامی موتور های جستجوگر حذف شده و دیگر ایندکس در سایت شما امکان پذیر نمی شود.


سئو داخلی ( On- page SEO) چیست؟
سئو داخلی شامل همه تکنیک هایی است که درون سایت انجام می شود تا محتوای ما در صفحات گوگل رتبه بهتری بگیرد. در حال حاضر با توجه به درک بهتر محتوا توسط گوگل، سئوی داخلی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. سئو داخلی شامل بهینه کردن محتواف ساختار و کدهای HTML سایت است. مهم ترین المان های سئو داخلی عبارتند از:
بهنیه سازی تایتل، ساختار URL، متن Alt برای تصاویر، سرعت سایت، لینک سازی داخلی، توضیحات متا، ریسپانسیو بودن سایت
سئو تکنیکال ( Technical SEO) چیست؟
سئو فنی یا تکنیکال به معنای بهبود جنبه های فنی وب سایت به منظور افزایش رتبه بندی صفحات آن در موتورهای جستجو است. لود سریعتر، خزش آسان تر وب سایت و قابل درک بودن برای موتورهای جستجو از ارکان سئو تکنیکال است. سئو تکنیکال در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دوچندانی دارد. سئو فنی بخشی از سئو است که بر بهبود سلامت فنی وب سایت شما برای گرفتن رتبه های بالاتر تمرکز دارد. سئو تکنیکال گام بسیار مهمی در کل فرآیند سئو است. اگر در سئو فنی شما مشکلی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد نتایج سئو شما خیلی راضی کننده نخواهدبود. بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که سئو تکنیکال چیست و چگونه می توانید آن را درست انجام دهید.
مهم ترین عناصر سئو تکنیکال عبارتند از:
نقشه سایت، نصب ssl ، بهینه سازی سرعت، بررسی سلامت سرور ،سازگاری با نسخه های موبایل
سئو خارجی ( Off-page SEO) چیست؟
سئو خارجی (Off-page SEO) به کلیه اقدامات انجام شده در خارج از سایت گفته می شود با این هدف که رتبه سایت در صفحات موتور جستجو ارتقا پیدا کند. با آنکه الگوریتم های گوگل و عوامل رتبه بندی آن به طور مداوم در حال تغییر هستند، اما تمام متخصصان سئو بر این باورند که سئو خارجی هنوز تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت دارد؛ زیرا میزان اعتبار قابلیت اطمینان بودن وب سایت را مشخص میکند.
مهم ترین المان های سئو خارجی عبارتند از:
بک لینک، سوشیال سیگنال، برند منشن، وبلاگ نویسی مهمان، سرچ برند

برای نتیجه دادن سئو عجول نباشیم!
یکی از سوالات رایجی این است که سئو وب سایت چه زمانی نتیجه میدهد و تعداد مشتری های ما زیاد می شود؟ طبیعی است که تا دو سه ماه اول، شما نتیجه دلخواه را نگیرید. به هر حال هر سایتی به این نیاز دارد که تعداد خیلی خوبی محتوا داشته باشد، پس دو سه ماه اول تمرکز سئوکاران باید بر روی شارژ محتوای سایت ها باشد تا کم کم نتیجه دهی بهتر شود.
رقبای آن کسب و کار و سرمایه گذاری آن ها بر سایتشان از عوامل دیگر تاثیرگذار بر زمان نتیجه‌دهی SEO است. هر چقدر رقبا قدرتمندتر باشند، زمان نتیجه دهی طولانی تر خواهد بود. همچنین زمان نتیجه دهی، خدمات انجام شده برای سایت شما بستگی دارد. هرچقدر SEOای که برای سایت شما انجام میشود کامل تر و حرفه ای تر باشد، زمان نتیجه دهی SEO کوتاه تر میشود.



fa en