اس ام اس SMS مارکتینگ

نارنجی > خدمات نارنجی > دیجیتال مارکتینگ > اس ام اس SMS مارکتینگ

پیامک‌ها در کسری از ثانیه به دست مخاطب می‌رسند، سریع و بدون نیاز به اینترنت خوانده می‌شوند و در تمامی تلفن‌های همراه چه هوشمند و چه غیرهوشمند، قابل‌پشتیبانی هستند. برندهای مختلف با ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی، تعاملی و دارای «فراخوان به اقدام» (CTA)، مشتریان را به استفاده از محصولات و خدمات ارائه شده ترغیب می‌کنند.در این مقاله درباره اس ام اس مارکتینگ بیشتر خواهیم گفت.

اس ام اس SMS مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

کسب و کارهای موفق می‌دانند که استفاده از اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی به یکی از روش‌های دسترسی گسترده به مخاطبان هدف تبدیل شده است. با این روش بازاریابی دیجیتال می‌توان تعامل با مشتریان را از طریق کانال موردعلاقه آن‌ها و به‌صورت موثرتر انجام داد. طبق آمارها چیزی حدود ۸۹ درصد مردم برقراری ارتباط از طریق پیام متنی را به تماس تلفنی ترجیح می‌دهند. پیامک‌ها در کسری از ثانیه به دست مخاطب می‌رسند، سریع و بدون نیاز به اینترنت خوانده می‌شوند و در تمامی تلفن‌های همراه چه هوشمند و چه غیرهوشمند، قابل‌پشتیبانی هستند. برندهای مختلف با ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی، تعاملی و دارای «فراخوان به اقدام» (CTA)، مشتریان را به استفاده از محصولات و خدمات ارائه شده ترغیب می‌کنند.

از ژانویه سال 2020 که پاندمی کووید 19 مطرح شد، کسب‌وکارها بیشتر متمایل به استفاده از این کارنال‌های ارتباطی شدند، و از آنجایی که موبایل همیشه با افراد بود، بازاریابی پیامکی بسیار مورد استقبال همه‌ی افراد قرار گرفت. اما برای اجرای اس ام اس مارکتینگ نیاز به دانستن اصول آن دارید. ببنیم این اصول بازاریابی پیامکی شامل چه چیزهایی است.

 

انواع استراتژی برای بازاریابی پیامکی

اگرچه به نظر می‌رسد که sms مارکتینگ بسیار ساده است، اما انواع مختلفی دارد که باید با دقت انجام شود. انواع استراتژی برای بازاریابی پیامکی که می‌توانید انتخاب کنید، عبارت است از؛

۱. پیامک خوشامدگویی

زمانی که مشتریان شما در وب سایت ثبت نام کرده و شماره تلفن شخصی‌شان را وارد می‌کنند، یک پیامک خوشامدگویی دریافت می‌کنند.

۲. تبلیغات شخصی‌سازی‌شده

بعد از این که مشتریان شما از یک دسته محصولات خاص خرید می‌کنند، می‌توانید پیشنهادات مشابه را در قالب پیامک تبلیغات شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنید.

۳. معرفی محصولات جدید

اگر موارد جدیدی را به لیست محصولات خود اضافه کرده‌اید، می‌توانید با ارسال پیامک به مشتریان آن‌ها را مطلع کنید.

۴. اطلاع‌رسانی درباره کمپین‌ها و تخفیف‌های ویژه

اطلاع از تخفیف‌های آخر فصل، پیشنهادهای جذاب، شرایط فروش ویژه و … می‌تواند با استفاده از اس ام اس مارکتینگ انجام شود.

۵. دعوت به پر کردن پرسش‌نامه

اگر برای ارائه خدمات جدید، تغییر مکان فروشگاه، رونمایی از محصول جدید، نحوه ارائه خدمات، تغییر لوگو و … نیاز به نظرسنجی دارید، می‌توانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. تنها کافی است لینک نظرسنجی را در قالب یک پیامک برای دعوت به پر کردن پرسش‌نامه توسط مشتریان ارسال کنید.

۶. ریمارکتینگ

یکی از بهترین راه‌ها جهت ریمارکتنیگ برند، استفاده از اس ام اس مارکتینگ است.

اصول بازاریابی پیامکی


1- بدون اجازه‌ی مخاطب برایش پیامک نفرستید

شاید از قبل، شماره تلفن‌های مشتریان مختلف‌تان را گرفته باشید؛ اما این به آن معنا نیست که هر وقت دلتان بخواهد به آنها اس ام اس بزنید. درست مثل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی هم مستلزم اجازه گرفتن از مشتری است.

2- در وب‌سایت یا کانال‌های دیگر، از مشتری اجازه بگیرید تا برایش اس ام اس بفرستید.

برای اجازه گرفتن از مشتری، مثلا یک اس ام اس بزنید و از او بپرسید که آیا مایل است برایش اس ام اس بفرستید یا نه؛ و جوابش هم بله یا خیر، یا 1 و 2 باشد که نیاز نباشد مشتری به زحمت بیفتد.


3- به زمان ارسال پیامک، توجه کنید

برخلاف ایمیل که مردم نهایتا چند بار در روز چک می‌کنند، وقتی اس ام اس می‌آید، معمولا همان موقع باز می‌کنند. این یک مزیت برای کسب‌وکارتان است، اما نباید سوءاستفاده کنید و گاه و بیگاه پیامک بفرستید. وقتی شخصا با مشتری ملاقات کرده‌اید، بهترین موقع ارسال پیامک، کمی بعد از ملاقات‌تان است. مثلا اس ام اس بزنید و از او تشکر کنید که شرکت شما را انتخاب کرده است.


4- نام شرکت‌تان را در پیام‌ها بنویسید

وقتی اس ام اس گروهی می‌فرستید، از شماره‌های مخصوص استفاده کنید نه شماره شخصی. برای اینکه مخاطب متوجه شود این پیام از کجاست، نام شرکت‌تان را در اس ام اس بنویسید.


5- طول پیامک را در نظر داشته باشید

حداکثر تعداد کاراکتر مجاز برای اس ام اس، 160 کاراکتر است. پیامکی که می‌فرستید باید دقیق، واضح و تا حد امکان کوتاه باشد.


6- پیامک اسپم نفرستید

وقتی می‌خواهید برای مشتریان پیامک بفرستید، از خودتان بپرسید که لحن پیامک چطور است، آیا مشخص است که یک انسان واقعی آن را فرستاده یا ربات؟ پیامک نباید طوری باشد که مخاطب احساس کند یک ربات آن را فرستاده وگرنه آن را اسپم می‌کند و به ضرر کسب‌وکارتان است.


7- از بازاریابی پیامکی برای تکمیل استراتژی بازاریابی دیجیتالی‌تان استفاده کنید

خوبیِ بازاریابی دیجیتالی این است که کانالهای ارتباطی زیادی دارد. این کانال‌ها در کنار هم، سیستم ارتباط بازاریابی را شکل می‌دهند که کسب‌وکار به کمک آن سرنخ‌ها را پرورش داده و به مشتری و سپس مشتری وفادار تبدیل می‌کند. برای اینکه بیشترین سود را از بازاریابی دیجیتال ببرید، روی یک کانال ارتباطی تمرکز نکنید. از کانال‌های مختلف با مشتری ارتباط برقرار کنید تا موفق شوید.

 

آیا بازاریابی پیامکی موثر است؟

اگر قبلاً از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کردید و یا اینکه در حال حاضر هم این روش بازاریابی برای شما مفید است، اکنون باید تصور بهتری از بازاریابی پیامکی و عالی بودن این روش داشته باشید. در حالی که برخی از پیام‌ها ممکن است هیجان انگیز به نظر برسد، به یاد داشته باشید که بسیاری از مصرف‌کنندگان ممکن است فقط یک پیام متنی باز کنند تا از اعلان تلفن خود خلاص شوند. بسته به محتوایی که با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، پیام های متنی می‌توانند نسبت به نرخ کلیک و نرخ تبدیل، بهتر از ایمیل عمل کنند.

مردم اغلب وقتی پیامکی را دریافت می‌کنند سریع می‎خوانند. طبق آمارها، در حقیقت ، 90 درصد کاربران در عرض سه دقیقه پیامک را باز می‌کنند. اگر پیشنهاد ویژه ای دارید که می خواهید مشترکان شما بلافاصله اقدام کنند، اطلاع از طریق ایمیل به این معنی است که ممکن است کاربران پیام شما را از دست بدهند. در عوض، اگر این پیام به موقع را از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال کنید، به احتمال زیاد آن‌ها زودتر آن را می‌بینند.

پیام کوتاه نحوه برقراری ارتباط افراد با دوستان و عزیزان خود است. شما می‌توانید از این طریق یک ارتباط شخصی با مشتری یا کاربرتان داشته باشید و برای او پیام هایی را ارسال کنید. شما می‌توانید پیام های خود را دسته بندی کنید و با هدف مشخصی برای هر دسته از کاربران ارسال نمایید. همچنین استفاده از این نوع بازاریابی باعث می‌شود که سریعا پیام شما به دست مشتری برسد.

 

استفاده از اس ام اس مارکتینگ برای چه مشاغلی ضروری است؟

استفاده از این نوع بازاریابی می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد اما مشاغل خاصی وجود دارند که نمی‌توانند بدون وجود پیامک در استراتژی بازاریابی خود به مسیر ادامه دهند:

1- فروشگاه‌های تجارت الکترونیک: چه در حال ارسال کمپین‌های تبلیغاتی چه تأییدیه‌های سفارش باشید، پیامک یک ابزار عالی برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است.

2-. شرکت‌های مسافرتی: پیامک برای شرکت‌های مسافرتی ضروری است چراکه مشتریان به اطلاعات لحظه‌ای نیاز دارند. این شامل به‌روزرسانی زمان پرواز، تغییر ترمینال، لغو، هشدار آب‌وهوا و دیگر اطلاعات است. با اس ام اس می‌توانید دقیقاً آنچه را که باید بدانند به مشتریان بگویید، بدون اینکه نگران باشید که آیا به‌موقع آن را می‌بینند یا خیر.

 3- مشاغل خدماتی که نیاز به‌قرار ملاقات دارند: با ارسال پیامک یادآوری، مطمئن شوید که مشتریان شما هرگز قرار ملاقات را از دست نمی دهند. این باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های هدررفته برای عدم حضور و قرار ملاقات‌های دیرهنگام می‌شود.

4-سازمان‌های بزرگ با بیش از ۱۰۰ کارمند: ارتباطات داخلی مهم است، اما برقراری ارتباط با هر کارمند در یک شرکت بزرگ دشوار است. برای اطلاعات فوری، ایمیل خیلی کند است. استفاده از پیامک برای ارتباطات داخلی شما بهترین راه برای اطمینان از اینکه هر کارمند اطلاعاتی را که می‌خواهید برایشان ارسال کنید در زمان مناسب دریافت می‌کند.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد دیجیتال مارکتینگ



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen