سئو تکنیکال بر اساس الگوریتم روز گوگل

نارنجی > خدمات نارنجی > پشتیبانی سئو وب سایت > سئو تکنیکال بر اساس الگوریتم روز گوگل

زمانی که شما وبسایت خود را از نظر فنی بهینه‌سازی می‌کنید و در حال ارتقای آن هستید، درواقع به سئو تکنیکال توجه کرده‌اید. به‌دست آوردن مهارت در سئو تکنیکال نیز ممکن، اما تسلط بر آن کمی دشوارتر است. زیرا سئو فنی کمتر به مسائل بصری سایت می‌پردازد. اما این را باید بدانید که علاوه بر بهتر کردن رابطه وب‌سایت و موتور جستجو، یکی دیگر از هدف‌های سئو تکنیکال لذت بردن مخاطب از وب‌سایت شما است. پس لازم است تازه ترین اصول سئو تکنیکال بر اساس الگوریتم روز گوگل را بدانید.

سئو تکنیکال بر اساس الگوریتم روز گوگل

سئو تکنیکال (Technical Seo) چیست؟

اگر تاکنون در سایت خود به مسائلی مانند متا توضیحات و یا بک لینک‌ها توجه داشته‌اید، شاید اکنون زمان خوبی باشد تا دید خود را کمی وسعت بدهید. این موارد تنها چیزهایی نیستند که در دیده شدن سایت شما و بهبود عملکرد سایت در نسبت با موتورهای جستجوگر اهمیت دارند. مجموعه دیگری از تاکتیک‌ها مانند سئو تکنیکال نیز وجود دارند که در زیر چتر سئو قرار می‌گیرند.
سئو تکنیکال فرآیندی است که در آن شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن مطابقت دارد. سئو فنی اغلب با هدف بهبود رتبه بندی ارگانیک مورد توجه قرار می‌گیرد. به بیان دیگر سئو تکنیکال به تمام کارهایی اشاره دارد که شما انجام می‌دهید تا سایت شما را برای موتورهای جستجوگر قابل فهم کند. سئو فنی، استراتژی محتوا، و استراتژی‌های لینک‌سازی همگی در این جهت استفاده می‌شوند تا به صفحات شما کمک کنند رتبه بالایی در جستجو داشته باشند.
زمانی که شما وبسایت خود را از نظر فنی بهینه‌سازی می‌کنید و در حال ارتقای آن هستید، درواقع به سئو تکنیکال توجه کرده‌اید. به‌دست آوردن مهارت در سئو تکنیکال نیز ممکن، اما تسلط بر آن کمی دشوارتر است. زیرا سئو فنی کمتر به مسائل بصری سایت می‌پردازد. اما این را باید بدانید که علاوه بر بهتر کردن رابطه وب‌سایت و موتور جستجو، یکی دیگر از هدف‌های سئو تکنیکال لذت بردن مخاطب از وب‌سایت شما است.

چرا سئو تکنیکال با الگوریتم روز گوگل مهم است؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، ممکن است شما نیز از آن دسته افراد باشید که یا از روی تنبلی یا از روی ضروری ندانستن سئو تکنیکال به آن توجه نکرده‌اید. اما ما قصد داریم به شما بگوییم که چرا سئو تکنیکال مهم است.
سئو تکنیکال در ترافیک ارگانیک شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. محتوای شما ممکن است کامل‌ترین و مفیدترین محتوای موجود باشد و به‌خوبی نیز نوشته شده باشد. اما اگر یک موتور جستجوگر نتواند آن را کرال (Crawl) کند و یا به اصطلاح امکان خزش سایت شما پایین باشد، تنها تعداد کمی از کاربران آن را خواهند دید.
در واقع یک وب‌سایت، بدون سئو تکنیکال مانند یک درخت پر بار است که کسی نیست تا از میوه‌های آن لذت ببرد. بدون سئو فنی قوی، کسی نمی‌تواند از محتوای غنی و مفید شما بهره‌مند شود.

مواردی که باید در سئو تکنیکال با الگوریتم روز گوگل رعایت شود

طراحی سایت ریسپانسیو

یک وب‌سایت ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بیش از هر مورد دیگری بر سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گوگل به سایت‌های ریسپانسیو توجه بیشتری نشان می‌دهد و در رتبه بندی خود سایت‌هایی که روی تلفن همراه و تبلت نیز ظاهر خوبی داشته باشند را در رتبه‌های بالاتری نسبت به دیگر سایت‌ها قرار می‌دهد. بنابراین لازم است از ریسپانسیو بودن سایت خود اطمینان داشته باشیم. یکی از دلایل اهمیت گوگل این است که کاربران بیشتر از تلفن همراه برای وبگردی استفاده می کنند. به همین منظور داشتن طراحی سایت ریسپانسیو بسیار مهم است.


نصب SSL

SSL یا Secure Sockets Layer یک فناوری امنیتی است که یک لینک رمز گذاری شده بین وب سرور و مرورگر شما ایجاد می‌کند. اگر سایتی از فناوری SSL استفاده کند، شما هنگام مشاهده آن می‌توانید مطمئن باشید که سایت امن است و اطلاعات شما در خطر نیست.

بهینه سازی سرعت سایت

بازدیدکنندگان وب‌سایت شما، زمان بسیار کمی منتظر بارگذاری سایت شما می‌مانند و اگر سایت شما در کمتر از چند ثانیه بالا نیاید،‌ آن را ترک کرده و به سراغ وب‌سایت‌های دیگر می‌روند و این عمل باعث بالا رفتن نرخ پرش سایت و در نهایت منجر به لطمه خوردن سئو سایت شما می‌شود. 

قرار دادن کد های اسکیما در سایت

قراردادن کد های اسکیما در حقیقت، افزودن راهنمای صحیح برای ربات های گوگل است. با کدهای اسکیما به ربات های گوگل میگوییم سایت ما و صفحاتش در چه حوزه ای است. مطالب خود را چه زمانی آپدیت کردیم، یا چه نوع محتوایی در سایت منتشر کرده ایم. 

فشرده سازی تصاویر

از اولین اقداماتی که برای افزایش سرعت وب‌سایت باید انجام دهید، فشرده سازی تصاویر وب‌سایت است. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث کاهش سرعت وب‌سایت‌ها می‌شود، افزایش حجم صفحه است. 

 فشرده سازی کد‌های Html, CSS و JavaScript

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث کاهش حجم صفحات وب‌سایت می‌شود، فشرده سازی فایل‌های اچ تی ام ال، سی اس اس و جاوا اسکریپت است. می‌توان فایل کدهای سایت را با یکدیگر ادغام کرد و فایل‌های اضافی را حذف کرد و در نهایت تنها یک فایل باقی بماند.

فعال‌سازی کش مرورگر

هر بار که کاربر یکی از صفحات وب‌سایت ما را باز می‌کند، درخواستی به سمت سرور ارسال می‌شود و سرور اطلاعاتی را از پایگاه داده برای کاربر در قالب کد‌های Html می‌فرستد و صفحه وب‌سایت شما به کاربر نمایش داده می‌شود. این پروسه می‌تواند چند ثانیه‌ای طول بکشد. فعال‌سازی کش مرورگر این پروسه را کوتاه‌تر می‌کند.

استفاده از CDN

CDN شبکه‌ای متشکل از چندین سرور در نقاط مختلف است که به یکدیگر متصل اند. با استفاده از این سیستم، اگر کاربری قصد ورود به وب‌سایت شما را داشته باشد، اطلاعات لازم از نزدیک‌ترین سرور نزدیک به موقعیت جغرافیایی کاربر، برای او فرستاده می‌شود. استفاده از این سرویس، به وب‌سایت‌هایی که کاربرانی از نقاط مختلف جغرافیایی دارند، پیشنهاد می‌شود و می‌تواند سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرد.

نقشه سایت XML بسازید

سایت مپ یک فایل شامل کد‌هایی است که شما بر روی هاست خود قرار می‌دهید و این کدها به کاربران سایت نمایش داده نمی‌شود اما به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند که آسان‌تر در صفحات شما خزش کنند و صفحات شما را ایندکس کنند. نقشه سایت شامل اطلاعات مفیدی از جمله صفحات مهم وب‌سایت شما و آخرین آپدیت‌ها می‌باشد. با تشکیل فایل نقشه سایت، رنکینگ خود را در گوگل افزایش دهید.

استاندارد AMP را رعایت کنید

استاندارد AMP یا Accelerated Mobile Pages شامل یک سری کد تحت عنوان AMP HTML است که با حذف موارد غیر ضروری سرعت وب‌سایت شما را برای موبایل افزایش می‌دهد. از آن جایی که امروزه اکثر کاربران از تلفن همراه برای وب‌گردی استفاده می‌کنند، افزایش سرعت سایت برای این کاربران تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت.

بهینه سازی Robots.txt

Robots.txt یک فایل متنی است که در دایرکتوری اصلی وب‌سایت شما قرار می‌گیرد و به موتورهای جست‌وجو دستور می‌دهد که در کدام صفحات وب‌سایت شما می‌توانند خزش کنند و به فهرست خود اضافه کنند. قالب این پرونده بسیار ساده است و در اکثر موارد لازم نیست هیچ تغییری در آن ایجاد کنید.

قالب URL خود را بهینه کنید

یکی دیگر از موارد موثر بر سئو سایت، آدرس URL است. نکاتی که باید در آدرس دهی به آن دقت کنید.

بردکرامب (Breadcrumb) یا نشانگر صفحات

یکی از جدیدترین موارد در چک لیست سئو تکنیکال مربوط به بردکرامب است. احتمالا بالای هر صفحه وب که وارد می‌شوید دیدید مسیر صفحه مشخص شده است. 

ما در تیم نارنجی سئو تکنیکال بر اساس الگوریتم روز گوگل انجام میدهیم

در تیم نارنجی، ما به بهبود و بهینه‌سازی عملکرد فنی سایت‌ها اختصاص داده‌ایم. سئو تکنیکال ما بر اساس آخرین الگوریتم‌ها و تغییرات در الگوریتم جستجوگر گوگل اجرا می‌شود. این به ما این امکان را می‌دهد که با توجه به تغییرات در الگوریتم‌ها، سایت‌ها را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کرده و در نتیجه، دیدگاه و رتبه‌بندی آنها را در نتایج جستجو بهبود بخشیم.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد پشتیبانی سئو وب سایت



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen