سئو داخلی وب سایت شما

نارنجی > خدمات نارنجی > پشتیبانی سئو وب سایت > سئو داخلی وب سایت شما

ما در تیم نارنجی با سئو داخلی به گوگل می فهمانیم که محتوای ما درباره ی چیست و ارتباط خود را با سرچ کاربر نشان می دهیم. گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم های خود است تا بتواند محتوای شما را بهتر درک کند و بفهمد کدام وب سایت به نیاز کاربر پاسخ درست تری می‌دهد. ما با سئوی درون صفحه گوگل را برای فهم بهتر از محتوای خود راهنمایی می‌کنیم.

سئو داخلی وب سایت شما

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یکی از مهم‌ترین اصولی است که مدیران سایت باید در نظر بگیرند. چون سئو در اصل باعث همگام سازی محتوای سایت با عملکرد موتورهای جستجوگر می‌شود. این موضوع نیز به نوبه خود سبب بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجوگری همچون گوگل شده و ترافیک سایت را بالا می‌برد.

افزایش ترافیک طبیعی یک سایت، به منزله دیده شدن و حتی فروش بیشتر محصولات سایت است. به همین خاطر است که مدیران به سئو سازی سایت خود توجه ویژه‌ای دارند. اما سوال اینجاست که فرآیند سئو سایت را باید از کدام نوع شروع کرد؟ یا سئو داخلی چه جایگاهی در اجرای چنین فرآیندی دارد؟ در این مقاله به توضیح در خصوص سئو داخلی پرداخته و ترفندهای مرتبط با آن را توضیح می‌دهیم.

سئو داخلی وبسایت شما چگونه انجام می شود؟

یک روش ساده برای جذب مخاطب، تولید محتوای سئو شده است. محتوایی که علاوه بر مرتبط بودن با فعالیت سایت، بر اساس اصول عملکردی موتورهای جستجوگر نوشته شده باشد. وجود چنین محتوایی در سایت باعث می‌شود تا ربات های موتور جستجوگر مطالب شما را ایندکس کنند. ایندکس شدن مطالب، به معنای اضافه شدن آن محتوا به پایگاه داده گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر است. این همان کاری است که سئوکاران از آن با عنوان سئو داخلی یاد می‌کنند.

چرا سئو داخلی وب سایت شما مهم است؟

ما با سئو داخلی به گوگل می فهمانیم که محتوای ما درباره ی چیست و ارتباط خود را با سرچ کاربر نشان می دهیم. گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم های خود است تا بتواند محتوای شما را بهتر درک کند و بفهمد کدام وب سایت به نیاز کاربر پاسخ درست تری می‌دهد. ما با سئوی درون صفحه گوگل را برای فهم بهتر از محتوای خود راهنمایی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای سئو داخلی، کدام ابزار کاربردی تر است؟

پلتفرم‌ های ارائه شده در این مقاله از نظر سئوی درون صفحه بسیار مفید هستند زیرا ابزارهای لازم را برای بهینه سازی محتوای صفحه وب و کد منبع HTML شما فراهم می‌ کنند. هر یک از این ابزارها بدون شک سهم بزرگی در سئو کلی وبسایت شما خواهند داشت. با این حال، ابزار رتبه بندی SE به دلیل تطبیق پذیری و سایر نقاط قوت ترکیبی، بهترین محصول است. این نقاط قوت شامل قیمت مقرون به صرفه، توصیه‌های سئوی خاص، فرصتی برای به دست آوردن بینش کامل در مورد حداکثر 50 رقیب SERP، و همچنین اولویت‌بندی واضح وظایفی است که برای بهینه‌سازی صفحات وب باید انجام شوند. از طرف دیگر، Semrush و Serpstat می‌توانند کاملاً با استراتژی SEO شما برای بهینه‌سازی در سایت مطابقت داشته باشند. هر یک از این ابزارها گزینه‌های پیشرفته‌ ای را برای بررسی سلامت SEO، بهینه سازی محتوای صفحه و فرصت‌ های پیوند داخلی ارائه می‌دهند.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی در چیست؟

در دنیای امروز، اکثر مردم انتظار دارند هر آنچه را که نیاز دارند در بطن نتایج جستجوی گوگل بیابند. اگر وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو SERP قرار می‌ گیرد، جذب کردن مشتریان جدید به کسب و کارتان بسیار آسان‌ تر است. ایجاد یک استراتژی قوی بهینه سازی موتور جستجو یکی از باارزش‌ ترین سرمایه گذاری‌ هایی است که می‌ توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. در واقع همان طور که گفته شد، استراتژی‌ های موثر سئو به طور کلی به دو گروه سئو داخلی و سئو خارج از صفحه تقسیم می‌ شوند. سئو درون صفحه به عوامل و تکنیک‌های سئو اشاره دارد که بر بهینه سازی جنبه‌ هایی از وب سایت شما که تحت کنترل شما هستند متمرکز است. اما در مقابل، سئو خارج از صفحه به عوامل و استراتژی های سئو اشاره دارد که بر ارتقای سایت یا برند شما در سراسر وب متمرکز است. اساساً، سئو داخلی در مورد ساختن وب‌سایتی است که برای کاربران و در نتیجه موتورهای جستجو جذاب باشد، در حالی که سئوی خارج از صفحه به معنای قرار گرفتن در معرض دید یک وب‌سایت، در عین ایجاد اعتماد و اعتبار برای محتوای شما است.

آشنایی با مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی (چک لیست سئو داخلی کامل)

اگر قصد دارید یک مرتبه برای بررسی وضعیت سئو داخلی سایت خود اقدام کنید، چک لیستی را در ادامه برای شما آورده ایم که در میان آن نیز نکات بسیار خوبی بیان شده اند. در این بخش، می توانید غالب فاکتورهای مهم در on page seo را مشاهده کنید که به شرح زیر می باشند:

  • انتخاب عنوان وب سایت (Title)

بخشی از کارهایی که می توانید برای سئو داخلی انجام دهید، اصلاح کردن تنظیمات اولیه سایت است. یک مورد مهم در این بخش، نام گذاری یا عنوان سایت می باشد. پیش از همه، به تنظیمات سایت خود رفته و عنوان آن را که همان تگ title صفحه اصلی شما خواهد بود، به نام برندتان تغییر دهید.

  • ساختار URL:

به لینک صفحه شما در فضای مجازی، URL یا Uniform Resource Locator گفته می شود. از نظر سئو داخلی، این بخش باید به گونه ای انتخاب شود که کوتاه، دقیق، مرتبط و واضح بوده و طولانی یا نامرتب نباشد.

نکته: یکی از پرسش های متداول کاربران، فارسی یا انگلیسی بودن url در سایت شان است. در این مقاله سئو ادیو “url انگیسی یا فارسی” به صورت کامل به این پرسش پاسخ داده ایم و جوانب مختلف آن را از نظر سئو بررسی کرده ایم.

  • انتخاب عنوان صفحه (Page Title):

کی از تگ های مهم در سئو، عنوان ها هستند که تعیین کننده نام مقاله و صفحه شما در صفحه Result موتور جستجو می باشند. شما می توانید با جذاب کردن عناوین، سوالی کردن و یا استفاده از کلمات عالی، استفاده از کیوردهای اصلی و فرعی، کاربران را برای ورود به صفحه سایت خود ترغیب و کنجکاو کنید. این تگ با مقدار H1 نمایش داده می شود.
کنه: به این مورد توجه کنید که عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر بوده و بهینه ترین حالت آن، 51 – 55 کاراکتر است.

  • انتخاب کلمه کلیدی (Main Keyword):

از نکاتی که باید در بهینه سازی صفحات داخلی خود به آن توجه کنید، کیورد ریسرچ است. هر صفحه شما باید یک کیورد اصلی داشته باشد و شما می توانید با استفاده از کیوردهای دیگر (فرعی) برای غنی تر کردن آن اقدام کنید.برای آموزش تحقیق کلمه کلیدی به سایت seo edu مراجعه کنید.

  • استفاده از کلمات کلیدی فرعی (Secondary Keywords):

کیوردهای فرعی، کلمات کلیدی هدفمندی هستند که مرتبط به موضوع مقاله شما بوده و از سوی کاربران جستجو می شوند. شما می توانید با انتخاب این کلمات، برای افزایش احتمال نمایش صفحات سایت خود در نتایج جستجوی گوگل به عنوان مکمل کلمه کلیدی اصلی اقدام کنید.

  • توضیحات متا (Meta Description):

توضیحات متا، یک تگ مهم برای هر صفحه است که در آن خلاصه ای از محتوای آن صفحه نگارش می شود. این توضیحات در صفحه SERP نمایش داده شده و برای جذب کاربر بسیار مهم خواهد بود.

  • هدینگ ها (Heading):

کی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی به خصوص برای بهبود محتوای سایت، بهینه کردن هدینگ ها است. هدینگ ها که می توانید آنها را با تگ های H2 , H3 و غیره مشاهده کنید، بیانگر محتوای متن و پاراگراف های شما هستند و اطلاعات صفحه شما را دسته بندی می کنند.

  • محتوا (Content):

افزایش نرخ CTR، جلب اعتماد کاربر، اضافه کردن اعتبار به برند، رتبه گرفتن محتوای شما در نتایج گوگل، پرزنت کردن توانایی ها و خدمات سایت، افزایش تعامل کاربر با سایت شما و یکی از عوامل اصلی که می توانید یک صفحه را به رتبه های بالایی از نتایج جستجو گوگل برسانید، محتوا است. اگر با اهمیت تولید محتوا آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله تولید محتوا چیست؟ را مطالعه کنید.

نکته: از آنجایی که این بخش، نیازمند اطلاعات و اقدامات بسیار گسترده ای است که در این مقاله نمی توان به همه آنها پرداخت، پیشنهاد می کنیم مطالب تکمیلی را در دوره سئو محتوا SEOEDU دنبال کنید.

  • لینکسازی داخلی و خارجی (Link Building):

ایجاد یک شبکه و چهارچوبی که بتواند محتواهای مختلف سایت شما را به هم متصل کند، یکی از اهداف سئو داخلی است. این کار با لینکسازی داخلی و خارجی انجام می شود و می تواند منجر به افزایش احتمال ایندکس شدن صفحات، افزایش رنکینگ آنها، بیشتر کردن زمان ماندگاری کاربر و نیز کاهش نرخ پرش گردد. شما به عنوان یک نیروی سئوکار، باید به انواع لینک داخلی (فالو یا نوفالو) آشنا بوده و بتوانید صفحات یتیم (Orphan Pages) را شناسایی و آنها را به محتواهای دیگر متصل کنید.

  • بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی (Optimize Image):

منظور از بهینه سازی سایت، صرفا کاهش سایز آن برای افزایش سرعت صفحات نیست. بلکه باید تگ ها و داده های آنها را بهینه کنید که شامل عنوان، متن alt، توضیحات، کیفیت و سایز آنها می باشد.

  • تجربه کاربری (UX):

همانطور که از ابتدا اشاره کردیم، ایجاد تجربه کاربری مثبت یک هدف مهم در سئو داخلی است. شما می توانید این کار را در کنار طراحی رابط کاربری جذاب (UI) انجام دهید. اگر نمی دانید رابط کاربری UI چیست، کافیست این مقاله را مطالعه کنید. بهینه سازی UX می تواند با برخی اقدامات از جمله ریسپانسیو کردن سایت، اضافه کردن CTA، غنی کردن محتوا با اضافه کردن ویدیو و صوت، افزودن بردکرامب و Navigation و غیره انجام شود. شما می توانید با مطالعه این مقاله، برد کرامپ چیست؟، با روش های اضافه کردن بردکرامب در سایت خود آشنا شوید.

  • اسکیما مارک آپ (Schema Markup):

برای آنکه بتوانید صفحات سایت خود را از نظر داده هایی که گوگل دریافت می کند غنی تر کنید، اسکیما مارک آپ بهترین راهکار خواهد بود. این کار می تواند به بهبود نمایش محتوای شما در نتایج موتور جستجو تاثیر گذار باشد. شما می توانید از اسکیما مارک آپ ها برای درج متادیتاهایی مانند قیمت، نام محصول، امتیازات کاربران به صفحات سایت استفاده کنید که به جذاب کردن نتایج جستجوی سایت شما کمک می کند.

ما در تیم نارنجی سئو داخلی سایت شما را انجام میدهیم

در تیم نارنجی، به بهینه‌سازی داخلی سایت شما توجه ویژه‌ای داریم. با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های سئو داخلی، سایت شما را بر اساس استانداردهای بهینه‌سازی برنامه‌ریزی می‌کنیم. این اقدامات شامل بهبود ساختار لینک‌ها، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، و بهبود عملکرد صفحات وب است. هدف ما افزایش دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو و بهبود رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی گوگل است.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد پشتیبانی سئو وب سایت



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen