ادمین سایت در شمال

نارنجی > خدمات نارنجی > ادمین سایت > ادمین سایت در شمال

ادمین سایت در شمال به مانند مدیر یک مجموعه باید از توانایی لازم برای مدیریت سایت در تمامی حوزه ها برخوردار باشد. ادمین سایت در شمال با داشتن اشراف کافی بر حوزه فعالیت وب سایت شما می تواند با ایجاد ارتباطی موثر با مخاطب، بارگذاری مطالب مطلوب، سرپا نگه داشتن و به روز رسانی سایت و... یک وب سایت پویا و همواره رو به رشد را در اختیار شما قرار دهد.

ادمین سایت در شمال

ادمین به چه معناست؟

پیش از ارائه توضیحات در باره ادمین سایت در شمال و وظایف و عملکرد ادمین سایت در شمال، ابتدا به تعریف کلمه ادمین می پردازیم. ادمین در انگلیسی به صورت admin (مخفف کلمه Administrator ) است. در واقع به معنای مدیر است. حتما شما هم بارها نام ادمین را شنیده اید (ادمین اینستاگرام، ادمین سایت و…) در فضای مجازی ادمین به شخصی گفته می‌شود که وظیفه‌ی مدیریت آن سایت، گروه، کانال یا صفحه اینستاگرام را برعهده دارد.  اما اگر به غیر از معنای لغوی می خواهید چیزهای بیشتری درباره ادمین سایت در شمال بدانید، با ما همراه باشید.

 

ادمین سایت در شمال

به مانند مدیریت هر مجموعه، ادمین سایت در شمال با هدایت و راهبری سایت و انجام امور مربوطه می تواند با داشتن یک برنامه دقیق و اجرای درست و به موقع وظایف خود، به موفقیت هرچه بیشتر یک سایت کمک کند. ادمین سایت در شمال دارای وظایف مشخص است که حوزه های مختلف از جمله سئو، تولید محتوا و... را شامل می شود. اگر یک مدیریت قوی بر اجرای این وظایف حاکم باشد، بی شک در فضای رقابتی این روزهای دنیای وب، شانس شما برای بقا و پیشرفت بیشتر خواهد بود.

در شمال به واسطه گستردگی صنعت توریسم، رونق بازار املاک و ویلا سازی و همچنین گستردگی حوزه های فرهنگی و اجتماعی، وب سایت های زیادی مشغول به فعالیت هستند که در رقابت با یکدیگر نیاز به بهره مندی از تمامی ظرفیت های ممکن هستند. با داشتن ادمین سایت در شمال به صورت حرفه ای، امکان بهره رداری کامل از این ظرفیت ها فراهم خواهد بود.

 

انتخاب ادمین سایت در شمال

ادمین سایت در شمال وظایف گسترده ای را بر عهده دارد. این وظایف حوزه های فنی را نیز شامل می شود. یعنی جدا از بحث تولید محتوا و مدیریت امور سایت، نیاز به دانش فنی نیز در یک ادمین سایت در شمال احساس می شود. بنابر این در انتخاب ادمین برای سایت خود دقت کنید تا فردی کاربلد و کامل را برای هدایت امور وب سایت خود به خدمت بگیرید. یک ادمین بد می تواند تمام تلاش های شما برای داشتن یک وب سایت خوب را به قهقرا ببرد.

اهمیت ادمین سایت در شمال

همانگونه که در بخش قبل گفته شد، ادمین سایت به مانند مدیر یک مجموعه باید از توانایی لازم برای مدیریت سایت در تمامی حوزه ها برخوردار باشد. نبود ادمین و یا بودن یک ادمین ناشی، می تواند وب سایت را از الگوریتم موتورهای جستجو خارج کند و یا منجر با آن شود که با مدیریت ناصحیح مخاطبان خود را از دست بدهد. . وقتی برای طراحی یک وبسایت هزینه می کنید، باید این آگاهی را داشته باشید که به مانند یک فروشگاه شیک و زیبا و با امکانات فراوان، سایت شما نیز باید مدیری داشته باشد که حداکثر بهره را از این فضا ببرد و آن را رهبری کند. ادمین سایت در شمال با داشتن اشراف کافی بر حوزه فعالیت وب سایت شما می تواند با ایجاد ارتباطی موثر با مخاطب، بارگذاری مطالب مطلوب، سرپا نگه داشتن و به روز رسانی سایت و... یک وب سایت پویا و همواره رو به رشد را در اختیار شما قرار دهد.

از کجا ادمین سایت در شمال را پیدا کنیم؟

ویژگی های ادمین سایت در شمال باید با نیازهای شما و انتظارات شما همخوان باشد. دانش کافی در حوزه فعالیت وب سایت در مهمترین عوامل انتخاب ادمین سایت در شمال است. برای داشتن سایتی پر بازدید حتما باید در انتخاب ادمین سایت در شمال دقت کنید. اگر به دنبال ادمین سایت خوب می گردید، می توانید از ظرفیت های گروه نارنجی در این زمینه استفاده کنید. گروه نارنجی با سابقه و تجربه ای زیاد در حوزه اینترنت و وب، امکان ارائه خدمات کافی را به شما خواهد داشت.

 

هزینه ادمین سایت در شمال

برای ادمین سایت در شمال عواملی که تعیین کننده هزینه هستند، به طور کلی بر اساس حساسیت کار، ارگان صاحب سایت، تعداد خدمات مورد نیاز و ... سنجیده می شوند. البته جزییات کار نیز مهم هستند و متناسب با زمانی که یک ادمین صرف می کند و همچنین عواملی مانند  اینکه سایت شما چند زبانه باشد (مطالب منتشر شده در وب سایت در سایت های چند زبانه باید ترجمه تخصصی شود یا  به کمک گوگل ترنسلیت)، وب سایت شما از چه نوع وب سایت هایی باشد( وب سایت فروشگاهی ، خدماتی، شخصی، پزشکی، وکلا و...)، اینکه مطالب در شبکه های مجازی باید منتشر شود یا خیر؟ و اینکه در سایت پاسخگویی با وب مستر است یا خیر، هزینه ادمین سایت در شمال تعیین می شود.

 

وظایف ادمین سایت در شمال

شغل ادمین بر اساس محل کار ممکن است شامل حوزه های تخصصی شود. اما در اصل ادمین سایت به شخصی گفته می شود که بتواند سیستم های کامپیوتری را اداره نماید. اما اگر از بحث بخش تخصصی ادمین سایت خارج شویم. که مربوط به شرکت طراحی سایت می باشد. منظور از ادمین وب سایت یک مجموعه یا شرکت که استخدام مدیر سایت است. به این معنی است که یک مدیر سایت وظیفه ی هماهنگی و ارتباط با افراد بسیار زیادی مانند طراحان، تیم تولید محتوا، کارشناسان سئو و دیگر افراد را دارد. که در واقع مدیر سایت مسئول هماهنگی همه این افراد است. بدین شکل که به گونه ای می بایست رفتار و حرکات افراد را در هر بخش تحت نظر داشته باشد که هم راستا با اهداف تعیین شده سایت باشد. در اصل مدیریت یک سایت وظیفه بسیار حساسی است که باید نسبت به همه جوانب کار تسلط داشته باشد. مسئولیت اصلی یک ادمین سایت حفظ، پشتیبانی سایت و به روز رسانی وب سایت‌ است. بسیاری از مواقع برای مدیریت یک سایت نیاز به یک تیم با تخصص های متفاوت مانند نویسندگی، تسلط بر امور فنی، تسلط به فتوشاپ یا نرم افزارهای تولید محتوا و.. است. ادمین سایت وظیفه هماهنگی و   نظارت بر روند اجرایی نگهداری و به روزرسانی از سایت را بر عهده دارد.  وظایف شغلی ادمین سایت ممکن است در بخش های مختلفی تعریف شود. از تولید محتوا و یا درج آن گرفته تا به روز رسانی افزونه ها یا آپدیت هسته وردپرس ( در مورد سایت های وردپرسی!) گرفته تا رفع اشکالات متداول که در یک وب سایت ممکن است به وجود بیاید. در ادامه این وظایف را به تفکیک توضیح داده ایم. 

  • پشتیبانی سایت و هاستینگ

هر سایت برای این که اطلاعات خود را در معرض نمایش بگذارد نیاز به هاست دارد. هاست در واقع فضایی است که کلیه اطلاعات از جمله ویدئوها، عکس ها، محتوای نوشتاری و .. در آنجا ذخیره می شود. 

یکی از مشکلاتی که در نگهداری از یک سایت ممکن است به وجود بیاید، مشکلات مربوط به هاست است. برای برطرف کردن مشکلات احتمالی باید یک نفر مسئول پیگیری و انتقال موارد را به شرکت ارائه دهنده هاست داشته باشد. مدیر وب سایت این کار را برای شما انجام می دهد. مسئولیت تمامی موارد از جمله پیگیری نیاز به تمدید شارژ، افزایش فضا، پشتیبان گیری و … را بر عهده خواهد داشت.

  • پشتیبانی سایت و بروزرسانی

این مورد بیشتر بستگی به سیستم مدیریت محتوای شما دارد. ممکن است به صورت دوره ای نیاز به بروزرسانی برخی از موارد داشته باشید. سیستم های مدیریت محتوای معتبر مانند وردپرس دائم به روزرسانی می شوند.  برای ایمن سازی سایت و وردپرس خود، باید از ابزارها مناسب استفاده کنید و نکات زیادی را رعایت کنید. در عین حال، به روز نگه داشتن کل سیستم و انجام به روز رسانی های منظم نیز بسیار مهم است و این یکی دیگر از وظایف ادمین یا پشتیبان سایت است.

  • رفع مشکلات فنی احتمالی

هر سایتی ممکن است با مشکلات فنی دست و پنجه نرم کند؛ اما باید توجه داشت که یک ادمین با تجربه و ماهر، قادر است این مشکلات را به راحتی حل کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است به عنوان یک فرد ناآگاه پس از بروزرسانی افزونه های وردپرس با آن مواجه شوید، تداخل افزونه هاست. یک ادمین مجرب، با دانشی که در این زمینه دارد، می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. علاوه بر این نیز، خیلی از صاحبان سایت ها، بروزرسانی افزونه های وردپرس را روی حالت خودکار قرار می دهند، غافل از اینکه برخی از افزونه ها ممکن است پس از بروزرسانی، مشکلاتی را به وجود آورند و ساختار سایت شما را به کلی نابود کنند!

رفع مشکلات فنی سایت، جزو مهم ترین وظایف یک ادمین سایت به شمار می آید؛ زیرا باید در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف سازد تا سایت، آماده استفاده مجدد قرار بگیرد. اگر بخواهیم اهمیت این موضوع را برای شما روشن تر کنیم، می توان به بروز چنین مشکلاتی برای یک فروشگاه اینترنتی اشاره کرد؛ با توجه به این موضوع که هر لحظه ممکن است یک مشتری برای خرید یک محصول اقدام کند، نداشتن سرعت عمل در آماده سازی سایت، می تواند ضررهای زیادی را به جای بگذارد.

  • گرفتن بک آپ از سایت

داشتن فول بکاپ از سایت تضمین اصلی بازیابی کامل سایت شما پس از هر گونه مشکل و خرابی است. در صورتی که به طور ناخواسته برخی از عناصر مهم را حذف کنید، یک تم یا افزونه و یا ماژول به سایت شما آسیب برساند یا اگر وب سایت شما هک شود، یک نسخه پشتیبان از سایت کمک می کند تا پس از بروز چنین مشکلاتی، سایت را به روال قبل از آن برگردانید. در واقع، پشتیبان ‌گیری از وب ‌سایت، یک کپی از تمام فایل‌های مهم ذخیره شده روی سایت درجایی خارج از وب سایت اصلی شماست. این روزها همه ی شرکت های هاستیگ معتبر به صورت اتومات از اطلاعات سایت های مشتریان خود نسخه ی پشتیبان تهیه می کنند. اما ادمین سایت در قبل ازانجام تغییرات به روزرسانی باید به صورت دستی اقدام به بکاپ گیری کند یا تاریخ آخرین بک آپ و تغییرات سایت را مقایسه کند تا در صورت بروز مشکل بتواند از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کند.

  • خدمات ادمین سئو و تولید محتوا سایت

تولید محتوا و سئو مناسب آن تضمین می کند که یک سایت بازدید کننده داشته باشد. تعداد محتوایی که باید روی سایت منتشر شود، با توجه به صلاحدید مدیر سئو سایت تعیین می شود.  پروژه های اختصاصی سئو معمولا نیاز به بررسی دقیق برای سنجش رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر کارفرما (برای نمایش در صفحه اول) دارند. تولید محتوا سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و شما قبل از این که برای ارائه تبلیغات یا سئو خارجی سایت اقدام کنید، باید مقالات منظم و مرتب با حوزه کاری خود منتشر کنید. ساختار مناسب لینکدهی داخلی ایجاد کنید و محتوا را بر اساس سئو بهینه کنید. 

۱۶ دی ۱۴۰۱

پست شده توسط: Super User

موارد مشابه در مورد ادمین سایت



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen