پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ

نارنجی > خدمات نارنجی > پشتیبانی رایگان > پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ

اگر کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند دارید، با دیجیتال مارکتینگ برخورد داشته‌اید. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یک ایمیل دریافتی، یک نتیجه جستجو در هنگام استفاده از گوگل، یک تبلیغ در فیس بوک، یک پیام متنی ارسال شده به تلفن شما یا یک پست توسط یک اینفلوئنسر در اینستاگرام باشد. دیجیتال مارکتینگ از کانال‌های پیشرفته و متفاوتی برای تبلیغ کالاها و خدماتی استفاده می‌کند که کسب و کارها می‌خواهند شما برای استفاده از آنها هزینه کنید.

پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ

عصر تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ

ما در عصر تکنولوژی و گسترش اینترنت در تمام جنبه‌های زندگی انسان، روزگار می‌گذرانیم. با این حساب، برای کار کردن در این دوران چاره‌ای جز یادگیری روش نوین بازاریابی یعنی «دیجیتال مارکتینگ» نداریم. اگر کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند دارید، با دیجیتال مارکتینگ برخورد داشته‌اید. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یک ایمیل دریافتی، یک نتیجه جستجو در هنگام استفاده از گوگل، یک تبلیغ در فیس بوک، یک پیام متنی ارسال شده به تلفن شما یا یک پست توسط یک اینفلوئنسر در اینستاگرام باشد. دیجیتال مارکتینگ از کانال‌های پیشرفته و متفاوتی برای تبلیغ کالاها و خدماتی استفاده می‌کند که کسب و کارها می‌خواهند شما برای استفاده از آنها هزینه کنید. دیجیتال مارکتینگ به عنوان زمینه‌ای که به متخصصان ماهر نیاز دارد، به سرعت در حال رشد است.
اگر به دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک حرفه درآمدزا علاقه‌مند هستید، اما مطمئن نیستید که از کجا یا چگونه شروع کنید، ما در پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ همراه شما هستیم.


پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ

چه استراتژی داشته باشید یا نداشته باشید، مهمترین موضوع در روش “فرصت، استراتژی و عمل” برای بهبود فرآیند های دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان، این است که بسنجید که باتوجه به پتانسیل هایی که دارید هم‌ اکنون کجا هستید و در آینده کجا میخواهید باشید!
اما اگر شما جزو شرکت هایی هستید که هنوز استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارید، احتمالا این دو راه ساده جایگزین خوبی خواهند بود :
• یک برنامه بازاریابی دیجیتال اختصاصی (جدا از برنامه کلی بازاریابی) با تعیین تغییرات احتمالی، با در نظرگرفتن مبلغ سرمایه گذاری شده و درنهایت تغیر عملکرد بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما شروع می شود.
• سپس پس از تایید، یک پلن (برنامه) بازاریابی دیجیتال یکپارچه ایجاد کنید که بخشی از برنامه کلی بازاریابی کسب و کارتان باشد در نتیجه با این برنامه ریزی فرایند دیجیتال هماهنگ شده و به بخشی از کسب و کارتان تبدیل می شود.
حال باید چه اقداماتی را پیش بگیریم ؟
بر اساس تحقیقات اکثر شرکت ها نگاهی استراتژیک به دیجیتال مارکتینگ دارند.
به همین دلیل برای مذاکره با شرکت ها، نیاز به تهیه دیجیتال پلن داریم که در دو مرحله این کار انجام می شود.
• مرحله اول: یک پلن بازاریابی دیجیتال مجزا تهیه می کنیم. اگر به پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، گروه نارنجی همراه شما خواهد بود. در طرح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ پلن فرصت ها و چالش های پروژه بررسی می شود و اهداف مشخص می شود و استراتژی های دیجیتال در رسیدن به آن اهداف مطرح می شوند. در واقع در این طرح بیان می کنیم که چگونه می توان روش های دیجیتال مارکتینگ را با فعالیت های دیگر کسب و کار یکسو و یکپارچه کنیم. ارائه دیجیتال
مارکتینگ پلن باعث جلب نظر مخاطب و ترغیب بیشتر به همکاری می شود.
• در مرحله دوم باید توجه کنیم که روش های دیجیتال با استراتژی های بازاریابی همسو و یکپارچه باشد. این مرحله مهم ترین قسمت کار برای توجیه شرکت هاست. و توان تطبیق فعالیت های دیجتال با فعالیت های متداول کسب و کار را به شرکت ها می دهد. اما باید توجه کرد که استراتژی های اصلی ثابت هستند و تنها روشهای دیجیتال هستند که تبیین می شوند و همسو بودن آنها با استرتژی ها بیان می شود.

آشنایی با زیر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ

بعد از گفتگو درباره پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ، حالا با زیرشاخه های آن آشنا شویم. با اینکه بازاریابی دیجیتال خود از زیرشاخه‌های علم بازاریابی است اما خود نیز به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم شده است. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ باید با این شاخه‌ها آشنا شوید و یکی از شاخه‌ها را که حس می‌کنید به استعداد و علاقه شما نزدیکتر است انتخاب کنید تا یادگیری را شروع کنید.

۱-سئو
سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. سئو شامل فعالیت‌هایی نظیر تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، و بهینه سازی تکنیکال سایت می‌شود. تمام این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظر رنک خوبی در موتورهای جستجو بگیرند.

۲-طراحی سایت:
برای موفقیت در دنیای اینترنت بخصوص برای کسب و کارها داشتن یک سایت می‌تواند مفید باشد. بدون طراحی سایت، سئو، برخی تبلیغات و … کاربردی نخواهند داشت. پس طراحی سایت از مهمترین زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است.

۳-تبلیغات:
تبلیغات در دنیای اینترنت حالات مختلفی دارد. تبلیغات می‌تواند به صورت رپورتاژ، بنری، همسان یا حتی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باشد. نوعی از تبلیغات دیگر نیز گوگل ادز نام دارد که به علت پیچیدگی و سختی بالا خود یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است.
۴-رسانه های اجتماعی:
رسانه های اجتماعی شبکه های قدرتمندی هستند که میتواند ارزش برند شما را بیشتر کند. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در شبکه های اجتماعی از روابط عمومی،خلاقیت در تولید محتوا،اطلاع از بروزترین ترندهای روز برخوردار باشد.
۵-گوگل ادز:
گوگل ادز ابزار گوگل برای تبلیغات است که با استفاده از ان میتوانید تبلیغات خود را در لینک‌های اول جستجوی گوگل نشان داد.
البته کار با این ابزار اصول و قواعد خاص خود را دارد تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیرید.

۶-بازاریابی محتوایی:
بازاریابی محتوا یعنی به اشتراک گذاشتن محتوای کاربردی و مناسب که مورد علاقه مخاطب باشد و نیازآنها را برطرف کند. بطور کلی محتوا می‌تواند به صورت: مقاله،ویدئو،کتاب،صدا،تصویر و یا… باشد که در سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

۷-تجزیه و تحلیل :
یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند با استفاده از داده های ابزارهای مختلف مانند سرچ کنسول و آنالیتیکس و … عملکرد خود را بسنجد. نقاط قوت و ضعف را شناسایی کند و کار خود را بهبود بخشد.

داشتن مسیر کافی نیست!

نکته بسیار مهمی که نباید از قلم بیفتد «اهمیت تمرین» است. پیشنهاد مسیر راه دیجیتال مارکتینگ توسط ما می تواند کمک شایانی به شما کند اما این بدان معنا نیست که شما باید تمرین کردن را کنار بگذارید. «خودآموزی» همیشه بخش مهمی از فرایند یادگیری شما را تشکیل می‌دهد.
شما با تمرین کردن وارد بخش واقعی یادگیری می‌شوید، در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرید و با بخش‌هایی که هنوز خوب یاد نگرفته‌اید آشنا می‌شوید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا دوباره به آن سرفصل‌ها برگردید و آنها را یاد بگیرید یا حتی برای حل کردن مشکل خود به جستجو مشغول شوید و باز هم چیزهای بیشتری بیاموزید. در هر صورت، وقتی با تمرین کردن دوست باشید، برگ برنده دست شما است.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد پشتیبانی رایگان



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen