طراحی سی آر ام در چمستان

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی سی آر ام CRM > طراحی سی آر ام در چمستان

در هر مجموعه ای داشتن یک سیستم ارتباطی سختار مند و هوشمند که با بررسی رفتار و نیازهای مشتریان بتواند اطلاعات دقیقی برای چگونگی برخورد با آنها به شما بدهد، می تواند یک برگ برنده باشد. طراحی سی آر ام در چمستان نیز در همین راستا می تواند یک یاری دهنده بزرگ به کسب و کار های خرد و کلان باشد تا با مشاهده، تحلیل و ارائه راه حل، موجب رونق کسب و کار شما باشد

طراحی سی آر ام در چمستان

 طراحی سی آر ام در چمستان چیست؟

سیستم های سی آر ام مجموعه ای کامل برای بهینه سازی ارتباط با مشتریان و تنظیم ارتباطات در ساختار های داخلی می باشند. CRM مخفف عبارت مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیاز‌ها و در خواست‌های آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنیم که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد. یکی از مهمترین دستاورد های حوزه تکنولوژی و عرصه دیجیتال در حوزه های کلان و حتی در حوزه های خرد به مانند شهری مانند چمستان، طراحی سی آر ام در چمستان می باشد. طراحی سی آر ام در چمستان با هدف اصلی خود یعنی بهینه سازی ارتباط با مشتریان که به وسیله رفتار شناسی آنها و بررسی نیازهایشان کسب می شود، به شما کمک می کند تا ارتباطی سازنده تر و دقیق تر با مشتریان خود ایجاد کنید.
بخش دیگری از فعالان حوزه مدیریت، تاکید دارند که CRM نگرشی با تاکید بر ایجاد، حفظ و توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان است. در این نگرش، ممکن است از تکنولوژیهای روز استفاده بشود یا نشود. حتی کتابهایی در حوزه CRM وجود دارند که برای تاکید به جنبه های مدیریتی در مدیریت ارتباط با مشتری، هیچگونه اشاره جدی به امکان استفاده از تکنولوژی در این حوزه نکرده اند. این افراد، تعریف سابقه ی تاریخی CRM و مدیریت ارتباط با مشتری را با جملات پیتر دراکر آغاز میکنند: هدف هر کسب و کاری، ایجاد و نگه داشتن مشتری است. این نوع از بحثها در حدی جدی است که بسیاری از کتابهای حوزه مدیریت ارتباط با مشتری، برای تاکید بر میانه رو بودن، چنین عناوینی را در توضیحات خود به کار می برند: CRM–A Balanced Approach یا مدیریت ارتباط با مشتری با نگاهی متوازن و توجه همزمان به جنبه های مدیریتی و جنبه های تکنولوژیک.

 

چرا طراحی سی ار ام در چمستان مهم است؟

در هر مجموعه ای داشتن یک سیستم ارتباطی سختارمند و هوشمند که با بررسی رفتار و نیازهای مشتریان بتواند اطلاعات دقیقی برای چگونگی برخورد با آنها به شما بدهد، می تواند یک برگ برنده باشد. طراحی سی آر ام در چمستان نیز در همین راستا می تواند یک یاری دهنده بزرگ به کسب و کار های خرد و کلان باشد تا با مشاهده، تحلیل و ارائه راه حل، موجب رونق کسب و کار شما باشد. همچنین باید یاد آور شد که طراحی سی آر ام در چمستان در ساختار های داخلی نیز کمک شایانی به بهینه سازی و کارایی ارتباطات اجزای مجموعه می کند. مدیران سازمان ها با استفاده از کارتابل نرم افزار CRM  فارسی خود قادر خواهند بود اطلاعات مفیدی مانند فروش‌های جاری، برنامه جلسات و تماس‌ها، پیش فاکتور‌ها، وظایف محول شده به دیگران، نتایج فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات و… را مشاهده نمایند.
کارشناسان شرکت ها نیز به وسیله کارتابل که قابل شخصی سازی بر‌اساس نیاز‌های آنان می‌باشد، تمام فعالیت‌های روزانه خود در سازمان را مشاهده خواهند کرد تا بتوانند برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه خود را به راحتی انجام دهند. کارتابل کاری ابزاری سودمند برای دستیابی سریع به اطلاعات مختلف در نرم افزار سی آر ام و افزایش بهره وری است.

 

طراحی سی آر ام در چمستان چه چیزی به ما ارائه می کند؟

همانگونه که اشاره شد، طراحی سی آر ام در چمستان با آسان سازی و تسهیل شناخت مشتری، کمک می کند تا مدیران هر مجموعه بتوانند نیازهای هر مشتری را بهتر دریابند، این موضوع در مرحله بعد مجموعه ای از مشتریان راضی را ایجاد می کند که خود به ایستگاه های تبلیغاتی موثر برای کسب و کار شما تبدیل خواهند شد و طیف مشتریان شما گسترش خواهد یافت . با طراحی سی آر ام در چمستان می توانید می توانید با شناخت علایق و مطالبات مشتریان، خدمات دقیق تری را به آنها ارائه دهید و هر مشتری را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید که در نهایت به ایجاد شبکه ای از مشتریان سود آور منجر خواهد شد.

 

برای طراحی سی آر ام در چمستان به کجا مراجعه کنیم؟

برای سفارش طراحی سی آر ام در چمستان حتما به افراد متخصص رجوع کنید. چرا که این حوزه، حوزه ای با ظرافت های فراوان است که هر فردی از پس طراحی آن بر نمی آید. گروه نارنجی با تیمی با تجربه و سابقه ای طولانی در طراحی سی آر ام در چمستان، یاری دهنده شما در امر جلب رضایت مشتریان خواهد بود.

 

انواع سی آر ام

در سازمان‌‌ها از چهار نوع CRM استفاده می‌شود:

CRMاستراتژیک:
استراتژی کسب و کار شما در زمینه مشتری محوری را شکل می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید جذب نموده و مشتریان فعلی خود را راضی و سود آور نگه دارید. این استراتژی نقش بسیار پر‌رنگی در سازمانتان بازی می‌کند چرا که موجب می‌شود فرآیند‌ها و فرهنگ سازمانی صحیح مشتری محوری در کسب و کار شما شکل بگیرد.

CRM عملیاتی:
عملیات و اتوماسیون فرآیند‌های ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیند‌های بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش را مدیریت می‌کند. فرآیندهایی در سازمان وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها نیاز‌های مشتریانتان را در مواقع مختلفی که با شما ارتباط دارند پاسخ می‌دهید، برای مثال زمانی که مشتری درخواست دریافت خدمات پس از فروش خود را ارائه می‌دهد سازمان چگونه به وی پاسخ داده و خدمات مورد انتظارش را به او ارائه می‌کند. در این مسیر از نرم افزار CRM هم کمک خواهید گرفت که بتوانید حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آنها و غیره را به نحو بهتری مدیریت نمایید.

CRM  تحلیلی:
فرآیندی است که با استفاده از آن داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع آوری شده است را به اطلاعاتی تبدیل می‌کنید که در تصمیم گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به سازمان شما کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شما کمک می‌کند در‌یابید که روی چه محصولاتی و چه ویژگی‌های محصولی باید بیشتر تمرکز کنید و یا نتایج حاصل از جذب مشتریان بعد از یک کمپین بازاریابی به شما دید می‌دهد که کمپین بعدی خود را موثر‌تر برگزار نمایید.

CRM تعاملی:
رابط میان شما و محیط بیرون (مشتریان و نمایندگان) می‌باشد که به شما کمک می‌کند ارزش بیشتری برای مشتریان خود خلق نمایید. در واقع سیستم‌ها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید بازخورد‌های مشتریانتان را چه مثبت و چه منفی دریافت نمایید، درخواست‌های آن‌ها را راحت شنیده و در سازمان به جریان بیندازید. برخی از کانال‌های ارتباطی عبارتند از سیستم تلفنی، ایمیل، پیامک، chat و... . این نرم افزار علاوه بر مشتریان می‌توانند با نمایندگان، توزیع کنندگان و تامین‌کنندگان شما نیز در ارتباط باشند.

 

چگونه سی آر ام را پیاده سازی کنیم؟

پیاده سازی سیستم "سی آر اِم" چیزی بسیار بیشتر از نصب یک نرم افزار "سی آر اِم" و اختصاصی سازی آن است. موفقیت در پیاده سازی سیستم "سی آر اِم"  مستلزم مدل سازی و مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی، تحلیل نیازمندیها، تعیین اهداف و برنامه ریزی و همچنین فرهنگ سازی در سازمان است.
نرم افزارهای "سی آر اِم" صرفا ابزاری در جهت پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط مشتری هستند. اگر چه مهم است که چه نرم افزاری را برای پیاده سازی سیستم "سی آر اِم" انتخاب میکنید، اما نصب یک نرم افزار"سی آر اِم" همه ماجرا نیست. نرم افزاهای "سی آر اِم" برای اینکه کاربردی باشند، باید بر اساس نیازها و خواسته های شما اختصاصی سازی شوند. در غیر اینصورت اگر بهترین نرم افزار "سی آر اِم" دنیا، مثل مایکروسافت را هم خریداری و نصب نمایید، هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. برای اینکه تا حدود زیادی از موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اطمینان حاصل کنید، باید مراحل زیر را برای این منظور طی نمایید:

1. شناخت و ارزیابی

اگر مشخص نشود که در کجا قرار داریم، رسیدن به مقصد بی معنی است. بنابراین بعنوان نخستین گام، باید مشخص نمایید که سازمان شما دقیقا در چه وضعیتی قرار دارد. این کار از طریق ارزیابی شاخصهای کلیدی عملکرد (کِی پی آی) و نیز مصاحبه های عمیق با افراد کلیدی سازمان می تواند صورت گیرد. مدل کسب و کار، ماموریت و چشم انداز، استراتژیهای بازاریابی و فروش، منابع انسانی، فرآیندهای مرتبط با مشتریان و زیرساختهای سازمانی مرتبط، حوزه هایی هستند که مورد شناخت و ارزیابی قرار می گیرند.

2. مدل سازی فرآیندها

بعنوان اولین گام، فرآیندهای سازمانی که قرار است تحت تاثیر سیستم "سی آر اِم" قرار گیرند، باید مدل سازی شوند. شرح دقیقی از مراحل مختلف فرآیندهای خود و نیز گردش کارها را تهیه نمایید. بعنوان مثال اگر سیستم "سی آر اِم" را برای مدیریت فروش خود می خواهید، باید کل فرآیند کنونی خود را از لحظه تماس مشتری تا عقد قرارداد و تحویل سفارش را بطور کامل شرح داده و فرآیند آن را مدل سازی نمایید. یکی از نرم افزارهای استاندارد برای مدل سازی فرآیندهای سازمانی، نرم افزار "مایکروسافت ویزیو" می باشد.

3. تعیین اهداف و تحلیل نیازمندیها

در مرحله دوم تمام خواسته ها و اهداف خود را بطور دقیق مشخص کنید. اهداف و خواسته های سازمان در پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باید بطور دقیق با جزئیات کامل مشخص شده و نیازمندیهای سازمان برای رسیدن به اهداف مورد نظر، مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد. منظور از نیازمندیها دقیقا مواردی است که شما برای رسیدن به اهداف خود به آنها نیاز دارید. مثلا اگر هدف شما کنترل وضعیت فروش سازمان است، یکی از نیازمندیهای شما دسترسی به گزارشات آنلاین خواهد بود. تعیین نیازمندیهای کسب و کار و تعیین راهکاری که نیازمندیهای مذکور را مرتفع سازد در این گام انجام خواهد شد.

4. طراحی سیستم مبتنی بر "سی آر اِم"

حال که خواسته ها و نیازمندیها و همچنین فرآیندها مشخص شد، باید سیستم مبتنی بر MS "سی آر اِم" به منظور دستیابی به اهداف و پوشش نیازمندیهای تعیین شده، طراحی شود. مدل سازی فرآیندها و گردش کارها، طراحی گزارشات تحلیلی مورد نیاز، طراحی فرم ها و همچنین تعیین گردش کارهای مورد نیاز از فعالیت های این مرحله می باشد.

5. توسعه

در این گام از پروژه پیاده سازی، فعالیتهای نصب و پیکربندی نرم افزار"سی آر اِم" و نیز اختصاصی سازی و توسعه آن بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مراحل قبل (طرح سیستم و نیازمندیها و نیز گردش کارها) صورت خواهد گرفت.

6. استقرار

در این گام، سیستم "سی آر اِم" پس از تست و تایید نهایی، آماده راه اندازی می باشد. آموزش پرسنل در سطوح مدیریتی و کاربری در این گام صورت می گیرد. آموزش با برگزاری کارگاه آموزشی بمنظور آماده سازی پرسنل برای بهره برداری از سیستم آغاز شده و مستندات آموزشی از قبیل فیلم و مدل فرآیندهای سازمانی مبتنی بر "سی آر اِم" در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای کاهش ریسک و مدیریت بحران، مطمئن شوید که کاربران با نرم افزار "سی آر اِم" برای انجام وظایف روزانه خود راحت بوده و مشکلی ندارند. در طی زمان استقرار و همزمان با بهره برداری از سیستم "سی آر اِم" نیز سیستم را در شرایط واقعی مونیتور و بهینه سازی نمایید

۱۵ دی ۱۴۰۱

پست شده توسط: Super User

موارد مشابه در مورد طراحی سی آر ام CRM



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen