خرید سی آر ام فروشگاه

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی سی آر ام CRM > خرید سی آر ام فروشگاه

خرید سی آر ام فروشگاه - «مشتری پادشاه است» در حقیقت فروشندگان باهوش و با تجربه دریافتند که فروش به مشتریان فعلی بسیار سودآورتر از هزینه برای جذب مشتریان جدید است. ویژگی‌های نرم افزار CRM فروشگاهی، فروشندگان را قادر می‌سازد تا این کار را به سادگی انجام دهند. چگونه؟ به کارفرمایان و صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا فعالیت‌های مشتری را در فروشگاه ردیابی کرده و روابط صمیمانه با مشتریان تکراری ایجاد کنند.

خرید سی آر ام فروشگاه

نرم افزار CRM  چیست؟

واژه‌ی CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است و به معنای ” مدیریت ارتباط با مشتریان ” می‌باشد. این سرویس در حقیقت یک ابزار بسیار کاربردیست که با مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، به شما کمک می‌کند تا کلیه ارتباطات خود با مشتریانتان را در مرحله‌ی اول ثبت و سپس مدیریت و در آخر تحلیل نمایید. نرم افزار باشگاه مشتریان یا نرم افزار CRM یک ابزار کاربردی برای ارتقاء سطح ارتباط با مشتریان و درنهایت افزایش رضایتمندی و افزایش فروش برای سازمان‌ها و همچنین افزایش خرید فروشگاه آنلاین است، به نوعی می توان گفت CRM ابزار کار و سیستم جامع فروش برای مدیران فروش و تیم­ های فروش برای بهبود فرایند فروش و ابزاری برای بهبود خدمات پس از فروش می باشد. سیستم جامع فروش سعی دارد با تمرکز بر مشتری به کسب و کارها برای فروش بیشتر و مشتری مداری بیشتر کمک کند، نرم افزار CRM باید در کنار سیاست ­های مشتری مدارانه یک کسب و کار به کار آید و می ­تواند در تمامی کسب و کارها کارایی خود را نشان دهد.

 

نرم افزار CRM  فروشگاهی چیست؟

«مشتری پادشاه است» در حقیقت فروشندگان باهوش و با تجربه دریافتند که فروش به مشتریان فعلی بسیار سودآورتر از هزینه برای جذب مشتریان جدید است. ویژگی‌های نرم افزار CRM فروشگاهی، فروشندگان را قادر می‌سازد تا این کار را به سادگی انجام دهند. چگونه؟ به کارفرمایان و صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا فعالیت‌های مشتری را در فروشگاه ردیابی کرده و روابط صمیمانه با مشتریان تکراری ایجاد کنند. روابطی که درآمد بیشتر از آن حاصل می‌شود. ویژگی‌های خاص نرم افزار برای مدیریت ارتباط با مشتریان عبارتند از:

  • پروفایل مشتری

اطلاعات تماس، سال روز تولد و ازدواج و سایر اطلاعات ارزشمند را برای ایجاد رابطه دوستانه و عمیق جمع آوری و در سیستم وارد کنید.

  • تاریخچه خرید

تعداد دفعات خرید و هزینه خرید را ردیابی کنید.

  • مدیریت تماس

دسترسی به مشتری هدف را از طریق کانال‌های مختلف به طور خودکار انجام دهید و براساس تجربه تماس‌های موفقیت آمیز گذشته، آن را شخصی سازی کنید.

  • یکپارچه سازی

از یکپارچگی نرم افزار با تجهیزات فروشگاهی مانند بارکدخوان، دستگاه POS، صندوق و همین‌طور نرم افزار حسابداری برای تسریع کار و کاهش خطا استفاده کنید.

  • برنامه وفاداری

امتیاز و یا پاداش ویژه مشتریان را در برنامه وفاداری مدیریت کنید.

  • گزارشات

گزارشگیری، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای هدف قرار دادن مشتری برای محصولات خاص، تبلیغات یا برنامه‌های بازاریابی مهم هستند.

 

خرید CRM  فروشگاهی

صرف نظر از اندازه کسب و کار یا صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، مدیریت سرنخ‌ها و مشتریان برای هر کسب و کاری لازم است. اگر هنوز از صفحات اکسل، پوشه‌های مملو از کاغذ و یا ایمیل برای پیگیری تعاملات با مشتریان و سرنخ‌ها استفاده می‌کنید، نه تنها وقت و انرژی گرانبهای خود را تلف می‌کنید، بلکه فرصت افزایش سودآوری برای کسب و کار خود را نیز از دست می‌دهید. شما با داشتن یک CRM حرفه ای و مناسب می توانید بهترین بهره وری را در مجموعه خود تجربه کنید.
سی آر ام قابلیت استفاده در انواع کسب و کارها را دارا می باشد. از جمله در فروشگاه های پوشاک، فروشگاه کیف و کفش و چرم، فروشگاه موبایل و کامپیوتر، لوازم یدکی خودرو، شرکت های دوربین های مداربسته، فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها، طلا و جواهر فروشی و… . این نرم افزار نقش بسزایی در مدیریت و کنترل امور داخلی و فرایند فروش فروشگاه دارد.

 

چرا خرید CRM  فروشگاهی؟

 گاهی ممکن است هنگامی که شروع به تولید یک جریان پیوسته از سرنخ‌ها می‌کنید، تیم فروش شما در اولویت بندی اینکه باید روی کدام یک تمرکز کند به مشکل بر بخورد. ردیابی منابع ورودی سرنخ‌ها یا شناسایی سرنخ‌هایی که ارزش پیگیری دارند به مرور زمان دشوارتر می‌شود. در نتیجه، تیم فروش شما اغلب در نهایت وقت و تلاش خود را صرف سرنخ‌های کم ارزشی می‌کند که ممکن است هرگز به فروش ختم نشوند. همچنین اغلب اوقات اطلاعات مربوط به مشتری های شما در محل های مختلفی ذخیره می شود. اطلاعات تماس را در صفحه اکسل خودتان دارید، وظایف و تسک‌ها روی برگه‌های یادداشت هستند و مکاتبات را در ایمیل‌ها ذخیره کرده اید. این بدان معناست که تیم شما مجبور است همیشه بین این منابع مختلف جستجو کند تا هنگام ارتباط با چندین مشتری اطلاعات مربوط به آنها را پیدا کند. این در نهایت منجر به تأخیر در پاسخ‌ها و تصمیم گیری نادرست می‌شود.
نکته مهم دیگر این است که این روزها مشتری‌ها خواهان شخصی سازی هستند. مشتری‌ها می‌خواهند مشاغل نیازهای آنها را درک کنند و آنها را با پیشنهادات و راه حل‌های مرتبط درگیر کنند. درصورتی که دسترسی به اطلاعات مربوط به تعاملات شما با مشتریان و نیازها و سلایق آنها دشوار و زمانبر باشد، دستیابی به این سطح از شخصی سازی غیرممکن می‌شود. در نهایت همه تعاملات شما بیش از حد عمومی و از پیش تعیین شده می‌شوند، که می‌تواند باعث شود که بسیاری از سرنخ‌ها از برقراری ارتباط با شما خودداری کنند. مشتریان مدرن و امروزی اغلب در چندین کانال ارتباطی مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و موارد دیگر فعال هستند. اگر برای کسب و کار شما دشوار است که با این مشتریان در کانال دلخواه خودشان تعامل داشته باشید و تمام تعاملات خودتان با آنها را پیگیری کند، باید جدی تر به خرید CRM فروشگاهی فکر کنید.

 

انواع سی آر ام

در سازمان‌‌ها از چهار نوع CRM استفاده می‌شود:

  • CRM استراتژیک

استراتژی کسب و کار شما در زمینه مشتری محوری را شکل می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید جذب نموده و مشتریان فعلی خود را راضی و سود آور نگه دارید. این استراتژی نقش بسیار پر‌رنگی در سازمانتان بازی می‌کند چرا که موجب می‌شود فرآیند‌ها و فرهنگ سازمانی صحیح مشتری محوری در کسب و کار شما شکل بگیرد.

  • CRM عملیاتی

عملیات و اتوماسیون فرآیند‌های ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیند‌های بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش را مدیریت می‌کند. فرآیندهایی در سازمان وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها نیاز‌های مشتریانتان را در مواقع مختلفی که با شما ارتباط دارند پاسخ می‌دهید، برای مثال زمانی که مشتری درخواست دریافت خدمات پس از فروش خود را ارائه می‌دهد سازمان چگونه به وی پاسخ داده و خدمات مورد انتظارش را به او ارائه می‌کند. در این مسیر از نرم افزار CRM هم کمک خواهید گرفت که بتوانید حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آنها و غیره را به نحو بهتری مدیریت نمایید.

  • CRM تحلیلی

فرآیندی است که با استفاده از آن داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع آوری شده است را به اطلاعاتی تبدیل می‌کنید که در تصمیم گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به سازمان شما کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شما کمک می‌کند در‌یابید که روی چه محصولاتی و چه ویژگی‌های محصولی باید بیشتر تمرکز کنید و یا نتایج حاصل از جذب مشتریان بعد از یک کمپین بازاریابی به شما دید می‌دهد که کمپین بعدی خود را موثر‌تر برگزار نمایید.

  • CRM تعاملی

رابط میان شما و محیط بیرون (مشتریان و نمایندگان) می‌باشد که به شما کمک می‌کند ارزش بیشتری برای مشتریان خود خلق نمایید. در واقع سیستم‌ها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید بازخورد‌های مشتریانتان را چه مثبت و چه منفی دریافت نمایید، درخواست‌های آن‌ها را راحت شنیده و در سازمان به جریان بیندازید. برخی از کانال‌های ارتباطی عبارتند از سیستم تلفنی، ایمیل، پیامک،chat و... . این نرم افزار علاوه بر مشتریان می‌توانند با نمایندگان، توزیع کننده‌گان و تامین‌کنندگان شما نیز در ارتباط باشند.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

پست شده توسط: Super User

موارد مشابه در مورد طراحی سی آر ام CRM



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen