خرید CRM شرکتی

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی سی آر ام CRM > خرید CRM شرکتی

ارتباطات و پیگیری در شرکت های بازرگانی دو عنصر کلیدی هستند. نرم افزار CRM یک ابزار است که به بهبود روابط تجاری و انجام به موقع و درست این ارتباطات کمک می کند. شرکت های تجاری با استفاده از CRM می توانند اطمینان حاصل کنند که میان تیم های مختلف سازمان از جمله بازاریابی و فروش ، حمل و نقل ، مالی و اداری هماهنگی های لازم صورت می گیرد

خرید CRM شرکتی

 CRMچیست؟

CRM مخفف واژه Customer Relationship Management یا مدیریت ارتباط با مشتری است. CRM شامل همه‌ی فرایندهای ارتباط با مشتری در بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش است. نرم افزار CRM ابزاری برای مدیریت فرایندهای اشاره شده است و همه‌ی داده‌ها و اطلاعات مشتریان را به‌ شکل کاملا متمرکز در سیستم نگهداری می‌کند. اطلاعات مشتریان، شامل همه‌ی اطلاعات مشتریان بالقوه و بالفعل و اطلاعات دیگر مرتبط با آن‌ها مانند اطلاعات پیش فاکتورهایشان، محصولاتی که خریده‌اند است. شما می‌توانید در نرم افزار سی آر ام همه‌ی ارتباطات و تعاملات با مشتریان مانند تماس‌های تلفنی و جلسات را برنامه‌ریزی کنید و پس از انجام این فعالیت‌ها اطلاعات مرتبط با کارهای انجام شده و خلاصه گفتگوها در سابقه مشتری قرار دهید. هم‌چنین با ثبت فرصت‌های فروشی که در قبال هر مشتری وجود دارد یک دید کاملا شفاف از فروش‌های در دست کسب و کار خود به‌دست آورید.
با یکپارچه کردن نرم افزار CRM با سیستم حسابداری یا وب‌سایت خود می‌توانید تمامی اطلاعات را یک جا داشته باشید و نیز بسیاری از گردش‌های کاری مرتبط با مشتریان را از حالت دستی خارج کرده و به شکل اتوماتیک انجام دهید. برای نمونه: مشتری می‌تواند برای دریافت کاتالوگ، در وب‌سایت شما ثبت نام کند و پس از اینکه اطلاعاتش به نرم افزار CRM انتقال داده شد، یک پیام تشکر با لینک کاتالوگ آنلاین برای او به‌شکل خودکار ارسال شود. سپس برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشبرد فرایند فروش توسط کارشناس فروش در سیستم ثبت و پیگیری شود.
خوب است بدانید که هدف اصلی استفاده از نرم افزار CRM برقراری ارتباطی عمیق‌تر با مشتریان، افزایش وفاداری آنان و در نهایت بهبود و رشد کسب و کار و سودآوری است.

 

نرم افزار CRM شرکت های بازرگانی چیست؟

ارتباطات و پیگیری در شرکت های بازرگانی دو عنصر کلیدی هستند. نرم افزار CRM یک ابزار است که به بهبود روابط تجاری و انجام به موقع و درست این ارتباطات کمک می کند. شرکت های تجاری با استفاده از CRM می توانند اطمینان حاصل کنند که میان تیم های مختلف سازمان از جمله بازاریابی و فروش، حمل و نقل، مالی و اداری هماهنگی های لازم صورت می گیرد. CRM با تسهیل و اتوماتیک کردن فرایند ثبت سرنخ ها و فرصت های فروش پیگیری منظم و صدور پیش فاکتور به تیم فروش و بازاریابی کمک می کند تا علاوه بر صرفه جویی در وقت، فروش خود را افزایش دهند.
انبوه وظایف، پیگیری های مکرر و پیچیدگی فرایندها از چالش های شرکت های تجاری است که در بسیاری از مواقع منجر به از دست دادن مشتری ها می شود. با استفاده از CRM شرکت های تجاری می توانید فرایند های خرید و فروش، لجستیک، واردات و صادرات و توزیع خود را به سادگی در نرم افزار تعریف کنید و با برنامه ریزی و ارجاع فعالیت ها عملکرد و چابکی تیم ها را بهبود ببخشند. ثبت تمام ارتباطات بین کارمندان و انجام فعالیت های مرتبط با مشتری روی یک پلتفرم به مجموعه های بازرگانی کمک می کند تا با مشتری ها و شرکای تجاری خود یک رابطه ی موثر و بلند مدت ایجاد کنند.

 

چرا خرید CRM شرکتی؟

نداشتن CRM شرکتی منجر به از دست دادن سرنخ ها و فرصت های فروش به دلیل پراکنده بودن اطلاعات در منابع متفاوت خواهد شد. فراموشی وظایف و رها کردن تسک ها و عدم امکان دنبال کردن نتایج فعالیت های محول شده و عدم هماهنگی و تعامل میان تیم ها از دیگر آثار نداشتن یک سیستم هماهنگی یکپارچه محسوب می شوند. از سوی دیگر، در نبود سی آر ام، بودجه مارکتینگ صرف تبلیغاتی می شوند که نمیدانیم چقدر برای ما مشتری خواهند آورد و امکان مدیریت هزینه های مربوط به تبلیغات و هزینه فرصت های از دست رفته به دلیل نبود گزارشات قابل اتکا وجود نداشت. همه اینها می تواند دست در دست هم دهد تا منجر به از دست رفتن مشتری های قدیمی شود.

 

مزایای خرید CRM  شرکتی

وجود CRM یک پایگاه داده متمرکز از تمام فروشندگان و خریداران به همراه سابقه کامل صورت حساب ها و مکاتبات و ارتباطات را به شما خواهد داد که امکان کار تیمی و تعامل بین اعضا با قابلیت ارجاع تسک را فراهم خواهد کرد. با ثبت پرونده مشتریان و برنامه ریزی ارتباطات دوره ای با آنها، امکان ایجاد یک مکانیزم موثر برای حفظ مشتریان فراهم خواهد بود. همچنین در حضور سیستم سی آر ام، امکان مدیریت و تخصیص بهینه منابع مالی به کانال های مارکتینگی که بیشترین نرخ تبدیل را دارند بر اساس گزارشات ساده و جامع، فراهم خواهد بود. با سی آر ام دیگر خبری از مشکلاتی مانند وابستگی به کارشناس فروش در ایجاد رابطه مستحکم و مادام العمر با تمام مشتریان وجود نخواهد داشت.

 

بخش های مختلف یک سیستم CRM

نرم افزارهای سی آر ام عملیاتی، بخش های متنوعی دارند که تعدادی از آنها بر اساس نظر فرانسیس باتل عبارتند از:

1. اتوماسیون بازاریابی

  •  مدیریت کمپین 
  • بازاریابی مبتنی بر رویداد
  • بهینه سازی بازاریابی

2. اتوماسیون فروش

  • مدیریت طرف حسابها (مشتریان)
  • مدیریت فرصتها
  • مدیریت کانالهای ارتباطی
  • مدیریت تماسها
  • تولید پیشنهاد فروش، پیش فاکتور و فاکتور
  • تعریف محصول و پیکره بندی سفارشی

3. اتوماسیون خدمات

  • مدیریت درخواستها
  • مدیریت ارتباطات
  • صف بندی و مسیر یابی
  • مدیریت و تعریف توافقنامه سطح خدمات (SLA)

 

معیارهای انتخاب سی آر ام مناسب شرکتی:

۱- میزان پشتیبانی که توسط شرکت نرم افزاری ارائه می شود
۲- سابقه و حسن شهرت شرکت نرم افزاری
۳- توانایی نرم افزار در تطبیق با کار (عملکرد) شرکت
۴ -پتانسیل رشد و توسعه نرم افزار
۵ -قیمت نرم افزار
۶- کیفیت مستند سازی
۷- نحوه عملکرد نرم افزار
۸- سهولت در استفاده
۹- سهولت اجرا (راه اندازی)
۱۰ -تطبیق با سخت افزارهای موجود

۰۸ تیر ۱۴۰۲

پست شده توسط: Super User

موارد مشابه در مورد طراحی سی آر ام CRM



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen