آموزش ترید کردن در آمل
۰۱ اسفند ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در آمل

به دنبال آموزش ترید کردن ارز های مجازی در آمل میگردید ، در دنیای مدرن و در روزی که چند دهه از ایده دهکده جهانی می گذرد، حالا دیگر دنیا به واقع تبدیل به یک دهکده جهانی شده است. برای مثال دیگر فرقی ندارد شما در لس آنجلس آمریکا باشید، یا آدیس آبابا اتیوپی و یا در آمل ایران، حالا فرصت ترید کردن و حضور در بازارهای مالی جهانی برای همگان فراهم است. در این بازار بزرگ و پرسود، اگر هوشمندانه وارد شوید، شما هم می توانید به اندازه فردی در هر جای دنیا به منفعت مطلوب خود دست پیدا کنید. برای آموزش ترید کردن در آمل با ما همراه باشید.


۰۱ اسفند ۱۴۰۲

آموزش زبان انگلیسی در آمل

اگر به دنبال تدریس خصوصی زبان انگلیسی در آمل هستید و نیاز به کلاس خصوصی زبان انگلیسی در آمل دارید ما در این صفحه شمارا راهنمایی خواهیم کرد تا آموزش زبان انگلیسی را در آمل به صورت حضوری و آنلاین داشته باشید .

آموزش زبان انگلیسی در آمل

آموزش ارز دیجیتال در شمال
۰۹ بهمن ۱۴۰۲

آموزش ارز دیجیتال در شمال

در این مقاله، با آغاز یک سفر آموزشی در شمال کشور همراه شوید و با گروه نارنجی آمل به کاوش در دنیای ارزهای دیجیتال بپردازید. آموزش ارز دیجیتال در شمال توسط گروه نارنجی


۱۳ آبان ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در بابل

دنبال آموزش ترید کردن در بابل میگردی . همیجاست . بازارهای مالی به همان اندازه که جذاب هستند، می توانند در صورت برخورد نادرست، ضررهای فراوانی را به شما برسانند. با آموزش ترید کردن در بابل، شما می توانید با حاشیه امنی بالا به این عرصه ورود کنید. اگر آموزش ترید کردن در بابل را جدی بگیرید، با یافتن اصول تحلیل های بنیادی و تکنیکال، امکان رسیدن به اهداف مالی خود را با کمترین میزان ضرر خواهید داشت.

آموزش ترید کردن در بابل

آموزش ترید کردن در بابلسر
۱۵ شهریور ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در بابلسر

فضای بازار های مالی با تمامی جذابیتش ، فضایی پر ریسک و پر آسیب است. اما چیزی که می تواند این آسیب ها را کاهش دهد، دانش کافی از شرایط این بازارهاست. با آموزش ترید کردن در بابلسر، شما می توانید با حاشیه امنی بالا به این عرصه ورود کنید. اگر آموزش ترید کردن در بابلسر را جدی بگیرید، با یافتن اصول تحلیل های بنیادی و تکنیکال، امکان رسیدن به اهداف مالی خود را با کمترین میزان ضرر خواهید داشت.


۱۲ شهریور ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در فریدون کنار

در حوزه بازارهای مالی و بازارهای ارز دیجیتال، شما با فضایی پر ریسک رو به رو هستید. در چنین فضایی فعالیت های شما باید بسیار دقیق و قاعده مند باشد. هرگونه خطایی می تواند منجر به ایجاد ضررهای بزرگ برای شما شود. برای همین نقش آموزش ترید کردن در فریدون کنار بسیار پر رنگ است.

آموزش ترید کردن در فریدون کنار

آموزش ترید کردن در چمستان
۳۱ مرداد ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در چمستان

دنبال آموزش ترید کردن در چمستان هستید ؟ ورود بدون آگاهی به فضای ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها می تواند برای سرمایه شما بسیار مخرب باشد و به ورود با چشمان بسته به یک میدان مین بی شباهت نیست! با آموزش ترید کردن در چمستان می توانید با فرا گرفتن اصول تحلیل های بنیادی و تکنیکال، مسیر رسیدن به اهداف مالی خود را با کمترین میزان ضرر طی کنید.


۱۳ مرداد ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در محمود آباد

بازار ارز دیجیتال با وجود تمامی جاذبه ها و سودآوری هایش، می تواند برای عده ای بسیار پر ضرر باشد. چرا که این عده به دنبال آموزش ترید کردن نبودند. آموزش ترید کردن در محمود آباد به شما کمک می کند تا با شناخت تمامی جوانب و نکات ریز و درشت این عرصه، با قدرت و دانش کافی به آن ورود کنید.

آموزش ترید کردن در محمود آباد

آموزش ترید کردن در شمال
۱۳ مرداد ۱۴۰۲

آموزش ترید کردن در شمال

با آموزش ترید کردن در شمال، شما می توانید قدرت تحلیل خود را بالا ببرید و با ریسک کمتری به معامله بپردازید.آموزش پایه و اساس هر عملکردی است. بدون آموزش در هر عرصه ای احتمال موفقیت شما پایین خواهد بود و در رقابت با سایر افراد قطعا بازنده شما خواهید بود. این موضوع خصوصا در بازارهای مالی حساسیت بیشتری دارد. چرا که عرصه ترید دارای زیر و بم های فراوانی است که نیاز به بررسی موشکافانه و دقیق دارد.


درباره ترید کردن بیشتر بدانید

ترید (Trade) ارز دیجیتال یا همان رمز ارز، به معامله یا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که با هدف کسب سود انجام می‌گیرد. فرد معامله‌گر یا تریدر با هدف کسب سود از نمودارهای قیمتی، اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار استفاده می‌کند.
طبق تعریف اینوستوپدیا، زمانی که صحبت از ترید کردن یا معامله در بازارهای مالی می‌شود، منظور دادن چیزی (که می‌تواند پول یا ارز، یک دارایی، کالا، ارز دیجیتال و یا هر شیء دیگری باشد) و گرفتن چیز دیگری است. فرضاً کسی را در نظر بگیرید که بیت کوین می‌خرد تا آن را با امید افزایش قیمت در آینده به قیمت بالاتری بفروشد. در واقع او پول داده و بیت کوین خریده و در آینده بیت کوین را با پول مبادله خواهد کرد.
براساس تعریف سایت 99 bitcoins معامله‌ی بیت کوین به معنای خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا است. بر خلاف سرمایه‌گذاری که به معنای نگهداری بیت کوین برای طولانی مدت است، معامله‌‌گر در ترید به دنبال آن است تا قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کند. برای پیش‌بینی قیمت‌ها باید اخبار و رویدادهای این صنعت را دنبال کرد و با نمودارهای مختلف سر و کار داشت. فرد معامله‌گر برای رسیدن به مهارت در معاملات نیازمند زمان، سرمایه و تلاش زیاد است.



تعریف تریدر - به چه کسی تریدر میگن

تریدر یا معامله‌گر کسی است که در بازارهای مالی به دنبال خرید یا فروش هر نوع دارایی مالی است. این فعالیت می‌تواند از جانب شخص برای خود، فردی دیگر یا یک سازمان صورت پذیرد. تفاوت اساسی که بین یک تریدر و یک سرمایه‌گذار وجود دارد، مدت زمانی است که شخص دارایی‌ها را نگهداری می‌کند. سرمایه‌گذاران چشم‌انداز طولانی‌مدت را در نظر می‌گیرند اما تریدرها معمولاً به بازه‌های زمانی کوتاه علاقه‌مندند تا از روند‌ها کوتاه‌مدت کسب سود کنند. تریدرها خریدوفروش بیشتری در بازه زمانی یکسان نسبت به سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند.
معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال به کسانی می‌گویند که در بازه‌های زمانی یک روزه تا چند ماهه به خریدوفروش و مبادله ارزهای دیجیتال مختلف می‌پردازند. اما سرمایه‌گذاران با نگاه بلندمدت، به دنبال نگهداری یک تا چند ساله ارزهای دیجیتال در کیف پول‌هایشان هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

گام نخست در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال آشنایی با مفهوم این ارزها است. همان طور که می دانید، جهان با سرعت غیر قابل باوری به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود. استفاده روز افزون مردم از این فضا عده ای را بر آن داشت که معاملات پولی را نیز به فضای دیجیتال انتقال دهند. نتیجه این تلاش بی وقفه ظهور ارزهای دیجیتال شگفت انگیزی بود که همه ما کم و بیش با آن ها آشنایی داریم. ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال است که بر خلاف اسکناس هایی که همه ما با آن ها آشنا هستیم، فاقد فرم فیزیکی و خارجی می باشد. تراکنش های مربوط به این نوع پول از طریق رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به شبکه اینترنت یا شبکه های خاص صورت می پذیرند. یعنی شما در دنیای واقعی نه پولی دارید و نه می توانید آن را به صورت فیزیکی خرج کنید! با وجود این پول دیگر نیازی نیست دسته های چندتایی اسکناس را با خودتان به این طرف و آن طرف حمل کنید و امنیت دارایی تان را به خطر بیندازید. تنها کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید تا هرچه دلتان می خواهد، بخرید! گفتنی است که ارزهای دیجیتال بر پایه علم رمزنگاری ایجاد می شوند. شما می توانید با این پول ها به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری به خرید کالا و خدمات بپردازید. پس ارزهای دیجیتال از نظر کاربرد عملکردی مشابه ارزهای فیزیکی و اسکناس های چاپ شده توسط دولت عمل دارند. حتما می گویید خدا بیامرزد پدر کسی را که پای این رمز ارزها را به زندگی ما باز کرد و به بسیاری از مشکلاتمان پایان داد! ارز دیجیتال یا به اصطلاح کریپتوکارنسی ها در انواع متعدد و متنوعی موجود هستند. هر یک از این رمز ارزها ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد خاصی دارند. بیت کوین، اتریوم، ریپل؛ کاردانو و BNB پر طرفدارترین انواع ارز دیجیتال موجود در بازار هستند.


تفاوت ترید با سرمایه گذاری

لطفا تریدر را با سرمایه گذار اشتباه نگیرید. چرا که یک سرمایه گذار نسبت به خرید ارز دیجیتال در قیمت های پایین اقدام نموده، سپس ارز خریداری شده را برای مدت زمانی طولانی نگه می دارد تا سر فرصت مناسب با قیمتی بالاتر فروخته و سود هنگفتی به جیب بزند. اما تریدرها عاشق سینه چاک بازه های زمانی کوتاه مدت هستند. آن ها در قیمت های پایین ارز دیجیتال می خرند و تمام تلاششان را به کار می گیرند تا از روندهای کوتاه مدت به سود برسند. این بازه زمانی ممکن است یک روز، یک ماه و یا حتی چند ماه باشد. این در حالی است که بازه زمانی سرمایه گذاری بیش از یک سال است. نه تنها بازه زمانی مورد علاقه، بلکه ابزار کار تریدرها نیز با سرمایه گذارها متفاوت است. به عنوان مثال تریدرهای ارز دیجیتال برای خرید و فروش لحظه ای رمز ارزها یا تبدیل آن ها به یکدیگر از صرافی های آنلاین استفاده می نمایند. محل نگهداری دارایی های این دسته از افراد در مقایسه با سرمایه گذاران متفاوت بوده و به تبع ریسک کاریشان نیز بیشتر است. این ها را گفتیم تا اگر روزی پا به بازار ارز دیجیتال گذاشتید و رمز ارز خریدید، فکر نگهداری آن برای مدت زمان طولانی را از سرتان بیرون کنید. اگر چنین کاری کردید، دیگر تریدر نیستید و سرمایه گذارید! شما به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال نیازمند آن هستید که به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی گوناگون بپردازید. این کار مستلزم آموختن دانش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است. اگر به دانش کافی در این زمینه دست پیدا کنید، می توانید به سادگی فرصت های بازار را شناسایی کنید. این جا است که اگر دست به خاک بزنید، طلا می شود!


پس حالا می دانیم که سرمایه‌گذاری و تریدینگ دو مقوله مختلف هستند. ترید کردن به معنی گرفتن موقعیت خرید یا فروش و کسب سود از آن است. اما سرمایه‌گذاری به معنی داشتن مالکیت بر روی یک دارایی است که ابزار ذخیره ارزش محسوب می‌شود و هدف از آن افزایش ارزش دارایی در طول زمان است. وقتی مردم در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند به معنای این است که قصد خرید و فروش نداشته و تصمیم دارند در بلند مدت بیت کوین‌های خود را نگه‌دارند. به‌ عبارت دیگر آن‌ها معتقدند که فارغ از فراز و نشیب‌هایی که در طول مسیر رخ می‌دهد، در نهایت قیمت بیت کوین بالا می‌رود. معمولاً افراد به دلیل این که به تکنولوژی، رویکرد آن و تیم پشت ارز مورد نظر خود باور دارند در آن ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. افرادی مانند وارن بافت یک سرمایه‌گذار هستند. آن‌ها سهام شرکت‌های مختلف را می‌خرند. اگر مالک بخشی از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی باشید، به دنبال کسب سود از افزایش ارزش آن نخواهید بود بلکه تداوم رشد ارزش آن را در بلندمدت دنبال خواهید کرد. سرمایه‌گذاران لزوماً از مفهوم حد ضرر استفاده نمی‌کنند. آن‌ها با برخی دلایل سرمایه‌گذاری خود را در ابتدا شکل می‌دهند و تا زمانی که این دلایل صادق است، به سرمایه‌گذاری خود اعتماد می‌کنند. سرمایه‌گذاران، نگهدارندگان واقعی به حساب می‌آیند. آن‌ها خیلی به نمودارها نگاه نمی‌کنند، مگر زمانی که بخواهند موقعیت سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.
افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند، بیش از هر چیز دیگر باید مشخصه‌های بنیادین یا فاندامنتال یک پروژه را مورد بررسی قرار دهند. این افراد که قصد سرمایه‌گذاری چند ساله در بازار را دارند، باید کیف پول مناسبی انتخاب کنند (صرافی‌ها یا کیف پول‌های گرم به هیچ وجه انتخاب خوبی برای نگهداری ارزهای دیجیتال برای چندین سال نیستند) و پس از بررسی جوانب مختلف ارزهای دیجیتالی که قصد خریدشان را دارند، آن‌ها را به کیف پول منتقل کنند.


ارزهای دیجیتال مهم و معروف برای ترید کردن کدامند؟

این قسمت از آموزش ترید کردن ارز دیجیتال به معرفی ارزهای دیجیتال مهم و محبوب تخصیص داده می شود. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ارزهای دیجیتال در انواع متعدد و متنوعی موجود می باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در حال حاضر بیش از 1600 رمز ارز مختلف در دسترس است. البته همه این رمز ارزها محبوب نیستند. از همین رو بسیاری از آن ها بلا استفاده مانده و کاربردی ندارند.
از جمله مهم ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار که علاوه بر کارایی زیاد، محبوبیت چشمگیری هم دارند؛ می توان به بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو و BNB اشاره کرد.


تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) یا به‌طور خلاصه FA، روشی برای ارزیابی ارزش یک دارایی مالی است. یک تحلیلگر اقتصادی برای تعیین ارزش منصفانه یک دارایی مانند ارز دیجیتال، هر دوی عوامل مالی و اقتصادی را می‌سنجد. این عوامل شامل بررسی شرایط اقتصاد کلان نظیر وضعیت اقتصاد گسترده‌تر، شرایط صنعت یا کسب‌وکارهای مرتبط با آن دارایی (در صورت وجود) هستند. این فاکتورها غالبا از طریق شاخص‌ها و اندیکاتورهای پیشرو (Leading) و تاخیری (Lagging) اقتصاد کلان بررسی می‌شوند.
تحلیلگران به محض تکمیل تحلیل فاندامنتال، ارزان یا گران بودن یک دارایی را مشخص می‌کنند. سرمایه‌گذاران نیز از این نتایج استفاده کرده و به تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری می‌پردازند. (دقت داشته باشید که منطور از ارزان یا گران بودن یک دارایی به معنای صرفا پایین یا بالا بودن قیمت آن نیست، بلکه قیمتی کمتر یا بیشتر از ارزش واقعی آن دارایی است که افراد برای آن می‌پردازند. در بازار ترید و معامله ارز دیجیتال، تحلیل فاندامنتال شامل زمینه‌ای نوظهور از علم داده است که داده‌های بلاک چین‌های عمومی به‌نام معیارهای «درون زنجیره‌ای (On-chain)» را بررسی می‌کند. این معیارها متشکل از هش ریت (Hash Rate) شبکه، هولدرهای برتر، تعداد آدرس‌ها، تحلیل تراکنش‌ها و موارد بسیار دیگر هستند. تحلیلگران با استفاده از این داده‌های فراوان موجود در بلاک چین‌های عمومی، قادر به ساخت اندیکاتورهای پیچیده تکنیکالی هستند که جنبه‌های خاصی از سلامت کلی شبکه را اندازه می‌گیرند. تحلیل فاندامنتال به‌طور گسترده در بازار سهام یا فارکس استفاده می‌شود و با توجه به وضعیت فعلی رمز ارزها، کاربرد کمتری در این حوزه دارد. این کلاس دارایی به قدری جدید است که هنوز یک چارچوب استاندارد و جامع برای تعیین ارزش‌گذاری‌های بازار آن وجود ندارد. علاوه بر این، بازار کریپتوکارنسی‌ها بیشتر متاثر از سفته‌بازی و داستان‌هاست. به همین خاطر، فاکتورهای فاندامنتال عموما اثر قابل چشم‌پوشی روی قیمت یک ارز دیجیتال دارند. با این وجود، با بلوغ بازار، راه‌های دقیق‌تری برای تعیین ارزش یک دارایی رمز ارزی توسعه داده خواهد شد.


تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) یا به‌طور خلاصه TA، رویکرد متفاوتی دارد. ایده اصلی پشت تحلیل تکنیکال این است که پرایس اکشن‌های تاریخی، نشان‌دهنده رفتار بازار در آینده هستند. تحلیل تکنیکال به دنبال یافتن ارزش ذاتی یک دارایی نیست، بلکه در عوض با نگاه به فعالیت تریدینگ تاریخی، درصدد شناسایی فرصت‌ها بر اساس آن است. این امر می‌تواند شامل تحلیل پرایس اکشن و حجم معاملات، الگوهای نموداری، استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال و دیگر ابزارها باشد. هدف این نوع تحلیل، ارزیابی قدرت یا ضعف یک بازار است. با این حال، تحلیل تکنیکال تنها ابزار پیش بینی احتمالات تحرکات آتی قیمت نیست. TA همچنین می‌تواند یک چارچوب برای مدیریت ریسک باشد. از آنجایی که تحلیل تکنیکال مدلی برای تحلیل ساختار بازار فراهم می‌کند، مدیریت معاملات را شفاف‌تر و قابل اندازه‌گیری‌تر می‌سازد. در این حالت، اندازه‌گیری ریسک اولین قدم مدیریت معامله است. به همین خاطر هم هست که برخی از تحلیلگران تکنیکال صرفا تریدر تلقی نمی‌شوند. این دسته از افراد، از تحلیل تکنیکال به‌عنوان چارچوبی برای مدیریت ریسک استفاده می‌کنند. علم تحلیل تکنیکال را به هر بازار مالی می‌توان تعمیم داد و بسیاری از تریدرهای حوزه ارز دیجیتال نیز سوداگری معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. اما آیا TA واقعا کار می‌کند؟ همانطور که پیشتر گفتیم، ارزش‌گذاری بازارهای رمز ارزی صرفا برگرفته از سوداگری است. این ویژگی، کریپتوکارنسی‌ها را به یک حوزه ایده‌آل برای تحلیلگران تکنیکال تبدیل می‌کند، چراکه این افراد فقط با عوامل تکنیکال و فنی سرو کار دارند.


مقایسه تحلیل تکنیکال با فاندامنتال؛ کدام بهتر است؟

پاسخ به این سوال، کاملا به استراتژی تریدینگ ارز دیجیتال شما بستگی دارد. اما چرا از هر دوی این‌ها استفاده نکنیم؟ اکثر روش‌های تحلیل بازار به هنگام ترکیب با دیگر روش‌ها یا اندیکاتورها عملکرد بهتری دارند. به همین خاطر، با استفاده همزمان تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، شانس بیشتری برای یافتن فرصت‌های معتبر سرمایه گذاری وجود دارد. آموزش و یادگیری ترکیب استراتژی‌های مختلف ترید و معامله ارزهای دیجیتال همچنین به حذف جانب‌داری حاصل از فرآیند تصمیم‌گیری کمک می‌کند. این مفهوم گاهی اوقات به‌عنوان “Confluence” یا «تلاقی» تعریف می‌شود. تریدرها با ترکیب چندین استراتژی و تبدیل به یک استراتژی، از تمام مزایای آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. ایده این کار این است که فرصت‌های تریدینگ ارز دیجیتال فراهم‌شده توسط استراتژی‌های ترکیبی، قوی‌تر از فرصت‌های یک استراتژی واحد است.


راه های اصلی برای انجام معاملات کوتاه مدت رمز ارز یا ترید


1- مبادله مستقیم رمزارزها با یک رمز ارز دیگه
شما می توانید یک جفت رمزارز را با یکدیگر یا با ارز فیات، با هدف کسب سود از طریق خرید با بهای کم و فروش با بهای بالاتر معامله کنید. این مورد ممکن است شامل خرید یک ارز دیجیتال قبل از یک رویداد مهم (برای مثال، تصور کنید قرار باشد شبکه کاردانو قراردادهای هوشمند را اضافه می کند) و فروختن و تبدیل آن به یک استیبل کوین بعد از هایپ قیمتی باشد.
اگر این کار را درست انجام دهید، سرمایه شما رشد می کند. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، سرمایه شما در طول زمان کاهش می یابد، زیرا معاملات ناموفق مداوم و تغییر نوسانی بازارها می تواند دارایی های شما را از بین ببرد. این روش نیاز به زمان بندی دقیق بازار دارد که می تواند دشوار باشد و نیاز به تحقیقات زیادی داشته باشد.
موارد استفاده: اجتناب از خطرات بیش از حد، ساده نگه داشتن ترید
موارد غیرقابل استفاده: استراتژی های ریسک بالا / پاداش بالا، سود بردن از سقوط بازارها


2- ترید مشتقات ارز های دیجیتال
برای ورود به معاملات مشتقات یا معاملات آپشن ( که اکثرا با نام فیوچرز یا پرپچوال با آنها آشنا هستید) نیازی به داشتن هیچ رمزارزی نیست. در عوض می توانید روند بازارها را پیش بینی کنید. معاملات مشتقات ارز های دیجیتال انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به روش اول یعنی خرید و فروش ساده ارزهای دیجیتال ارائه می دهد، اما همچنین پیچیده ترند و تنها برای معامله گران باتجربه مناسب هستند. انواع مختلفی از مشتقات وجود دارد، مانند فیوچرز، آپشنز و مبادله های دائمی که به آن ها perpetual swaps گفته می شود، که همه آن ها ظرافت های خاص خود را دارند و می توانند به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند. ترید مشتقات ارز های دیجیتال اغلب شامل استفاده از اهرم می شود، که می تواند به طور قابل توجهی سود و زیان را افزایش دهد. معامله گران همچنین می توانند با ورود به معاملات فروش یا شورت، از افت قیمت رمزارز سود کسب کنند، ریسک های خود را با پوشش ریسک (یا هج کردن) کاهش دهند و حتی اگر بازارها نسبتا آرام باشند، معاملات بزرگی انجام دهند. معاملات آپشن همچنین می توانند راه بسیار سریعی برای از دست دادن پول باشند.
موارد استفاده: سود زیاد (یا زیان) حتی در بازارهای رنج، سود یا زیان سریع، استراتژی های ریسک / پاداش بالا، انعطاف پذیری در هر شرایط بازار.
موارد غیرقابل استفاده: برای تریدرهای مبتدی ارز دیجیتال چندان توصیه نمی شود.


3- ترید با CFD ها
CFD های رمزارز (قراردادهای مابه التفاوت یا contract for difference) نوع خاصی از مشتقات هستند که به شما اجازه می دهند روی حرکت قیمت یک دارایی سهام بگذارید. مانند سایر مشتقات، آن ها به معامله گران اجازه می دهند که از اهرم بدون در اختیار داشتن دارایی اصلی استفاده نمایند. برخلاف سایر مشتقات، معاملات CFD به صورت خرید و فروش در یک بازار باز صورت نمی گیرند. در عوض، شما فقط در پلتفرم های تجاری ای به ترید می پردازید که به طور مشخص از آن استفاده می کنید. در حالی که اکثر مشتقات ارز دیجیتال، آن را به عنوان کالا در نظر می گیرند، CFD ها تقریبا مشابه آن چیزی هستند که در معاملات فارکس اتفاق می افتد.
موارد قابل استفاده: اجاره، سودها یا ضرر های کلان حتی در بازارهای مسطح، سودها یا ضرر های سریع، افرادی که تجارت فارکس را تجربه می کنند و می خواهند مهارت خود را در ارز دیجیتال امتحان کنند.
موارد غیرقابل استفاده: برای مبتدیان چندان خوب نیست؛ به خاطر ریسک های بالا، پتانسیل ضررهای بزرگ تر و تمام ابزارها و اصطلاحات اضافی که باید بدانند.


آموزش ترید کردن توسط تیم نارنجی

آنچه در این مقاله خواندید دریچه ای بود رو به دنیای بزرگ و تقریبا بی انتهای ترید. اما دانستن این موارد به تنهایی نمی تواند برای انجام تریدی مطمئن کافی باشد. در دنیای رمز ارزها که پستی ها و بلندی های زیادی را در آن شاهد هستیم، همواره نکات ریز و درشتی در هر مقاله ای از جا می افتد و لحظاتی وجود دارند که تنها کسب تجربه کامل از طریق آموزش ترید کردن می تواند شما را نجات دهد و به سودی بزرگ برساند و یا از ضرری هنگفت رهایی بخشد.

بنابراین فراموش نکنید! در این حوزه، هیچ چیزی مهم تر از آموزش دیدن نیست.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های زیر ارتباط برقرار کنید:

09119171500  مهندس قربانی

09120884643



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen