تولید محتوای یونیک بر اساس فعالیت شما

نارنجی > خدمات نارنجی > خدمات محتوا نویسی > تولید محتوای یونیک بر اساس فعالیت شما

برای تولید محتوای یونیک، نویسنده باید ایده های خلاقانه و ارزشمندی داشته باشد و در عین حال با رعایت قوانین حق کپی رایت، مطالعات و تحقیقات خود را انجام دهد تا از ارائه محتوای کپی شده خودداری کند.شما اگر استانداردهای لازم را درمحتوای خود نداشته باشید رتبه شما را در گوگل پایین می آورد.پس اگر می خواهید کاربر زیادی جذب کنید و رتبه شما در گوگل بیشتر باشد باید تولید محتوای یونیک داشته باشید

تولید محتوای یونیک بر اساس فعالیت شما

تولید محتوای یونیک

تولید محتوا یونیک (Unique Content) به معنی تولید محتوای اصیل و منحصر به فرد برای وبسایت، وبلاگ، رسانه های اجتماعی و یا هر نوع محتوای دیجیتال دیگر است. به عبارت دیگر، محتوایی که قبلاً در جای دیگر منتشر نشده است و حاوی اطلاعات جدید و مفیدی است که به خوانندگان کمک می کند تا اطلاعات جدیدی کسب کنند و یا مشکلات خود را حل کنند.
تولید محتوای یونیک در حال حاضر برای کسب و کارها بسیار مهم است زیرا باعث جذب ترافیک آگاهانه، افزایش اعتبار برای وبسایت و در نهایت، افزایش فروش می شود. همچنین، تولید محتوا یونیک بهینه سازیجستجویی سئو را بهبود می بخشد و می تواند برای بهبود رتبه صفحات وب در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بسیار مفید باشد.
برای تولید محتوای یونیک، نویسنده باید ایده های خلاقانه و ارزشمندی داشته باشد و در عین حال با رعایت قوانین حق کپی رایت، مطالعات و تحقیقات خود را انجام دهد تا از ارائه محتوای کپی شده خودداری کند.
شما اگر استانداردهای لازم را درمحتوای خود نداشته باشید رتبه شما را در گوگل پایین می آورد.پس اگر می خواهید کاربر زیادی جذب کنید و رتبه شما در گوگل بیشتر باشد باید تولید محتوای یونیک داشته باشید.با تولید محتوای یونیک هم می توانید کاربر زیادی را جذب کنید و هم رتبه خود را در گوگل بالا بیاورید

محتوای یونیک به چه معناست؟

کلمه یونیک (Unique) یعنی منحصر به فرد، تک و یگانه ترجمه می‌شود. به طور کلی یونیک به چیزی گفته می‌شود که تک و خاص باشد و مشابه آن در جای دیگری وجود نداشته باشد.
محتوای یونیک، محتوایی است که از سایت یا منبع دیگری کپی نشده و جملات آن کاملاً تازه و جدید باشد. البته کسی که تولید محتوا می‌کند، قرار نیست همه مطالب را با تمرکز بر دانش خودش بنویسد. وی می‌تواند سایر منابع (فارسی یا لاتین) را ببیند و از آن‌ها ایده بگیرد ولی نباید محتوای آن منابع را در محتوای خودش کپی کند.
محتوای یونیک به دو دسته محتوای تألیفی (تازه نوشته‌ شده) و محتوای بازنویسی‌شده تقسیم بندی می‌شود. یکی از سوالاتی که معمولاً مطرح می‌شود این است که آیا محتوای بازنویسی‌شده هم منحصر به فرد به حساب می‌آید؟ پاسخ مثبت است؛ زیرا وقتی مشغول بازنویسی هستیم، فقط مفهوم محتوای ما با محتواهای دیگر یکسان است ولی شیوه بیان، لحن، تیترها، ساختار محتوا، جمله‌بندی و کلماتی که انتخاب می‌کنیم، با محتواهای دیگر فرق دارد.

گوگل و محتواهای بازنویسی شده

با وجود این که محتواهای کاملاً یونیک بسیار ارزشمندتر از محتواهای بازنویسی شده هستند، گوگل محتواهای بازنویسی شده را نیز غیرِ کپی حساب می کند و مشکل خاصی با آنها ندارد. البته به شرط این که واقعاً برای بازنویسی وقت گذاشته باشید و تمام جملات مقالات اصلی را تغییر داده باشید. همینطور کلمات به کار رفته را هم تا جای ممکن به معادل آنها تبدیل کرده باشید.
یادتان باشد که نحوه تشخیص کپی بودن محتواها توسط پاندای گوگل، بر اساس میزان شباهت جمله ها به یکدیگر است. پس در بازنویسی مقالات هرچه جملات و کلمات را بیشتر تغییر دهید، سایتتان را از خطر دورتر می کنید. البته الگوریتم پاندا در تشخیص محتواهای فارسی زبان کمی ضعیف است؛ اما باز هم هرگز نباید ریسک محتواهای کپی را قبول کنیم.

چگونه محتوای یونیک بنویسیم؟

مطالعه

اولین روش برای نوشتن محتوای با ارزش و با کیفیت مطالعه زیاد شما یا تجربه کاری شما می باشد. شما باید از طریق کتاب ها ،سایت های دخلی و خارجی و اطلاعات زیادی را کسب کرده و یک محتوای با ارزش بنویسید.

خلاقیت و دانش

اما باید برای شما بگویم داشتن اطلاعات زیاد کافی نمی باشد .شما علاوه بر اطلاعات زیاد باید خلاقیت نیز داشته باشید.
شما باید مطالب ساده و واضح نوشته و مفهوم را به کاربر برسانید. همچنین استفاده از دانش و تجربه در نوشتن مقاله بسیار مهم است.

از خودتان سوال کنید

برای نوشتن یک مقاله خوب بند ابتدایی آن مهم می باشد بنابراین باید فکر خود را درگیر کنید و بند اول مقاله خود را به بهترین شکل شروع کنید مثلا یا یک طرح یا یک سوال خوب می توانید مخاطب خود را جلب کرده و مخاطب را به خواندن این مقاله وادار کنید.

تیتر یونیک داشته باشید

شما حتی با تولید محتوای یونیک نباید تیترهای کپی داشته باشید اگر از تیترهای کپی استفاده کنید باز هم محتوای شما از نظر گوگل کپی می باشد.بنابراین باید تیترها با استفاده از دانش خود ایجاد کنید. اولین چیزی هم که مخاطب شما می‌بیند، تیتر مقاله است. حتی گاهی مخاطب فقط تیترها را می‌خواند. پس حتما باید چیزی بنویسید که ذهن مخاطب را درگیر خود کند.
• سعی کنید عنوان شما زیر 8 کلمه داشته باشد.
• از کلمات پیچیده و سخت استفاده نکنید.
• تا حد امکان عبارات مختصر بنویسید و از کلمات اضافه استفاده نکنید.
• تیتر باید توضیحی درباره کل مطلب باشد.
• برای نوشتن مقاله یونیک خوانایی را رعایت کنید


محتوای یونیک چه قدر برای گوگل مهم است؟

محتوای تازه و بِکر به اندازه ای برای گوگل مهم است که فقط به همین خاطر رتبه شما را تا حد چشمگیری افزایش می دهد. در مقابل، اگر بفهمد که در صفحاتتان از محتواهای کپی شده استفاده کرده اید، شما را به طور جدی جریمه می کند. حتی اگر میزان کپی بودن محتواها از یک سقفی عبور کند، ممکن است سایتتان پنالتی شود! پنالتی یعنی به طور کل از نتایج گوگل حذف شوید (یعنی حتی در رتبه های پایین هم نشان داده نمی شوید).

تأثیر محتوای یونیک بر بهینه‌سازی وب‌سایت

حالا که با مفهوم محتوای یونیک چیست آشنا شدیم وقت آن است که اثر مهم آن را هم بدانیم. بدون اغراق مهم‌ترین تأثیر محتوای یونیک بر سئوی وب‌سایت است. برای اینکه یک وب‌سایت برای موتورهای جستجو بهینه شود، باید روی اصلی‌ترین بخش آن کار کرد؛ و آن چیزی نیست جز محتوا.


۱. یکی از اثرگذارترین انواع محتوا استفاده از محتوای یونیک است. محتوای منحصربه‌فرد با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد بهترین نوع محتوا برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود. روند کار به این شکل است که وقتی کاربر درباره موضوعی در گوگل جستجو می‌کند، موتور جستجو محتوایی را که منحصربه‌فرد است بالاتر از سایر محتواها نمایش می‌دهد.


بنابراین، با رعایت اصول سئو در تولید محتوا می‌توان به نتایج درخشانی دست پیدا کرد. زمانی که شما بودجه قابل‌توجهی برای محتوای خاص در نظر می‌گیرید، تا حد زیادی از رقبای احتمالی خود جلو می‌افتید.
۲. دومین اثر پی‌بردن به نتیجه استفاده از محتوای کپی است. یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یک وب‌سایت بیفتد این است که موتور جستجو در مورد آن تشخیص محتوا کپی بدهد و گرفتار قانون DMCA بشود. اگر نمی‌دانید DMCA چیست، در واقع قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال است که گوگل به‌وسیله آن متقلبان و کسانی که محتوای کپی ارائه می‌کنند را جریمه می‌کند.


۳. زمانی که شما به‌عنوان تولیدکننده محتوا یا صاحب کسب‌وکار درصدد تولید محتوای یونیک برمی‌آیید، در واقع در حال خلق ارزش برای مخاطبان هستید. مخاطب خسته و دل‌زده است از محتواهای تکراری، پوچ و غیرکاربردی که اصلاً نویسنده درکی از آن نداشته؛ و تنها بازنویسی ناشیانه‌ای از محتواهای دیگران است که چیزی به مخاطب اضافه نمی‌کند. مخاطب به دنبال دریافت پاسخ سؤال، مشکل و دغدغه خود در گوگل به جستجو می‌پردازد و اگر در مقابل با محتوای ضعیف و بی‌ارزش مواجه شود، خیلی سریع وب‌سایت را ترک می‌کند. هدف از تولید محتوا باید کمک به مخاطب باشد؛ نه اینکه فقط به نفع خود فکر کنید و اینکه چطور با روش‌های میان‌بر متقلبانه خود را به صفحه اول برسانید.


۴. با استفاده از بهره‌بردن از سبک‌های محتوایی ماندگارتر مانند محتوای سبز می‌توانید محتوایی منحصربه‌فرد تولید کنید که در طولانی‌مدت مورد جستجو قرار گرفته؛ و رضایت هم‌زمان موتورهای جستجو و مخاطبان را جلب کند. برای آشنایی بیشتر به مقاله محتوای همیشه سبز چیست سر بزنید.
محتوای باارزش و کیفیت این فرصت را فراهم می‌کند تا بتوانید محتوای تعاملی و ویروسی تولید کنید و مخاطب را به چالش بکشید. محتوای تعاملی چیست؟ محتوایی که بتواند بیشترین بازخورد را از مخاطب جذب کند؛ قطعاً چنین محتوایی باید خاص و منحصربه‌فرد باشد. محتوای ویروسی چیست؟ محتوایی که جذاب و خاص است و می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه همه‌گیر و پرمخاطب شود.

و در انتها اگر به دنبال ادمین سایت هستید ما در تیم نارنجی میتوانیم به صورت پشتیبانی پاره وقت در تیم شما حضور پیدا کنیم . برای مشاوره رایگان و دریافت بیشتر با مهندس قربانی در تماس باشید.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد خدمات محتوا نویسی



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen