محتوا نویسی حرفه ای

نارنجی > خدمات نارنجی > خدمات محتوا نویسی > محتوا نویسی حرفه ای

تولید محتوای حرفه‌ای، بسیار فراتر از صرفاً انتشار پست‌ها و مطالب جالب در پلتفرم‌های مختلف است. تولید کننده محتوای حرفه‌ای ویژگی‌ها و مهارت‌هایی دارد که هر کسی از آن‌ها بهره مند نیست. محتوا نویسی امروزه امری حرفه‌ای و تخصصی شده و هر کسی را نمی‌توان تولید کننده محتوا دانست. خود تولید کننده‌های محتوا در یک سطح نیستند. آن چه که باعث این تفاوت‌ها می‌شود، مهارت‌های محتوا نویسی است.

محتوا نویسی حرفه ای

محتوا نویسی حرفه ای

امروزه رعایت اصول محتوا نویسی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش فروش سایت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با تغییر الگوریتم های گوگل و اطلاعات جدیدی که از این تغییرات دریافت شده، بسیار مهم است که محتوای سایت خود را از همه نظر به روز نگه‌دارید.
اصول محتوا نویسی آن دسته از اصول پایه‌ای و مهمی هستند که برای تولید محتوا ضروری و کاربردی هستند. علاوه‌ بر اصول ساده‌ای مثل نحوه نگارش محتوا، تحقیق در رابطه با کلمه‌ های کلیدی، استفاده از ابزار های کاربردی و... اصول حرفه‌ای‌تری نیز در این زمینه وجود دارد. تیم نارنجی ارائه تمامی خدمات محتوا نویسی را انجام خواهد داد . محتوا نویسی حرفه ای یا تولید محتوای حرفه ای جهت وب سایت شما ، صفحات سوشال مدیا و یا حتی مقالات را در تیم نارنجی با بالاترین کیفیت خواهید دشت .


یک محتوا نویس حرفه ای در تیم نارنجی

تولید محتوای حرفه‌ای، بسیار فراتر از صرفاً انتشار پست‌ها و مطالب جالب در پلتفرم‌های مختلف است. تولید کننده محتوای حرفه‌ای ویژگی‌ها و مهارت‌هایی دارد که هر کسی از آن‌ها بهره مند نیست. محتوا نویسی امروزه امری حرفه‌ای و تخصصی شده و هر کسی را نمی‌توان تولید کننده محتوا دانست. تیم نارنجی با داشتن گروه محتوا نویسی تخصصی در تمامی زمینه های کاری آماده همکاری میباشد.
خود تولید کننده‌های محتوا در یک سطح نیستند و به دلیل قوانین گوگل این عمل درست است و باید تغییر در شخصیت گفتاری باشد. آن چه که باعث این تفاوت‌ها می‌شود، مهارت‌های محتوا نویسی است. اگر از یک فرد عادی و یک محتوا نویس حرفه‌ای بخواهیم محصول یکسانی را توصیف کنند، تفاوت زیادی بین نتیجه کار آن دو خواهد بود: فرد عادی توصیفی سطحی خواهد داشت؛ اما توصیف یک محتوا نویس می‌تواند کاملاً مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.
برای آن که به یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای در تیم نارنجی تبدیل بشویم، به مهارت‌های محتوا نویسی و آموزش توسط تیم ما نیاز داریم. ممکن است در نگاه اول این طور به نظر برسد که هر کس بتواند خوب بنویسد، پس تولید کننده محتوای خوبی هم خواهد بود. این شرط لازم است، اما کافی نیست. تولید محتوا به چندین مهارت دارد که یکی از آن‌ها، توانایی خوب در نویسندگی است. اما کار به همین جا محدود نمی‌شود و باید علم خود را افزایش دهید و در زیر به برخی از آنها میپردازیم .

در انتها کمی در مورد محتوا نویسی حرفه ای توضیح خواهید داد و شما میتوانید با بخشی از این رسته کاری آشنا شوید زیرا هر سری الگوریتم گوگل در حال تغییر است و محتوا نویس نیز باید همراه با الگوریتم های جدید گوگل بروز شود.


نکات محتوا نویسی حرفه ای

  1. در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

    احتمالا قبلا واژه‌ای به نام کلمات کلیدی را شنیده‌اید. منظور؛ کلمات و عباراتی هستند که کاربران به منظور دست یافتن به محتوا در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند.
    قبل از شروع به نوشتن، مطمئن شوید حداقل یک یا دو کلمه‌کلیدی یا حتی بیشتر برای کار دارید. می‌توانید از ابزارهای پولی سئو نیز استفاده کنید (درصورتی که شبکه یا شرکت بزرگتری از سایت‌ داشته باشید، این امر ضروری است).
  2. سازماندهی و تهیه پیش نویس محتوا

    برخی از نویسندگان حرفه‌ای از این مرحله چشم‌پوشی می‌کنند. اما سازماندهی محتوا و داشتن پیش‌نویس، بسیار حیاتی است.
    این کار نه‌تنها به هم‌سویی افکار شما کمک می‌کند و در هنگام حواس‌پرتی شما را در مسیر اصلی نگه می‌دارد بلکه مرحله نوشتن را نیز سریع‌تر می‌کند.
    چیزی که می‌خواهید بنویسید را مشخص کنید و سپس روی کاغذ بیاورید یا تایپ کنید. آن را طوری بنویسید که قابل درک باشد و هرگونه یادداشت یا استناد به منابع معتبر را که نیاز دارید را اضافه کنید.

     

  3. کلمات کلیدی را فراموش کنید!

    منظور من در اینجا این است که نباید فقط بر استفاده از کلمات‌کلیدی خود تمرکز کنید. آنچه که باید در ذهن شما باشد پرداختن به هدف جستجو است.
    سوتفاهم نشود! شما برای رتبه گرفتن در گوگل به کلمات‌کلیدی نیاز دارید. اما براساس الگوریتم‌های کنونی گوگل، تخصصی بودن محتوا از ارزش بیشتری برخوردار است.
    برای اینکه گوگل متوجه شود کلمات کلیدی محتوای شما کدام است، کافی است آن را در نقاط مهم صفحه و به صورت طبیعی به کار ببرید.
    • در سئو تایتل
    • یک بار در تگ h1
    • یک بار در ۱۰۰ کلمه اول مقاله
    • ۲ یا چند بار در تگ‌های h2 (بسته به طول مقاله)
    • ۲ یا چند بار در تگ‌های h3
    • در یک تصویر مقاله (در تصاویر دیگر کلمه مرتبط به کلمه کلیدی را می‌توانید استفاده کنید)
    • یک بار در ۱۰۰ کلمه آخر
  4. عمیق بنویسید و به خواننده توجه کنید

    هرچه عمیق‌تر بنویسید بیشتر مورد پسند الگوریتم گوگل و خواننده قرار می‌گیرید. به یاد داشته باشید که همه چیز به نظر خواننده بستگی دارد.
    این خوانندگان هستند که شرکت شما را کنترل می‌کنند. آنها برای رشد و حتی وجود شما ضروری هستند. بنابراین هنگام نوشتن سعی کنید به مسائل از دیدگاه خوانندگان خود نگاه کنید.
    چند نکته را باید به ذهن بسپارید:
    • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
    • از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند؟
    • به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟
    • چرا به این اطلاعات نیاز دارند؟
  5. زود به زود استراحت کنید

    این قاعده‌ای است که در زندگی من نیز وجود دارد. هر زمان که نوک انگشتانم به صفحه‌کلید برخورد کردند و چشم‌های خسته‌ام متوجه شدند که نمی‌توانم صفحه‌کلید را حداقل در یک حرکت برای مدت طولانی نگه‌دارم، استراحت می‌کنم.
    درحقیقت، تا آنجایی که می‌توانید استراحت کنید. نوشتن قدرت مغز را می‌گیرد و یک ذهن خسته نمی‌تواند خوب بنویسد.
    همچنین نوشتن به خلاقیت نیاز دارد. راجع به شما نمی‌دانم اما من مایلم تا سریعا کار خود را ارائه دهم.
    نمی‌گویم تنبل شوید اما اگر می‌توانید بین هر یک‌ساعت کار، چند دقیقه استراحت کنید.
    درصورت مشغله زیاد، ممکن است این استراحت ۵ تا ۱۰ دقیقه یا حتی فقط ۶۰ ثانیه طول بکشد. اما استراحت کنید! مطمئن شوید هر چند ساعت یکبار استراحت بیشتری می‌کنید تا دوباره شارژ شوید.
    نکته دیگر اینکه سعی کنید بین پروژه‌هایی که درحال کار بر روی آنها هستید خود را تقویت کنید.

     

  6. بهینه سازی لینک‌ها

    این مرحله بسیار اهمیت دارد. دو نوع لینک سازی هستند که باید از آنها در محتوای خود استفاده کنید.
    لینک سازی داخلی: لینک‌های داخلی به وب‌سایت شرکت شما برمی‌گردند. این لینک‌ها می توانند یک صفحه محصول، صفحه تماس یا یک پست وبلاگ مربوطه باشند.
    لینک خروجی: لینک‌های منابع خارجی برای پشتیبانی از ادعای شما و ارائه عمق مقاله مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    بودن این لینک‌ها از اصول محتوا نویسی هستند و ضروری هستند. اما باید مراقب باشید. لینک دادن به سایت‌های غیرمعتبر به جای کمک آسیب می‌رساند.
    بسته به خود محتوا، یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای شامل ۱ تا ۳ لینک داخلی و به تعداد کافی لینک خارجی می‌شود.

     

  7. ویرایش، سپس دوباره ویرایش

    یکی دیگر از مراحل مورد نیاز که بسیاری از آن غافل هستند، ویرایش است. شما باید کار خود را ویرایش کنید.
    پس از اینکه متن خود را ویرایش کردید، یکی از آن استراحت‌هایی را که ذکر کردم انجام دهید. شاید بهتر باشد بر روی پروژه دیگری که در دست دارید کار کنید.
    سپس برگردید و دوباره ویرایش کنید. شاید حتی پس از این ویرایش دوباره همین مراحل را پشت سر بگذارید.
    شما هرگز نمی‌خواهید چیز مهمی را از دست دهید. جا افتادن یک کاما می تواند کل متن شما را خراب کند. اگر هنوز مطمئن نیستید که همه چیز را درست قرار داده‌اید، یکبار دیگر بررسی کنید. اشکالی ندارد.

     

  8. از رسانه‌های اجتماعی به خوبی استفاده کنید.

    در اینجا نکته‌ای برای افزایش رتبه محتوای شما پس از اتمام کار وجود دارد. اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک همگی غول‌های رسانه اجتماعی هستند که برندها برای تبلیغ محتوای خود از آنها استفاده می‌کنند.

     

  9. اورجینال بنویسید

    خوانندگان درحال غرق شدن در وبلاگ‌هایی اند که کپی نسخه‌های دیگر نوشته‌ها هستند. گاهی از تجربیات و با اطلاعات خودتان بنویسید.
    و اگر می‌خواهید مقاله‌ای را ترجمه کنید، سعی کنید تمام مقالات سایت‌های خارجی در آن موضوع را نگاه کنید و گزینه‌ای که هنوز سایت‌های رقیبتان ترجمه نکرده‌اند انتخاب کنید.
    نکته مهم این است که کلمه‌کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید. همه ۱۰ نتیجه ظاهر شده در صفحه اول را باز کنید. آنها را بخوانید تا تحقیقات شما آغاز شود.
    همچنین می‌توانید کلمات‌کلیدی خاصی را به علاوه (آمارها statistics) یا (حقایق facts) جستجو کنید تا اطلاعات مربوط به مقاله خود را بیابید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مهندس قربانی در ارتباط باشید : 09119171500

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد خدمات محتوا نویسی



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen