گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت

نارنجی > خدمات نارنجی > طراحی قالب اختصاصی > گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت

گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت بسیار مهم است زیرا وبسایت ها برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها یکی از ابزارهای اصلی تبلیغاتی و بازاریابی است. طراحی گرافیکی وبسایت کاربران را به سمت هدف شما جذب می کند و به آنها کمک می کند تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. همچنین، یک طراحی گرافیکی خوب می تواند اعتماد به نفس مشتریان را به شما بدهد و برای شما یک شناسه بصری و حرفه ای ایجاد کند

گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت

اهمیت گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت

اگر همه تلاش و هزینه شما برای طراحی سایت محدود به این موضوع باشد که صرفاً کاربران به سایت شما وارد شوند، ولی سایت شما گرافیک خوبی نداشته باشد و نتواند مخاطب را در سایت نگه دارد، ضرر کرده اید و هزینه شما هدر رفته است. چون اولین چیزی که وقتی کاربران وارد سایت میشوند به آن توجه میکنند جذابیت سایت و مرتب بودن آن است. بنابراین پس از ورود به سایتی که جذابیتی نداشته باشد بلافاصله صفحه را می بندند. در نتیجه این موضوع باعث bounce rate بالا در سایت شما میشود.
bounce rate یا نرخ پرش به درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده میکنند و از آن خارج میشوند گفته میشود. به طور ساده تر فرض کنید سایت شما در روز 100 بیننده دارد و 70 نفر از آنها با دیدن یک صفحه از سایت شما خارج شده اند، در این صورت مقدار bouce rate سایت شما 70% است.اگر از یک اهمیت گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت به صورت اصولی بهره ببرید، قطعا گامی بزرگ در پیشی گرفتن از رقبا خواهید برداشت
گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت بسیار مهم است زیرا وبسایت ها برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها یکی از ابزارهای اصلی تبلیغاتی و بازاریابی است. طراحی گرافیکی وبسایت کاربران را به سمت هدف شما جذب می کند و به آنها کمک می کند تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. همچنین، یک طراحی گرافیکی خوب می تواند اعتماد به نفس مشتریان را به شما بدهد و برای شما یک شناسه بصری و حرفه ای ایجاد کند. از جمله مزایای طراحی گرافیکی وبسایت می توان به بهبود تجربه کاربری، افزایش فروش، افزایش اعتماد به نفس مشتریان، ایجاد شناسه بصری برای شرکت، ارائه محتوای جذاب و متنوع، بهبود رتبه یابی در موتور های جستجو و … اشاره کرد.
به همین دلیل، طراحی گرافیکی وبسایت باید با توجه به نیازهای کاربران و با استفاده از تکنیک های طراحی جدید انجام شود تا به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود.


آشنایی با گرافیک وب‌سایت

گرافیک وب‌سایت به نحوه چینش صفحات سایت، قالب‌ها و آیتم‌های بصری و رنگ‌بندی آن‌ها به وسیله نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، کرول و... گفته می‌شود. توجه به گرافیک وب‌سایت‌ها برای ایجاد ترافیک بیشتر کاربران به سمت سایت از نکات بسیار مهم و اساسی به شمار می‌رود. نادیده گرفتن این موضوع ممکن است مانع از ظاهر شدن سایت در نتایج اولیه موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت شود و در نهایت بازدهی سایت را کاهش دهد. علاوه بر نحوه چیدمان تصاویر در صفحات مختلف وب‌سایت مواردی مانند اندازه، رنگ و فونت قلم، طراحی و جای دادن بنرهای تبلیغاتی در سایت‌ها و از همه مهم‌تر طراحی لوگوی مناسب برای شرکت‌ها و هر کسب‌وکار دیگری نیز در حوزه گرافیک وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد. در این راستا اگر تعامل و ارتباط خوبی بین طراح وب و گرافیک وب وجود داشته باشد می‌توان به یک وب‌سایت ایده آل، مطلوب و پربازدید دست یافت. وب‌سایتی که علاوه بر طراحی کارآمد دارای جذابیت بصری چشم‌نواز نیز باشد. استقبال از چنین وب‌سایتی از سوی کاربران قطعاً موجب بازدهی بیشتر آن سایت و در نهایت رشد آن کسب و کار یا مجموعه خواهد شد. بنا براین با به خدمت گرفتن گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت، امید بیشتری برای ظاهر شدن در صفحات اول گوگل خواهید داشت.

مراحل اصلی طراحی گرافیک سایت

مهم ترین هدف از طراحی و انتشار هر سایتی بالا رفتن ترافیک و کاربران آن سایت می باشد که این مساله تا حد زیادی وابسته به بخش گرافیک آن سایت است. هیچکس علاقه ای به گشت و گذار در یک سایت بی نظم و زشت ندارد. در ادامه شما را با مراحل اصلی طراحی گرافیک یک وبسایت آشنا می کنیم.

الف- انتخاب تم کلی سایت: قدم اول در طراحی وبسایت شما از نظر گرافیکی شامل انتخاب رنگبندی و تم کلی سایت خواهد بود. شما باید موضوع فعالیت و تخصص سایت را در نظر گرفته و متناسب با آن یک رنگبندی که معمولا شامل دو الی سه رنگ مختلف می باشد را انتخاب کرده و در طراحی رابط گرافیکی سایت به کار ببندید. لازمه این کار این خواهد بود که گرافیست با روانشناسی رنگ ها و اصول به کارگیری آن ها در کنار یکدیگر آشنایی داشته باشد.

ب- انتخاب بک گراند صفحات سایت: پس از انتخاب تم کلی سایت ؛ لازم است که بک گراند و پشت زمینه صفحات سایت را انتخاب کنید. عکس پشت زمینه در نمایان سازی المان های سایت و زیبایی شناختی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. این تصویر باید کم حجم باشد و بهتر است برای آن از رنگ های روشن استفاده کرد. استفاده از تصاویر تکرار شونده علاوه بر زیبایی بیشتر به کم حجم شدن صفحات شما کمک به سزایی می کند.

ج- رسم اتود صفحه اصلی و سایر صفحات سایت: در این بخش شما به سراغ کشیدن نقاشی و اتود اولیه صفحه اصلی سایت و محل و نحوه جایگیری امکانات ، منوها ، تصاویر و … می پردازید. پس از آن همین کار را در مورد صفحات جانبی سایت انجام می دهید. توجه داشته باشید این بخش باید با هماهنگی بخش فنی طراحی سایت انجام شود ، چرا که چیدمان و کدنویسی صفحات بر عهده آن هاست.

د- طراحی تصاویر و اِلمان ها: در این مرحله شما به سراغ طراحی تصاویر ، منوها و بخش هایی که جایگاه و اتود آن را رسم کرده بودید می روید. اولین قدم در این بخش طراحی اسلایدرهای صفحه اصلی می باشد و پس از آن به سراغ طراحی سایر موارد خواهید رفت. شاید مهم ترین کار شما در همین بخش اتفاق بیافتد. در طراحی تصاویر به تناسب آن ها با رنگبندی و تم کلی سایت ؛ تناسب آن ها با یکدیگر در کنار هم ؛ کم حجم بودن آن ها و نهایتا زیبایی تک تک تصاویر نهایت تلاش خود را به کار ببندید.

هـ- طراحی لوگوی سایت: به سراغ طراحی لوگو می رویم. لوگو علامت اختصاری و نشان برند شماست ، پس بسیار حائز اهمیت است. لوگوی شما باید در یک نگاه گویای کارکرد برند شما بوده و تخصصتان را به بیننده القا کند. پس قاعدتا کار آسانی را پیش رو ندارید. در طراحی لوگو دقت زیادی به خرج دهید چرا که جابجایی لوگو پس از چند سال فعالیت هزینه های برندینگ و اجتمعای زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. یک لوگو می تواند شامل ترکیب اِلمان های مختلف و متون بصورت تایپوگرافی باشد.

و- طراحی کاور شبکه های اجتماعی: با استفاده از لوگو و ترکیب رنگی سایت کاور مخصوص شبکه های اجتماعی را طراحی نمایید. بعنوان مثال شبکه های اجتماعی چون فیسبوک ، اینستاگرام ، تلگرام ، توییتر و لینکداین که در میان کاربران ایرانی محبوبند باید مورد توجه شما قرار گیرند و دارای عکس اصلی صفحه و کاور باشند. این کار باعث می شود کاربر با مشاهده سایت شما و صفحات مجازی شما با یک رنگبندی و ترکیب گرافیکی متحد مواجه شده و برند شما در ذهنش ماندگارتر شود.

ز- طراحی پوسترهای گرافیکی با استفاده از شعار سایت شما: قاعدتا هر برند و وبسایتی برای ماندگارتر کردن خود در ذهن کاربران شعاری را انتخاب می کند. در طراحی بنرها و پوسترهایتان از این شعار استفاده کنید و آن را در ذهن کاربر ماندگار کنید.


اجزای طراحی گرافیک

داشتن گرافیست و طراحی اختصاصی تصاویر وب سایت یکی از عوامل مهم در جذب کاربران و بهبود تجربه کاربری آنهاست.گرافیک در طراحی سایت شامل طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) است.
UI به طراحی اجزای وب سایت مانند منو، دکمه‌ها، فرم ها و غیره می‌پردازد. این عناصر باید زیبا و جذاب باشند و با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر مناسب طراحی شوند.
UX به بهبود تجربه کاربری کاربران در وب سایت می‌پردازد. بهترین روش برای بهبود تجربه کاربری، طراحی ساده و کاربرپسند است. کاربران باید به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند و از وب سایت به طور کلی لذت ببرند.
برای طراحی گرافیکی وب سایت، می‌توانید از ابزارهای طراحی گرافیکی مانند فتوشاپ، ایندیزاین، اسکچ و غیره استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از قالب‌های طراحی شده برای وب سایت‌ها استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا به سرعت یک وب سایت زیبا و کاربرپسند طراحی کنید.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد طراحی قالب اختصاصی



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen