خدمات دیجیتال مارکتینگ

نارنجی > خدمات نارنجی > دیجیتال مارکتینگ > خدمات دیجیتال مارکتینگ

با باز شدن دنیای دیجیتال به روی مردم و روی کار آمدن اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها مخاطبان اصلی محصولات و خدمات سنتی، بیشتر زمان خود را به حضور در این دنیای تازه اختصاص دادند. در نتیجه، بازاریاب‌ها نیز باید به دنیای دیجیتال کوچ می‌کردند تا بتوانند باز هم برای محصولات و خدمات خود مشتری پیدا کنند و امروز هم که در دوران کرونا به سر می‌بریم اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش شده است.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تا پیش از این همه با واژه بازاریابی آشنا بوده‌اید اما با توجه به گسترش استفاده از فضای آنلاین، بازاریابی موثر از حالت سنتی خود خارج شده و به بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. حالا دیگر اغلب صاحبان کسب‌وکار، با هدف آن‌که مخاطبان را به‌طور هدفمند با برند خود آشنا و از این راه به‌ خوبی کسب درآمد کنند، از کمپین دیجیتال مارکتینگ بهره می‌برند. دیجیتال مارکتینگ مبحث گسترده‌ای است که اگر بخواهید به شیوه درست از آن استفاده کنید و به اهداف خود در کسب درآمد برسید، باید با انواع روش‌های آن آشنا باشید.
دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت و فضای آنلاین صورت می‌گیرد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، شامل روش‌های مختلف از جمله بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و… می‌شود.
امروزه، دسترسی به اینترنت کاملا فراگیر شده است و تعداد کاربران جهانی اینترنت همچنان در حال افزایش است. در چنین شرایطی، تغییر رویکرد به سمت دنیای آنلاین و دیجیتال تصمیم درستی است. تبلیغات دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسب‌وکار خواهد بود و اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار به مراتب از روش‌های سنتی بازاریابی بیشتر می‌شود.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

از اهمیت دیجیتال مارکتینگ نیز به طور خلاصه می‌توان به رشد بیشتر مشاغل کوچک، نرخ تبدیل بالاتر، بازاریابی مقرون به صرفه، گسترش مخاطب، حل مشکلات مشتریان، اندازه‌گیری موفقیت بازاریابی، افزایش اعتماد به نام تجاری و امکان تغییر در روش‌های مورد استفاده اشاره کرد.
با باز شدن دنیای دیجیتال به روی مردم و روی کار آمدن اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها، مخاطبان اصلی محصولات و خدمات سنتی، بیشتر زمان خود را به حضور در این دنیای تازه اختصاص دادند. در نتیجه، بازاریاب‌ها نیز باید به دنیای دیجیتال کوچ می‌کردند تا بتوانند باز هم برای محصولات و خدمات خود مشتری پیدا کنند. بعد از فراگیر شدن بیماری کرونا، اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش شده است.
روش‌های زیادی برای تبلیغات و بازاریابی در دنیای دیجیتال آشکار شدند که در بازاریابی سنتی خبری از آنها نبود. در واقع، یکی از بزرگترین مزیت‌های بازاریابی دیجیتال به دست آوردن داده‌هایی است که می‌توانید با کمک آنها میزان اثربخشی یک کمپین بازاریابی را اندازه‌گیری کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ 

شناخت انواع دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده همانند نوری است که مسیر پیش روی شما را روشن خواهد کرد. شما هرگز نخواهید توانست بدون شناخت دقیق انواع دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای بازاریابی دیجیتال و پیاده‌سازی استراتژی‌ها مناسب در این زمینه به موفقیت دلخواهتان برسید. شناخت این ابزارها نقش بسزایی در طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی دارد که این دو به فروش و ارائه خدمات بیشتر شما کمک بسیار زیادی می‌کند. البته این را نیز بدانید که شناخت این ابزار به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه شما باید بدانید که مناسب‌ترین ابزار برای کسب و کار شما کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ است.

انواع روش های بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر می شود:

  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • بازاریابی شبکه­‌‌‌‌‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
  • بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
  • بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
  • بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی پورسانتی
  • بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 یعنی هر نوع فعالیت بازاریابی که در شبکه‌های اجتماعی، البته منظورمان شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران است؛ مثل «اینستاگرام»، «لینکدین»، «توییتر» و در کنار این‌ها «تلگرام» هم که این روزها برای خودش یک پا شبکه اجتماعی شده است را در بر می‌گیرد. در این نوع از بازاریابی هم از ابزارها و… نهایت استفاده را می‌کنیم.

  • بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ

ما از طریق ابزار ایمیل می‌توانیم با مخاطبانمان که ایمیلشان را در اختیار ما قرار داده‌اند – نه بازدید کننده‌ها – ارتباطی موثر برقرار کنیم.

  • بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ (SMS)

این نوع از بازاریابی با استفاده از پیامک انجام می‌شود.

  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

به مجموعه سازوکاری اشاره دارد که ما از طریق موتورهای جستجو مانند «گوگل» با هدف خلق ارزش و پروموت خودمان انجام می‌دهیم.

  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

همین محتوایی که اکنون در حال خواندن آن هستید برای نمایش در موتورهای جستجو بهینه شده است تا در نتایج بالاتری قرار بگیریم. بنابراین، این موضوع اتفاقی نیست.

  • بازاریابی محتوایی

در این نوع مارکتینگ ما از طریق محتوا، بازاریابی می‌کنیم.

  • بازاریابی اپلیکیشن

بازاریابی در اپلیکیشن به فرآیندی خلاصه می‌شود که ما کاربران را به نصب اپلیکیشن خود و استفاده از محصول‌ها یا خدماتمان هدایت می‌کنیم.

  • بازاریابی ویدیویی

«ویدیو مارکتینگ»، شاخه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است که در آن از ابزار ویدیو به عنوان بستری برای معرفی محصول و خدمات با روش‌های خلاقانه استفاده می‌شود.

  • بازاریابی ویروسی

در بازاریابی ویروسی، محتوای ما از یک مخاطب به مخاطب دیگر دست به دست می‌شود و در یک بازه زمانی کوتاه، افراد زیادی از یک جمعیت خاص را به سمت خود جذب می‌کند.

  • بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ

«بازاریابی پورسانتی» یا «بازاریابی همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) روشی در فروش و بازاریابی است که با همکاری دیگران انجام می‌شود.

 

تفاوت دیجیتال مارکتینگ آفلاین (سنتی) و آنلاین چیست؟

مارکتینگ یعنی چه؟ مارکتینگ به معنای بازاریابی می‌باشد که کسب‌وکارها برای تداوم و بقای حیات تجاری خود از آن استفاده می‌کنند و به کمک موتورهای جستجو سئو انجام می‌شود. دو روش از مارکتینگ که امروزه میان کسب‌وکارها رواج بیشتری دارد، دیجیتال(آنلاین) و سنتی(آفلاین) می‌باشد.
بازاریابی سنتی به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق آگهی‌های تلویزیون، رادیو، بیلبورد، تراکت و… انجام می‌شود و برای کسب‌وکارها اغلب بسیار پرهزینه و گران تمام می‌شود و نتیجه آن نامشخص است.

و اما جمع بندی در مورد استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آینده است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم، شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را با دقت باورنکردنی پیگیری کنید. این بدان معناست که می توان فهمید که کدام استراتژی‌ها نتایج سودآوری دارند و کدام یک از آنها نیاز به کار دارند. برای دریافت خدمات مشاوره ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ، کارشناسان زبده و خبره ما در مجموعه نارنجی آماده ارائه سطح بالایی از اطلاعات و خدمات می باشند. کافیست با ما تماس بگیرید.

کافیست با مهندس قربانی در ارتباط باشید: 09119171500

۰۳ مرداد ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد دیجیتال مارکتینگ



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen