طراحی اپلیکیشن در شمال

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی اپلیکیشن > طراحی اپلیکیشن در شمال

اگرچه برای درک این موضوع که میزان کاربرد اپلیکیشن ها بسیار بیشتر از کاربرد وب سایت ها است، نیاز به آمار و ارقام نیست، اما بد نیست به امار موجود در این زمینه نگاهی بیاندازیم. طبق آماری که موسسه comScore کرده، کاربران اینترنت 87 درصد از اپلیکیشن ها استفاده می کنند و فقط 13 درصد از وب سایت ها! همین یک نشانه کافیست تا به اهمیت موضوع طراحی اپلیکیشن در شمال واقف شویم.

طراحی اپلیکیشن در شمال

طراحی اپلیکیشن در شمال چیست؟

آنچه بیش از پیش در دنیای امروز به انسان ها نزدیک است، گوشی های تلفن همراه هستند. بخش مهمی از عملکرد این گوشی های همراه هم تحت سیطره اپلیکیشن هایی هستند که در حوزه های مختلف زندگی روزمره ما نفوذ کرده اند. چه در مقیاس جهانی و چه در مقیاس منطقه ای مانند مناطق شمالی ایران، طراحی اپلیکیشن می تواند از اهمیت بالایی بر خوردار باشد. طراحی اپلیکیشن در شمال به ما کمک می کند تا هرچه بیشتر و به شکلی متناسب و با نیازهای منطقه ای به تسهیل امور شهروندان و رفع نیازهای آنها بپردازیم. فرایندی که البته می تواند جنبه های مالی قابل توجهی نیز داشته باشد. . اپلیکیشن (Application) که آن را بیشتر با فرم کوتاه شده اش یعنی  App می شناسند، نرم افزاری است که این امکان را فراهم می آورد تا امور متعددی را به وسیله آن انجام دهید. اپلیکیشن‌های موبایلی به نام Mobile App شناخته می شوند. اکثر آن‌ها با هزینه پایین و حتی به صورت رایگان قابل دانلود هستند. اپلیکیشن‌ها به دسته هایی مانند Web، Native، Hybrid، Killer و Legacy تقسیم می شوند. اپلیکیشن‌ها در واقع ساختار و ستون اصلی تلفن‌های همراه هوشمند هستند. در سال ۲۰۰۷ بود که با ورود آیفون (iPhone) و حضور اپ استور (App Store) در سال بعد و همچنین اندروید (Android) و گوگل پلی  (Google Play) در سال ۲۰۰۸، اپلیکیشن‌ها به عنوان خط مشی اصلی در انقلاب تلفن‌های همراه تبدیل شدند که استفاده از تلفن همراه را بدون حضور آن‌ها غیر قابل تصور جلوه می داد. امروزه نیز اپلیکیشن کلمه نخست دنیای موبایل ها است. طراحی اپلیکیشن در شمال نیز با توجه به درک فعالین این حوزه از اهمیت ماجرا، پیشرفت روز افزونی را شاهد می باشد.

 

چرا طراحی اپلیکیشن در شمال ؟

وقتی گوشی تلفن همراه خود را باز می کنید، لیست بلند بالایی از اپلیکیشن هایی را می یابید که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و ... با آنها سر و کار دارید. اپلیکیشن هایی در حوزه بازی و سرگرمی، حمل و نقل، رسانه، ارتباطات، شبکه های اجتماعی، حوزه های مالی  و.... اپلیکیشن هایی که در هر یک از این حوزه ها فعال هستند، می توانند متناسب با نیازهای بومی و منطقه ای و متناسب با ویژگی های اجتماعی هر منطقه ساخته و طراحی شوند. از سوی دیگر، در شمال کشور که رقابتی جدی و پر ترافیک در همه زمینه ها وجود دارد، داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی برای هر مجموعه ای می تواند عاملی مهم در پیشی گرفتن از رقبا باشد. چرا که داشتن یک اپلیکیشن، به کلاس کاری و اعتبار برند شما خواهد افزود.

 

آمار استفاده کاربران از اپلیکیشن ها و اهمیت طراحی اپلیکیشن در شمال

اگرچه برای درک این موضوع که میزان کاربرد اپلیکیشن ها بسیار بیشتر از کاربرد وب سایت ها است، نیاز به آمار و ارقام نیست، اما بد نیست به امار موجود در این زمینه نگاهی بیاندازیم. موسسه comScore  آماری را منتشر کرده که بسیار جالب توجه است و یکی از نشانه های اهمیت طراحی اپلیکیشن در شمال می باشد. این آمار می گوید که کاربران اینترنت 87 درصد از اپلیکیشن ها استفاده می کنند و فقط 13 درصد از وب سایت ها! این نتایج به شکلی شفاف نیاز به حضور اثر گذار در حوزه طراحی اپلیکیشن در شمال را نشان می دهد.  

 

برای طراحی اپلیکیشن در شمال به کجا مراجعه کنیم؟

طراحی اپلیکیشن در شمال می تواند به دستان توانای بسیاری از فعالین این حوزه انجام شود. فعالینی که یا در قالب مجموعه های شرکتی و یا به صورت فری لنس مشغول به فعالیت می باشند. برای طراحی اپلیکیشن در شمال، همچنین می توانید با ما در گروه نارنجی همراه باشید گروه نارنجی با تیمی با تجربه و توانمند در حوزه طراحی اپلیکیشن در شمال، پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود.

 

 

طراحی  اپلیکیشن اندروید در شمال

ساخت اپلیکیشن اندروید امروزه یکی از اهداف اصلی برای کسب و کار‌های آنلاین شده است. فراگیر شدن موبایل و استفاده‌های پیاپی آن در بین مردم موجب دسترسی صاحبان کسب و کار و بازاریابان به منبع اطلاعاتی جدید و ارزشمندی در زمینه رفتار و نیازهای مشتریان شده است که استفاده صحیح از این آمار و اطلاعات نقش موثری در بهبود فعالیت های آتی کسب و کارها و به روز رسانی استراتژی های بازاریابی موبایلی خواهد داشت. اپلیکیشن موبایل علاوه بر بهبود روش های انجام کار ، باعث پیشرفت در کسب‌وکار، تعامل مثبت با مشتری ، صرفه جویی در زمان و هزینه تبلیغات و درآمدزایی نیز می‌شود.

برای ساختن و طراحی اپلیکیشن اندروید، زبان‌های متعددی وجود دارند که از جمله می توان به جاوا، کاتلین، C++ و کورونا اشاره کرد. اما در بین آن‌ها، جاوا گزینه رسمی‌تر و معمول تری محسوب می‌شود. زیرا توسط گوگل پشتیبانی شده و اکثر اپلیکیشن هایی غیر از بازی ها، با جاوا یا کاتلین ساخته شده اند. در ادامه، برای ساخت اپلیکیشن در محیط اندروید، مراحل ذیل می باید اجرا شوند:

  • دانلود برنامه Android Studio
  • اجرای برنامه و شروع پروژه جدید
  • ویرایش پیام‌ها در بخش Main Activity
  • اضافه کردن دکمه‌ها به Main Activity
  • تولید نسخه دوم Main Activity
  • نوشتن دکمه onClick
  • تست اپلیکیشن

 

طراحی  اپلیکیشن در سیستم عامل iOS در شمال

همان طور که می دانید، iOS به عنوان سیستم عامل آیفون، آیپد و آیپاد شناخته شده و اپل برای این وسیله ها، ابزارها و منابع مورد نیاز را ایجاد می کند. به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن، با زبان‌های Native مانند سوئیفت و یا Objective-C و همچنین پلتفرم Native با استفاده از جاوا اسکریپت یا C#، برنامه نویسی را انجام دهید. البته برای توسعه اپلیکیشن مربوطه، باید از کامپیوتر مک (Mac) و آخرین نسخه Xcode استفاده کنید. شایان توجه است که Xcode (Integrated Development Environment) به عنوان محیط توسعه یکپارچه مک و iOS شناخته می‌شود و رابط گرافیکی برای نوشتن و طراحی اپلیکیشن iOS است. برای توسعه اپلیکیشن در محیط موبایلی به صورت Native، اپل پیشنهاد می کند تا از برنامه مدرن سوئیفت استفاده شود که در بالا آن را شرح دادیم.

امکان توسعه اپلیکیشن، به وسیله کیت توسعه نرم افزار iOS (SKD) امکان پذیر خواهد بود. به وسیله این کیت، ابزارها، فناوری ها، توانایی‌ها و زبان ها، قابل جستجو هستند. برخی از کیت‌های لازم و ضروری، Cocoa Touch هستند که مواردی مانند UIKit، GameKit، PushKit، FoundationKit و MakeupKit را شامل می شوند. این چهارچوب‌ها و دیگر موارد، به کاربر اجازه می دهد تا موارد متعددی مانند گزینه‌های صوتی، دوربین، جستجوی موسیقی و چندین امور مختلف مدیریت نماید. از سوی دیگر، طی چندین سال گذشته، قابلیت هایی به این کیت اضافه شده که از جمله آن‌ها به واقعیت افزوده (Augmented Reality) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) با هسته مرکزی ML، می توان اشاره کرد. در ادامه، محیط توسعه اپلیکیشن، بنابر مراحل زیر باید ایجاد گردد:

  • دانلود Xcode
  • اجرای Xcode و تولید پروژه جدید
  • آشنایی با Xcode
  • ساخت و اجرای اپلیکیشن با استفاده از شبیه ساز داخلی iOS که شامل Xcode  است.  شبیه ساز برای توسعه دهنده این امکان را فراهم می سازد تا شکل ظاهری اپلیکیشن و نوع تعامل آن با دستگاه را در شرایط واقعی، بررسی کند. ضمن اینکه امکان آن وجود دارد تا اپلیکیشن با انواع سخت افزارها و نسخه‌های متنوع iOS شبیه سازی شود.
  • تست بتا : پس از ساخت نمونه اولیه اپلیکیشن، می توان از چند کاربر دعوت کرد تا ضمن استفاده از آن، نظرات و بازخوردهای خود را به توسعه دهنده اعلام کنند. این کار با استفاده از گزینه TestFlight انجام می‌شود که در App Store وجود دارد. هم اکنون، زمان مناسبی است تا مواردی مانند Notification و ذخیره داده‌ها را بررسی کرده و با شخص دیگری نیز ارتباط شبکه‌ای برقرار کرد. نسخه بتای اپلیکیشن باید بارگذاری شده و با استفاده از iTunes، نام و ایمیل شخص تست کننده اضافه گردد. این شخص باید گزینه TestFlight را نصب کرده تا با اپلیکیشن تعامل داشته و بازخوردهای خود را منتقل کند.
  • تست Clouding: بررسی اپلیکیشن و عملکرد آن روی دستگاه واقعی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا دستگاه‌های مختلف، از نسخه‌های گوناگون سیستم عامل و تغییرات متنوع سود می برند. بنابراین، انجام این گونه تست ها، به توسعه دهنده این امکان را می دهد تا به صورت دقیق تری بداند که کاربران دستگاه‌های مختلف، چگونه با اپلیکیشن تعامل خواهند داشت. در ادامه، با انجام تست Cloud، می توان به نحوه دسترسی اپلیکیشن و ارتباطه آن با بخش Cloud پی برد. در این مرحله، تست دستی و یا اتوماتیک، برای تعیین میزان کیفیت اپلیکیشن انجام خواهند شد.
  • توسعه (Deployment): پس از ساختن، نصب و انجام تست‌ها از جمله تست بتا، می توان اپلیکیشن را بر روی اپ استور توسعه داد. در این مرحله، باید به برنامه توسعه دهنده اپل (Apple Developer Program) متصل شد. به عنوان عضوی از این برنامه، شخص می تواند به نرم افزارهای نسخه بتا، توانایی‌های اپلیکیشن‌های پیشرفته، ابزارهای گسترده تست بتا و تحلیل‌های اپلیکیشن، دسترسی داشته باشد.
۲۵ دی ۱۴۰۱

پست شده توسط: Super User

موارد مشابه در مورد طراحی اپلیکیشن



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen