طراحی قالب استاتیک اختصاصی

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی قالب اختصاصی > طراحی قالب استاتیک اختصاصی

طراحی قالب استاتیک اختصاصی برای هر یک از مشتریان یکی از خدماتی است که توسط گروه نارنجی انجام می شود. این قالب های اختصاصی می توانند به برند وب سایت شما تبدیل شوند و مطابق با سلیقه شما طراحی و اجرا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی قالب استاتیک اختصاصی، با ما در این مقاله همراه باشید.

طراحی قالب استاتیک اختصاصی

وب سایت استاتیک چیست؟

اول بگذارید ببینیم که وب سایت استاتیک (به معنی ایستا و بدون حرکت) چیست. زمانی که شما یک سایت برای خود می‌سازید، این سایت حتماً باید دارای یک ظاهر مشخص باشد که به آن قالب وب سایت می‌گوییم.سپس محتوای شما که شامل متن، تصویر، فایل و ... می‌شود درون این قالب قرار داده می‌شود. در طراحی سایت استاتیک، همه‌چیز به همین ختم می‌شود. یعنی کار شما پس از طراحی قالب و گذاشتن محتوا تمام شده است. در واقع در این نوع سایت ها ایده آل ترین حالت می تواند طراحی قالب استاتیک اختصاصی باشد.
وقتی که یک سایت استاتیک است، همه بخش‌های آن به صورت دستی طراحی شده‌اند و مستقل از یکدیگر کار می‌کنند. این یعنی شما هر تغییری بخواهید روی وب‌سایت خود بدهید، باید این کار را به صورت دستی و با عوض کردن ظاهر آن انجام بدهید و راه دیگری ندارید. در واقع، وب‌سایت شما هیچ هسته‌ای ندارد و فقط یک پوستۀ ساده است. این در حالی است که در طراحی سایت داینامیک، شما یک پنل یا محیط مدیریتی دارید که به شما اجازه عوض کردن بخش‌های مختلف را می‌دهد. و بخش‌های دیگر سایت شما نیز با هر تغییر خود را هماهنگ می‌کنند. (در بخش بعد بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.) در واقع، می‌توان قالب های استاتیک اختصاصی را به مجسمه تشبیه کرد. چون وقتی یک بار ساخته می‌شوند، تغییر دادن آنها دیگر کار چندان راحتی نیست.

تفاوت بین طراحی قالب استاتیک اختصاصی و دینامیک

تفاوت طراحی قالب استاتیک اختصاصی با قالب های داینامیک چیست؟ آیا HTML قالب استاتیک اختصاصی می سازد؟
طراحی قالب استاتیک اختصاصی همانطور که از اسم آنها مشخص است،قالب های ایستا هستند، یعنی بدون تغییر و غیر پویا.دقیقا HTML وظیفه طراحی قالب استاتیک اختصاصی را دارد. البته نه به این معنا که قالب های دینامیک،از HTML استفاده نمی کنند و نیازی به HTML ندارند.
پس آموزش HTML اولین گام برای طراحی هر نوع قالب  چه استاتیک چه داینامیک محسوب می شود. در قالب های دینامیک علاوه بر HTML و قالب سایت، یک CMS وجود دارد که امکان مدیریت محتوا را نیز داریم. با استفاده از یک CMS می توان فرم های تماس با ما را پویا ساخت ، یا اینکه در یک فروشگاه محصولات را مدیریت کرد. پس می توان گفت به تنهایی HTML ،برای طراحی یک سایت کامل کافی نیست.
بنابراین طراحی قالب استاتیک اختصاصی که نیاز به بروز رسانی ندارند و صرفا جهت معرفی یک موضوع طراحی می شوند را با HTML به همراه Css نوشته و بارگذاری می نمایند ، این نوع سایت ها را تنها طراح و کسی که دانش کد نویسی داشته باشد می تواند ویرایش نماید ، و جهت بروز رسانی سایت باید فایل ها ویرایش شوند و سپس مجددا روی سرور بارگذاری شوند .اما امروزه کمتر کسی از این نوع سایت استفاده می نماید .

مفهوم استاتیک در طراحی HTML

برای طراحی قالب استاتیک اختصاصی و چه غیر استاتیک ، HTML لازمه طراحی است. بدون استفاده از HTML نه طراحی قالب استاتیک اختصاصی و نه غیر استاتیک ،هیچ یک را نمی توان انجام داد. اما آنچه مهم است و باید بدانیم، این است که جتی قالب های دینامیک هم نوعی قالب استاتیک اختصاصی هستند! از اینرو از اهمیت HTML کاسته نمی شود.

قالب استاتیک اختصاصی سایت هایی هستند که از کدهای سمت سرور در انها استفاده نمی شود، یعنی محتوای انها برای همیشه ثابت است و برای تغیر محتوا حتما باید کدهای HTML سایت را عوض کرد. به بیان دیگر، قالب استاتیک اختصاصی فقط کدهای HTML و زبان های client-server دارد و پنل مدیریت برای آن طراحی نشده است.

آیا سایت های فعلی استاتیک هستند؟ اکثر سایت های موجود در وب،(شاید 100 درصد!) استاتیک نیستند، یعنی ابتدا با HTML طراحی شده اند اما پس از آن به حالت داینامیک تبدیل شده اند.برای اینکار از زبان هایی چون PHP استفاده می گردد.

مزایا و معایب طراحی قالب استاتیک اختصاصی

• طراحی ابتدایی قالب های استاتیک اختصاصی، هزینۀ مالی و زمانی چندانی نمی‌برد.
• تغییرات یک وب‌سایت استاتیک در آینده برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. چرا که هر تغییر کوچک باید در تک تک صفحات سایت اعمال شود و بابت هر بار تغییر شما باید هزینه‌ای به یک طراح بپردازید.
• در یک سایت استاتیک، شما امکانات چندانی در اختیار نخواهید داشت. 

گروه نارنجی و طراحی قالب استاتیک اختصاصی برای شما

اگر مایل به دریافت خدمات گروه نارنجی هستید، کافیست با ما تماس بگیرید. بهترین و زیبا ترین طراحی های وب سایت و طراحی قالب استاتیک اختصاصی با سلیقه و نظر شما توسط گروه نارنجی اجرا خواهد شد. 

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد طراحی قالب اختصاصی



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen