طراحی سی آر ام CRM در بابل

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی سی آر ام CRM > طراحی سی آر ام CRM در بابل

طراحی سی آر ام در بابل . سیستم های سی آر ام در موضوعات مختلفی از جمله جذب مشتریان بالقوه، توسعه روابط مشتریان، ، نگهداری و مراقبت از مشتریان و... به شما کمک می کنند. با طراحی سی آر ام در بابل می توانید مثلا با رفتار شناسی شرکت کنندگان در یک نمایشگاه، از علایق و سلایق آنها آگاه شوید و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید. یا آن بخش هایی از کسب و کار که بیشتر مورد توجه مشتریان است را توسعه داده و نظر آنها را به جنبه های دیگر کار خود نیز جلب کنید

طراحی سی آر ام CRM در بابل

 طراحی سی آر ام در بابل انجام میدهیم؟

 CRM مخفف عبارت مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیاز‌ها و در خواست‌های آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد. طراحی سی آر ام در بابل برای کسب و کارهایی که مشتریان زیادی دارند به عنوان یک ضرورت محسوب می شود. طراحی سی آر ام در بابل، بستر در تعیین استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان را برای شما فراهم می کند. طراحی سی آر ام در بابل به شما کمک می کند تا با مطالعه و بررسی رفتارها و سلایق مشتریان، ارتباط بهتری را با آنها پیدا کنید و این امر به بهبود وضعیت وب سایت شما کمک شایانی می کند. چرا که ارتباط با مشتری یکی از مهمترین بخش های کسب و کار محسوب می شود..
بخش دیگری از فعالان حوزه مدیریت، تاکید دارند که CRM نگرشی با تاکید بر ایجاد، حفظ و توسعه و عمیق کردن رابطه با مشتریان است. در این نگرش، ممکن است از تکنولوژی های روز استفاده بشود یا نشود. حتی کتابهایی در حوزه CRM وجود دارند که برای تاکید به جنبه های مدیریتی در مدیریت ارتباط با مشتری، هیچگونه اشاره جدی به امکان استفاده از تکنولوژی در این حوزه نکرده اند. این افراد، تعریف سابقه ی تاریخی CRM و مدیریت ارتباط با مشتری را با جملات پیتر دراکر آغاز میکنند: هدف هر کسب و کاری، ایجاد و نگه داشتن مشتری است. این نوع از بحثها در حدی جدی است که بسیاری از کتابهای حوزه مدیریت ارتباط با مشتری، برای تاکید بر میانه رو بودن، چنین عناوینی را در توضیحات خود به کار می برند: CRM–A Balanced Approach یا مدیریت ارتباط با مشتری با نگاهی متوازن و توجه همزمان به جنبه های مدیریتی و جنبه های تکنولوژیک.

همین حالا میتوانید با مهندس قربانی در تماس باشید : 09119171500

چرا طراحی سی ار ام در بابل مهم است؟

همانگونه که بیان شد، سیستم های سی آر ام فرصتی مناسب را برای شناسایی راه های بهبود ارتباط با مشتری در اختیار ما قرار می دهند. از سوی دیگر سی آر ام های اداری نیز کاربردی گسترده دارند. برای همین طراحی سی آر ام در بابل در حوزه اداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیران سازمان ها با استفاده از کارتابل نرم افزار CRM فارسی خود قادر خواهند بود اطلاعات مفیدی مانند فروش‌های جاری، برنامه جلسات و تماس‌ها، پیش فاکتور‌ها، وظایف محول شده به دیگران، نتایج فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات و… را مشاهده نمایند.
کارشناسان شرکت ها نیز به وسیله کارتابل که قابل شخصی سازی بر‌اساس نیاز‌های آنان می‌باشد، تمام فعالیت‌های روزانه خود در سازمان را مشاهده خواهند کرد تا بتوانند برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه خود را به راحتی انجام دهند. کارتابل کاری ابزاری سودمند برای دستیابی سریع به اطلاعات مختلف در نرم افزار سی آر ام و افزایش بهره وری است.
همچنین در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از وضعیت کار‌های همکاران خود در قبال این فروش‌ها و نحوه ارتباط با مشتری مطلع گردند.

طراحی سی آر ام در بابل چه چیزی به ما ارائه می کند؟

سیستم های سی آر ام در موضوعات مختلفی از جمله جذب مشتریان بالقوه، توسعه روابط مشتریان، نگهداری و مراقبت از مشتریان و... به شما کمک می کنند. با طراحی سی آر ام در بابل می توانید مثلا با رفتار شناسی شرکت کنندگان در یک نمایشگاه، از علایق و سلایق آنها آگاه شوید و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید. یا آن بخش هایی از کسب و کار که بیشتر مورد توجه مشتریان است را توسعه داده و نظر آنها را به جنبه های دیگر کار خود نیز جلب کنید. در نهایت با ارائه خدمات مطلوب مشتریان، ارتباط خود را با آنها قوی تر کرده و آنها را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید.

Online-Retailers.jpg (37 KB)

انواع سی آر ام

در سازمان‌‌ها از چهار نوع CRM استفاده می‌شود:

  • CRMاستراتژیک

استراتژی کسب و کار شما در زمینه مشتری محوری را شکل می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید جذب نموده و مشتریان فعلی خود را راضی و سود آور نگه دارید. این استراتژی نقش بسیار پر‌ رنگی در سازمانتان بازی می‌کند چرا که موجب می‌شود فرآیند‌ها و فرهنگ سازمانی صحیح مشتری محوری در کسب و کار شما شکل بگیرد.

  • CRM عملیاتی 

عملیات و اتوماسیون فرآیند‌های ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیند‌های بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش را مدیریت می‌کند. فرآیندهایی در سازمان وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها نیاز‌های مشتریانتان را در مواقع مختلفی که با شما ارتباط دارند پاسخ می‌دهید، برای مثال زمانی که مشتری درخواست دریافت خدمات پس از فروش خود را ارائه می‌دهد سازمان چگونه به وی پاسخ داده و خدمات مورد انتظارش را به او ارائه می‌کند. در این مسیر از نرم افزار CRM هم کمک خواهید گرفت که بتوانید حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آنها و غیره را به نحو بهتری مدیریت نمایید.

  • CRM تحلیلی

فرآیندی است که با استفاده از آن داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع آوری شده است را به اطلاعاتی تبدیل می‌کنید که در تصمیم گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به سازمان شما کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شما کمک می‌کند در‌یابید که روی چه محصولاتی و چه ویژگی‌های محصولی باید بیشتر تمرکز کنید و یا نتایج حاصل از جذب مشتریان بعد از یک کمپین بازاریابی به شما دید می‌دهد که کمپین بعدی خود را موثر‌تر برگزار نمایید.

  • CRM تعاملی

رابط میان شما و محیط بیرون (مشتریان و نمایندگان) می‌باشد که به شما کمک می‌کند ارزش بیشتری برای مشتریان خود خلق نمایید. در واقع سیستم‌ها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید بازخورد‌های مشتریانتان را چه مثبت و چه منفی دریافت نمایید، درخواست‌های آن‌ها را راحت شنیده و در سازمان به جریان بیندازید. برخی از کانال‌های ارتباطی عبارتند از سیستم تلفنی، ایمیل، پیامک، chat و... . این نرم افزار علاوه بر مشتریان می‌توانند با نمایندگان، توزیع کنندگان و تامین‌ کنندگان شما نیز در ارتباط باشند.

چگونه سی آر ام را پیاده سازی کنیم؟

پیاده سازی سیستم "سی آر اِم" چیزی بسیار بیشتر از نصب یک نرم افزار "سی آر اِم" و اختصاصی سازی آن است. موفقیت در پیاده سازی سیستم "سی آر اِم"  لازم به مدل سازی و مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی، تحلیل نیازمندی ها، تعیین اهداف و برنامه ریزی و همچنین فرهنگ سازی در سازمان است. نرم افزارهای "سی آر اِم" صرفا ابزاری در جهت پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط مشتری هستند. اگر چه مهم است که چه نرم افزاری را برای پیاده سازی سیستم "سی آر اِم" انتخاب میکنید، اما نصب یک نرم افزار"سی آر اِم" همه ماجرا نیست. برای کاربردی بودن نرم افزاهای "سی آر اِم"، باید بر اساس نیازها و خواسته های شما اختصاصی سازی شوند. در غیر این صورت اگر بهترین نرم افزار "سی آر اِم" دنیا، مثل مایکروسافت را هم خریداری و نصب نمایید، هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. برای اینکه تا حدود زیادی از موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اطمینان حاصل کنید، باید مراحل زیر را برای این منظور طی نمایید:

  • شناخت و ارزیابی

اگر مشخص نشود که در کجا قرار داریم، رسیدن به مقصد بی معنی است. بنابراین به عنوان نخستین گام، باید مشخص نمایید که سازمان شما دقیقا در چه وضعیتی قرار دارد. این کار از طریق ارزیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و نیز مصاحبه های عمیق با افراد کلیدی سازمان می تواند صورت گیرد. مدل کسب و کار، ماموریت و چشم انداز، استراتژی های بازاریابی و فروش، منابع انسانی، فرآیندهای مرتبط با مشتریان و زیرساخت های سازمانی مرتبط، حوزه هایی هستند که مورد شناخت و ارزیابی قرار می گیرند.

  •  مدل سازی فرآیندها

به عنوان اولین گام، فرآیندهای سازمانی که قرار است تحت تاثیر سیستم "سی آر اِم" قرار گیرند، باید مدل سازی شوند. شرح دقیقی از مراحل مختلف فرآیندهای خود و نیز گردش کارها را تهیه نمایید. به عنوان مثال اگر سیستم "سی آر اِم" را برای مدیریت فروش خود می خواهید، باید کل فرآیند کنونی خود را از لحظه تماس مشتری تا بستن قرارداد و تحویل سفارش را بطور کامل شرح داده و فرآیند آن را مدل سازی نمایید. یکی از نرم افزارهای استاندارد برای مدل سازی فرآیندهای سازمانی، نرم افزار "مایکروسافت ویزیو" می باشد.

  • تعیین اهداف و تحلیل نیازمندیها

در مرحله دوم تمام خواسته ها و اهداف خود را بطور دقیق مشخص کنید. اهداف و خواسته های سازمان در پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باید بطور دقیق با جزئیات کامل مشخص شده و نیازمندی های سازمان برای رسیدن به اهداف مورد نظر، مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد. منظور از نیازمندی ها دقیقا مواردی است که شما برای رسیدن به اهداف خود به آنها نیاز دارید. مثلا اگر هدف شما کنترل وضعیت فروش سازمان است، یکی از نیازمندی های شما دسترسی به گزارشات آنلاین خواهد بود. تعیین نیازمندی های کسب و کار و تعیین راهکاری که نیازمندی های مذکور را مرتفع سازد در این گام انجام خواهد شد.

  • طراحی سیستم مبتنی بر "سی آر اِم"

حال که خواسته ها و نیازمندی ها و همچنین فرآیندها مشخص شد، باید سیستم مبتنی بر MS "سی آر اِم" به منظور دستیابی به اهداف و پوشش نیازمندی های تعیین شده، طراحی شود. مدل سازی فرآیندها و گردش کارها، طراحی گزارشات تحلیلی مورد نیاز، طراحی فرم ها و همچنین تعیین گردش کارهای مورد نیاز از فعالیت های این مرحله می باشد.

  • توسعه

در این گام از پروژه پیاده سازی، فعالیت های نصب و پیکربندی نرم افزار"سی آر اِم" و نیز اختصاصی سازی و توسعه آن بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مراحل قبل (طرح سیستم و نیازمندی ها و نیز گردش کارها) صورت خواهد گرفت.

  • استقرار

در این گام، سیستم "سی آر اِم" پس از تست و تایید نهایی، آماده راه اندازی می باشد. آموزش پرسنل در سطوح مدیریتی و کاربری در این گام صورت می گیرد. آموزش با برگزاری کارگاه آموزشی به منظور آماده سازی پرسنل برای بهره برداری از سیستم آغاز شده و مستندات آموزشی از قبیل فیلم و مدل فرآیندهای سازمانی مبتنی بر "سی آر اِم" در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای کاهش ریسک و مدیریت بحران، مطمئن شوید که کاربران با نرم افزار "سی آر اِم" برای انجام وظایف روزانه خود راحت بوده و مشکلی ندارند. در طی زمان استقرار و همزمان با بهره برداری از سیستم "سی آر اِم" نیز سیستم را در شرایط واقعی مونیتور و بهینه سازی نمایید.

برای طراحی سی آر ام در بابل به کجا مراجعه کنیم؟

گروه نارنجی با سابقه ای طولانی در امر طراحی سیستم های سی آر ام می تواند تمامی خدمات مورد نظر شما را در این حوزه ارائه نماید. در صورت نیاز به طراحی سی آر ام در بابل، حتما با ما تماس بگیرید. 09120884643

۱۱ آذر ۱۴۰۱

پست شده توسط: Super User

موارد مشابه در مورد طراحی سی آر ام CRM



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen