گزارشات ماهانه سئو از روند پیشرفت

نارنجی > خدمات نارنجی > پشتیبانی سئو وب سایت > گزارشات ماهانه سئو از روند پیشرفت

تیم نارنجی گزارشات ماهانه سئو از روند پیشرفت سایت شما را به صورت ماهانه در اختیار شما قرار خواهد داد .گزارش سئو خلاصه‌ای از معیارهای سئو است که نحوه عملکرد سایت شما را نشان می‌دهد. در یک گزارش سئو باید آماری از جمله میزان ترافیک سایت، بک‌لینک‌ها، مشکلات فنی، لینک‌های شکسته و … مطرح می‌شود. شما باید استراتژی‌های بعدی وب‌سایت را بر اساس این آمار طراحی کرده و به کارفرما ارائه کنید. بهترین زمان‌بندی برای ارائه گزارش سئو به کارفرما، هر ۳۰ روز یکبار است. این گزارش باید به صورت خلاصه و با مفیدترین اطلاعات تدوین شده و نباید تعداد صفحات و محتوای آن را طولانی کرد

گزارشات ماهانه سئو از روند پیشرفت

گزارشات ماهانه سئو از روند پیشرفت

سایت هایی که تیم نارنجی پشتیبان سئو آنها هست به صورت ماهانه گزارش تهیه میکند و پیشنهاد میکنیم به شما دوست عزیزی که در این رسته کاری فعالیت میکنید حتما باید گزارش‌هایی را در مورد کار خودتان تنظیم کنید. یک گزارش سئو به شما میزان پیشرفت حاصل از یک کمپین و میزان نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را نشان می‌دهد. همچنین کمک می‌کند تا بتوانید ثابت کنید که روشی که در پیش گرفته‌اید درست و مناسب است. گفته می‌شود که سئوکاران اغلب می‌خواهند کار سئو را انجام دهند نه اینکه به ایجاد و تهیه گزارشات سئو بپردازند. به همین دلیل اغلب اختلاف نظرهای زیادی در این موارد وجود دارد که سئوکاران و آژانس‌های سئو چگونه نتایج سئو را گزارش می‌کنند، این گزارش‌ها هر چند وقت یکبار آماده می‌شوند و باید چه معیارهایی داشته باشند.
گزارش سئو خلاصه‌ای از معیارهای سئو است که نحوه عملکرد سایت شما را به کارفرما نشان می‌دهد و کارفرما باید این گزارشات را که حق اوست ببیند . در یک گزارش سئو باید آماری از جمله رتبه سایت در گوگل ، میزان ترافیک سایت، بک‌لینک‌ها، مشکلات فنی، لینک‌های شکسته و … مطرح می‌شود. شما باید استراتژی‌های بعدی وب‌سایت را بر اساس این آمار طراحی کرده و به کارفرما ارائه کنید.
بهترین زمان‌بندی برای ارائه گزارش سئو به کارفرما، هر 45 روز یکبار است زیرا بر اساس تجربه آپدیت گوگل بعد از تغییرات 45 روز قبل بهتر عمل کرده است. این گزارش باید به صورت خلاصه و با مفیدترین اطلاعات تدوین شده و نباید تعداد صفحات و محتوای آن را طولانی کرد؛ چرا که کارفرما فقط یک مروری روی این گزارش کرده و نمی‌تواند نتیجه‌گیری درستی از این گزارش انجام دهد.

چگونه گزارشات ماهانه سئو از روند پیشرفت را تهیه کنیم

گزارش ماهانه سئو یک روش موثر است تا بتوانید به کمک آن به کارفرما یا مشتری خود نشان دهید که چگونه اقدامات سئوی شما باعث ارتقای تجارت آنها می‌شود. اما یک مشکل وجود دارد. بسیاری از گزارش‌های سئو واقعا اطلاعات خاصی را عرضه نمی‌کنند.
اکنون دیگر تقریبا هر مدیر بازاریابی یا مالک کسب‌وکاری با ابزار گوگل آنالیتیکس آشناست و می‌تواند به کمک آن آمار و ارقام مرتبط با سایت خود را مشاهده کند. دیگر کافی نیست که هر 45 روز یکبار گزارشی شامل تنها ترافیک 45 روز اخیر و آمارهای تبدیل مرتبط با آن را ارائه کنید.
رئیس یا مشتریان شما باید گزارش جامع‌تری را دریافت کنند. البته هیچکس هم دوست ندارد که یک گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای شامل تمامی جزئیات را مشاهده کند. بلکه گزارش باید با توجه به اهداف خاصی تهیه شود و اطلاعات داخل آن معنادار باشد.
گزارش‌نویسی تماما در مورد گزارش پارامترهای مهم می‌باشد و اینکه بتوان از طریق آن به نحو موثری اطلاعات مربوط به پیشرفت کار را بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد از پیش تعیین‌شده به دیگران نشان داد. همچنین این گزارش به نحوی کارآمد شامل این است که چه اقداماتی باعث موفقیت شده است و چه اقداماتی مفید و موثر نبوده‌اند و همچنین چه اقداماتی انجام شده است. یک گزارش سئوی عالی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل با دیگران ارتباط برقرار کنید. بنابراین ارزش این را دارند که برای ایجاد این گزارش‌ها وقتی را اختصاص دهید. واضح است که ما در تهیه گزارشات سئو نیاز به ثبات بیشتری داریم. و این ثبات چیزی است که اغلب افراد سئوکار برای رسیدن به آن با مشکلاتی مواجه هستند. ما در تیم نارنجی لیست کلمات هدف بر اساس نیاز مشتری را با کمک کارفرما مشخص و پیدا میکنیم و بر اساس رتبه سایت آنها نتایج را گزارش میکنیم که برای اطلاعات بیشتر لطفا با مهندس قربانی 09119171500 در تماس باشید.

یک گزارش سئو شامل چه مواردی است؟

گزارش سئویی که به کارفرما ارائه می‌دهید، برای بازدهی بیشتر باید شامل یک سری اطلاعات مشخص باشد؛ این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:
• چه فعالیت‌هایی انجام شده و چه تاثیری بر روی وب‌سایت گذاشته‌اند؟
فعالیت‌هایی که برای بهبود یک وب‌سایت انجام می‌دهید، از تولید محتوای متنی تا بک‌لینک‌ها و رپورتاژها و تغییرات حاصل از آن‌ها را باید در گزارش مطرح کنید. برای مثال یک وب‌سایت ممکن است پس از شروع پروژه و به مرور زمان با یک کلمه کلیدی خاص که برای آن مقاله سئو محور نوشته شده است، در صفحه نتایج رتبه گرفته و از طریق آن وب‌سایت ورودی داشته باشد. این موضوع برای اقدامات بعدی که باید انجام بدهید، باید در گزارش سئو آورده شود.
• در وب‌سایت چه پیشرفتی حاصل شده است؟
از زمان دریافت یک پروژه سئو تا زمان گزارش‌های ماهیانه آن، باید پیشرفت‌هایی که در وب‌سایت به‌وجود آمده را در گزارش سئو قید کنید. برای اینکار و بررسی دقیق‌تر، باید قبل از هرگونه اقدامی بر روی وب‌سایت مستند سازی وضعیت اولیه آن را انجام دهید. در نمونه گزارش سئو مطرح شده در این مقاله می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید.
• مشکلات فنی و تکنیکال به مسئول سایت برای رفع آن گزارش شود.
یک وب‌سایت اگر دچار مشکلات فنی و برنامه نویسی باشد ، شاید لینک سازی های داخلی اشتباه باشید که در اکثر مواقع اینگونه است، اقداماتی که برای سئوی آن انجام می‌دهید نتیجه‌ای نخواهد داشت. در نتیجه باید در گزارش‌ عملکرد سایت مشکلات موجود را مطرح کرده تا برای برطرف کردن آن اقدامات لازم از سمت کارفرما انجام شود. البته دقت داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر است ابتدای شروع پروژه، یکبار به صورت کلی وب‌سایت را بررسی کرده و مشکلات تکنیکال آن را پیدا کنید.
• پیشنهادات و توصیه هایی برای رشد بیشتر به کارفرما ارائه شود.
زمانیکه برای یک وب‌سایت فعالیت‌های سئو را شروع می‌کنید، پس از گذشت مدتی ممکن است برای دریافت نتیجه بهتر نیاز به اقدامات گسترده‌تر مانند برگزاری کمپین‌های کلیکی، تبلیغات، بک‌لینک‌های بیشتر و … باشد. در گزارش سئو سایت باید نیاز سنجی لازم را انجام و پیشنهاداتی که به رشد وب‌سایت و بهبود سئو کمک می‌کند را به کارفرما ارائه کنید.
• آماری از ترافیک، نرخ پرش، بک‌لینک و … در 30 روز گذشته ارائه شود.
آمارهای مختلف وب‌سایت مانند ورودی صفحات مختلف سایت، میزان کلیک، نرخ پرش، میانگین بازدید از صفحات و … یکی از اساسی‌ترین اجزای گزارش‌ سئو سایت هستند. البته توجه کنید که مطرح کردن آمار و اعداد به صورت تنها کافی نبوده و باید تحلیل‌ها و اقدامات لازم برای بهبود هرکدام نیز آورده شوند.

چرا باید از ابزارهای گزارش سئو استفاده کنیم؟

به‌منظور پیگیری روند فعالیت‌های سئو، باید تمامی داده‌های خود را در یک محل ذخیره نمایید تا بتوانید سریعاً یک گزارش سئو را تهیه‌کرده و البته اینکه خوانا باشد. معیارهایی در گزارش سئو باید به دنبال آن باشید، از ابزارهای مختلفی به دست می‌آید مانند گوگل آنالاتیک، وب مستر، ورنک و غیره که هرکدام بسته به هدف و کاربردشان، استفاده خاص خود را دارند، اما وقتی صحبت از گزارش سئو می‌شود، باید تمامی داده‌های به‌دست‌آمده را در یک محل ذخیره کنید.
استفاده از ابزارهای سئو به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید روند و رشد سایت خود را بررسی کنید. برای مثال می‌توانید بررسی کنید که در کدام کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار دارید. هر ابزار به‌منظور هدف خاصی استفاده می‌شود و داده‌هایی که از آن‌ها به دست می‌آید متفاوت است. البته مشترکاتی هم بین آن‌ها وجود دارد. ولی به‌هرحال استفاده از این ابزارها به شما کمک می‌کند تا داده‌هایی مربوط به روند فعالیت سایت خود را سریعاً به دست آورید. مسئله‌ای که در گزارش سئو مهم است، دستیابی سریع به روند فعالیت است و برای همین استفاده از این ابزارها توصیه می‌شود

گزارش سئو باید در چه بازه‌های زمانی‌ای آماده شود؟

اگر به دنبال طراحی سایت در آمل هستید ما به صورت حضوری میتوانیم مشاوره تخصصی در مورد طراحی سایت یا سئو سایت ارائه کنیم . گروه نارنجی توضیحاتی را برای سئوکاران عزیز ارائه میکند که اگر در حال تهیه گزارش سئو برای یکی از کارفرمایان خود هستید، بهتر است این کار را به صورت ماهانه یا هر 45 رو انجام دهید. یعنی هر ماه یک گزارش برای او آماده کنید تا در جریان تغییرات سئوی سایت قرار بگیرد. در این مدت‌ می‌توانید نتایج ارتقای سایت را مشاهده کنید، پویایی آن را ارزیابی و مشکلات پش رو را تحلیل کنید.
 اغلب متخصصان سئو در آخرین مرحله ارتقای سئوی سایت، یک گزارش نهایی تهیه می‌کنند. این گزارش شامل تمام اطلاعات مربوط به دوره بهینه‌‏سازی سئو‌ است و روی تغییرات مثبت سایت در موتورهای جست‌وجو تمرکز دارد. همچنین‌ می‌توانید یک بخش مالی هم در این گزارش قرار دهید و تمام هزینه‌های انجام شده برای بهینه‌سازی سئو را در آن وارد کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام هزینه‌ها، بازدهی بیشتری برای‌تان داشته‌اند.

جمع بندی در مورد گزارشات سئو SEO

گزارش SEO یک سند مهم است که شامل خلاصه ای از کارهای انجام شده در یک وب سایت در جهت بهبود رتبه در موتورهای جستجو می باشد که دیدن آن حق کارفرما است زیرا از روند کار در نتایج گوگل خیلی سریع مطلع خواهد شد. از گزارش سئو S.E.O می توان به عنوان راهنمایی برای کارهای آتی که در وب سایت انجام می شود یا به عنوان اثبات پیشرفت های انجام شده استفاده کرد. بهترین راه برای استفاده از گزارش سئو استفاده از آن به عنوان ابزاری برای کمک به افزایش ترافیک و نرخ تبدیل ترافیک ارگانیک است. اگر به دنبال سئو سایت در آمل هستید ما به صورت حضوری میتوانیم به صورت پاره وقت و همانند پشتیبان حضوری در کنار شما باشیم .

 ما در تیم طراحی سایت نارنجی در آمل به صورت 24 ساعته کلیه خدمات سئو سایت را برعهده خواهیم گرفت و گزارشات پیشرفت کلمات در گوگل را هر دوره ارسال خواهیم کرد ، با اعتماد شما به ما جزو تیم شما خواهیم شد و برای رشد کار شما تلاش خواهیم کرد .

برای مشاوره رایگان و نمونه کارهای فعال با مهندس قربانی 09119171500 در ارتباط باشید.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد پشتیبانی سئو وب سایت



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen